آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



یک هفته برای سبزی شناسی


هفته ی گذشته در بخش تغذیه به بخشی از خواص برخی سبزیجات مانند هویج، جعفری، چغندر، سیر، قارچ، تربچه و به برخی نکات در مورد مشکلاتی چون آلرژی کودکان، سیاهی دور چشم و پرخوری پرداختیم؛ شرح مطالب ذکر شده در ادامه آمده است...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سبزیجات

نفرمایید هوای آلوده
این روزها دیدن آسمان آبی و تمیز جزو آرزوهایمان شده است. بگذریم از این که بعضی وقت ها چشم چشم را نمی بیند. باید فکری به حال بدن کنیم. در این مطلب کوتاه مواد غذایی مفید برای افزایش قدرت بدن در برابر این حجم آلاینده ها را با هم مرور می کنیم.

محصولات تراریخته؛ تهدید یا فرصت؟
محصولات تراریخته در حقیقت مواد غذایی هستند که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده اند و ژن جدید و مطلوبی را از سایر ارگانیسم ها دریافت کرده اند. این محصولات می توانند طیف وسیعی از مواد غذایی از انواع میوه ها و سبزیحات تا گوشت ها، حبوبات، غلات، لبنیات و ... را شامل شوند.

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید + روش تهیه
آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیداد می کند و ریه هایمان و البته قلبمان بیشترین آسیب را می بینند. سیر یک ماده ی غذایی طبیعی و حاوی خواص درمانی فوق العاده ای است که می تواند برای تمیز کردن ریه مؤثر باشد.

5 فایده ی چغندر برای پوست
چغندر یکی از سبزیجات زمستانه است که خواص فوق العاده ای برای بدن دارد و یکی از خواص مفید آن، سلامت پوست است. در این مطلب بیشتر به این مورد پرداخته ایم...

به آبمیوه ها و اسموتی ها قارچ اضافه کنید!
قارچ در آب میوه و اسموتی؟! یک ایده عجیب، بله، اما اگر دلیلش را بدانید موافقت خواهید کرد؟ رسپی های من اغلب مواد عجیب و غریب دارند، اما همیشه عالی هستند! بدون استثنا. واقعیت این است که قارچ، سرشار از مواد مغذی فراوانی است و من همیشه از آن در آب میوه هایم استفاده می کنم. فقط یک یا دو عدد قارچ کافی است تا از تمام خواص آن بهره مند شوید بدون این که طعمش را حس کنید

خانه را بتکانید و کالری بسوزانید
می دانیم که سخت مشغول خانه تکانی هستید و با هر قسمتی از خانه که تمیز می شود عرق از پیشانی پاک کرده و خشنود می شوید. البته هستند کسانی که در جدال با کثیفی و لکه ها مدام به بخت و اقبال خود ناسزا می گویند که چرا مجبور هستند این همه بشویند و بسابند و در آخر هم دو روز نگذشته همه چیز دوباره کثیف و دودگرفته شود. خانه تکانی و کارهای منزل علاوه بر تمیزی حسن دیگری نیز دارد. این کارها دقیقاً مانند ورزش عرق فرد را در می آورند و تا دلتان بخواهد به کالری سوزی کمک می کنند.

چگونه بر پرخوری تان مسلط شوید؟
نمی توانید دست از خوردن بردارید؟ آیا اول یک چهارم شکلات را برای خودتان برمی دارید ولی در نهایت تمامش را می خورید؟ آیا وقتی گرسنه نیستید هم می خورید؟ آیا از شیوه خوردنتان شرمنده اید و در خلوت می خورید؟ تقصیر شما نیست، و البته به سادگی توصیه ای هم نیست که پزشکتان به شما گفته است:" بیشتر ورزش کن و کمتر بخور". خوشبختانه، یافته های علمی جدید، برداشت ما از چنین رفتار و عادتی را رد کرده و در نهایت راه حل های واقعی را ارائه داده اند.

هویج برای کاهش خطر سرطان سینه
محققان اروپایی به این نتیجه رسیده اند که هویج و هر آن چه حاوی رنگدانه ی بتاکاروتن است در کاهش سرطان سینه مؤثر عمل می کند.

جعفری؛ از سلامتی تا زیبایی
خوشبختانه ما ایرانی ها زیاد از جعفری استفاده می کنیم. اما آیا از خواص فوق العاده ی این سبزی خبر دارید؟ باید بدانید که جعفری برای سلامتی و زیبایی معرکه است. در این مطلب می خواهیم گوشه ای از این خواص را نشان دهیم. با ما باشید.

اینفوگرافی پیشگیری از آلرژی های غذایی در کودکان
جدیدترین توصیه به والدین برای پیشگیری از آلرژی کودکان این است که کودکان را در سال اول زندگی شان در معرض غذاهای مختلف قرار دهید تا احتمال آلرژی و اگزما در آنها کاهش یابد؛ البته شرایطی دارد که در این اینفوگرافی مشاهده می نمایید.

به این 4 دلیل هر روز تربچه بخورید
این سبزیجات با ترکیب رنگ قرمز، بنفش و سفید به خانواده ی کلم ها و شلغم تعلق دارند. تربچه کم کالری و در عین حال سرشار از ویتامین های B1، B2، B3 بوده و منبع خوب پتاسیم، فسفر، کلسیم، سدیم و بتاکاروتن محسوب می شوند. بنابراین ارزش این را دارند که به طور روزانه از آن ها استفاده کنید. در این مطلب 4 دلیل خوب برای این کار ذکر می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کبد را تمیز کنید تا سیاهی دور چشم کم شود
کبد علاوه بر سم زدایی از خون وظایف مهم دیگری مانند سنتز پروتئین ها، ترشح هورمون ها و حفاظت از عملکرد متابولیک را نیز برعهده دارد. خوشبختانه کسب عادت های خوب و داشتن درمان های طبیعی برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد فوق العاده است. باید بدانید به زحمت افتادن کبد ردپای خود را روی پوست و حلقه ی دور چشم ها به جا می گذارد. در این مطلب شما را با یک روش ساده و طبیعی و صرفاً با دو ماده ی در دسترس برای پاکسازی کبد و کاهش گودی و سیاهی دور چشم ها آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آشنایی با خواص 5 سبزی سفیدرنگ

آشنایی با خواص 5 سبزی سفیدرنگ

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید + روش تهیه

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید + روش تهیه

3 ادویه ی ضد کلسترول

3 ادویه ی ضد کلسترول

سیر بنفش برای مقابله با مشکلات زنانه

سیر بنفش برای مقابله با مشکلات زنانه


ویدیو مرتبط :
سبزی خردکن - سبزی خردکن گریبکسی خانگی (نوا الکتریک)