سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حفره امنيتي عجيب گوشي‌هاي سامسونگ


با رونمايي از اندرويد 5.0 آب‌نبات چوبي، گوگل قابليت جديدي را معرفي کرد که پس از بازگشت به تنظيمات کارخانه از طريق ريکاوري موجود بر روي گوشي، همچنان دستگاه هوشمند شما يک لايه امنيتي ديگر خواهد داشت.

صبحانه آنلاين/با رونمايي از اندرويد 5.0 آب‌نبات چوبي، گوگل قابليت جديدي را معرفي کرد که پس از بازگشت به تنظيمات کارخانه از طريق ريکاوري موجود بر روي گوشي، همچنان دستگاه هوشمند شما يک لايه امنيتي ديگر خواهد داشت.

الزاما لايه امنيتي سيستمي موبايل پس از بازگشت به تنظيمات کارخانه دستگاه، از شما مي‌خواهد تا گذرواژه حساب کاربري سرويس گوگل خود را وارد کنيد. در واقع با اين کار، درصورتي که سارق يا شخص ديگري قصد داشته باشد اطلاعات گوشي شما را پاک کند و از قفل‌هاي حفاظتي موجود بر روي گوشي رهايي يابد، ناکام خواهد ماند.

با اين وجود در ويدئوي جديد منتشر شده، امکان عبور از اين قابليت امنيتي به‌واسطه استفاده از يک فلش مموري متصل شده به گوشي (از طريق کابل OTG) و برنامه‌اي که بر روي آن وجود دارد، در کمتر از ده دقيقه ممکن شده است. لازم به ذکر است که اين مسئله با توجه به حفره امنيتي موجود در گوشي‌هاي سامسونگ، عملي شده است.

مبناي اجراي اين روند اينگونه است که برخي گوشي‌هاي موجود در بازار با اتصال يک فلش‌مموري از طريق OTG، به‌طور خودکار به اجراي برنامه مديريت فايل اقدام مي‌کنند. اين امر براي گوشي‌هاي سامسونگ، حتي در زمان قفل بودن آن‌ها نيز صادق است. براي اجراي روش يادشده کافي است برنامه ويژه‌اي با پسوند APK را بر روي فلش بريزيد که عملکردي ساده يعني بازکردن قسمت تنظيمات گوشي را دارد. بدين ترتيب با متصل کردن فلش مموري، برنامه مديريت فايل اجرا خواهد شد، شما قسمت تنظيمات را باز مي‌کنيد و از آن‌جا اقدام به بازگشت تنظيمات گوشي به حالت کارخانه خواهيد کرد.

مدنظر داشته باشيد که بازگشت به تنظيمات کارخانه از منوي تنظيمات گوشي نياز به واردکردن رمز را منتفي خواهد کرد و با راه‌اندازي مجدد گوشي، دسترسي کامل به گوشي امکان‌پذير خواهد شد. اگرچه پس از بازگشت به تنظيمات کارخانه قسمت زيادي از اطلاعات و برنامه‌ها پاک خواهند شد اما در خصوص فايل‌هاي حساس که احتمال وجود آن‌ها بر روي قسمتي از حافظه داخلي وجود دارد و اتفاقا مي‌تواند شامل عکس‌ها و ويدئوها باشد امکان سواستفاده وجود دارد.

مشکل يادشده، يک حفره امنيتي بزرگ است که انتظار مي‌رود سامسونگ در به‌روزرساني‌هاي امنيتي آتي آن‌را مرتفع کند. اگرچه شرکت سامسونگ هنوز در رابطه با اين مشکل اظهارنظري نکرده است اما اين احتمال وجود دارد که مشکل امنيتي يادشده حتي در گوشي‌هاي هوشمند توليدي شرکت‌هاي ديگر نيز وجود داشته باشد.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حفره امنیتی عجیب گوشی های مجهز به اندروید 5 سامسونگ