تولید خودرو هیبریدی در دانشگاه صنعتی شریف و خودرو برقی در دانشگاه امیرکبیر تا 2 سال آینده


تولید خودرو هیبریدی در دانشگاه صنعتی شریف و خودرو برقی در دانشگاه امیرکبیر تا 2 سال آینده

آنا/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مامورت‌گرا باشند، گفت: بنا داریم تا دانشگاه‌ها با صنعت همکاری نزدیک داشته باشند و در همین راستا طی دو سال آینده باید دانشگاه صنعتی شریف خودروی هیبریدی تولیدی و دانشگاه امیرکبیر خودروی برقی تولیدی را تحویل دهند.
فرهادی در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با تاکید بر اینکه باید ارتباط خوبی میان دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد، افزود: باید این ارتباط به گونه‌ای باشد که بتوان از توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حوزه صنعت استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید یک صنعت از ابتدا تا انتها با یک دانشگاه همراه باشد، تصریح کرد: قرار است دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری در حوزه آب و برق داشته باشند.
فرهادی ادامه داد: استادان دانشگاهی قرار است که فرصت مطالعاتی خود را در شرکت‌ها بگذرانند که این برنامه نیز می‌تواند موجب ارتقای صنعت آب و برق شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: فرصت‌های مطالعاتی استادان در وزات صنعت از امسال به صورت رسمی آغاز شده است که باید توسعه یابد.
وی با بیان اینکه بازنگری آموزش‌ها را به جد دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: بر این اساس دانشگاه‌های برتر و قدیمی در بازنگری مواد درسی همکاری می‌کنند و تا کنون 90 درصد رشته‌‌های فنی و مهندسی بازنگری شده و موادی مانند کارورزی در آنها دیده شده است.

وی از ادامه پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای تاسیس دانشگاه‌های نسل سوم در کشور خبر داد.
طلب 4 هزار میلیارد تومانی صنعت برق از مشترکان، نیازمند کار تحقیقی
همچنین وزیر نیرو نیز در این مراسم از طلب 4500 میلیارد تومانی صنعت برق کشور از مشترکان خود خبر داد و گفت: این امر هم موضوعی تحقیقاتی و هم اجتماعی محسوب می‌شود و نقطه شروع تحقیقات باید عمدتا نیازهای صنعت باشد.

حمید چیت‌چیان با بیان اینکه برای حل مشکلات فعلی نیازمند راهکارهای اساسی هستیم، افزود: صنعت برق اکنون نمی‌تواند این طلب را وصول کند که باید به این مساله توجه کرد.
وی تصریح کرد: کلید حل مشکلات در کارهای تحقیقاتی و رشد علم است که باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.
چیت‌چیان با بیان اینکه کلید حل این مشکلات توجه به مسائل علمی و فناورانه و رشد علم است، ادامه داد: کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از این مشکلات خشکسالی 15 ساله است. با وجود بارندگی مناسب در یکی دو ماه اخیر اما نمی‌توان گفت که مشکلات آبی رطرف می‌شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: وظیفه وزارت نیرو تنها رساندن آب و برق به مشترکان نیست و نباید اینگونه تلقی شود که اگر پولی اضافه ماند آن را صرف کارهای تحقیقاتی کنیم یا حتی در صورت کمبود اعتبارات در قدم نخست پشتیبانی ا ز تحقیقات را فاکتور بگیریم.
چیت‌چیان عنوان کرد: نخستین راهکار برای ارتقای بهره‌وری استفاده از علوم و تحقیقات است و باید در زمانی که بیشترین مشکل را داریم به فکر استفاده از علم و تحقیقات باشیم چراکه این امر هزینه‌ها را کاهش و میزان کارایی را افزایش می‌دهد.
چیت‌چیان خاطر نشان کرد: پژوهش و فناوری تنها کار پژوهشگر نیست و تمام مدیران از وزیر تا مدیران ستادی و حتی کارگر نیروگاه در این نظام پژوهش دخیل هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تولید نوار سنجش قند خون توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر