گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



دیدار سلطانی فر با رییس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان


مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور روز سه شنبه در حاشیه هفتمین همایش جهانی اتحادیه تمدن های سازمان ملل متحد در باکو با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز دیدار کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این دیدار مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را برادرانه توصیف کرد و با تاکید بر روابط رو به رشد دو کشور گفت: مردم و دولت جمهوری آذربایجان مانند یک روح در دو بدن هستند و جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب خواهان عزت، پیشرفت و رفاه مردم جمهوری آذربایجان است.

در این دیدار که با حضور محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان انجام شد، سلطانی فر با تاکید بر اینکه روابط و مناسبات مردم مسلمان و شیعه دو کشور بر اساس برادری، دین و محبت استوار است گفت: این ویژگی ها می تواند موجب تقویت گردشگری در حوزه های سیاحتی، سلامت و بخصوص زیارتی شود.

وی گفت: امروز مهم ترین وظیفه ما این است که دامنه همکاری های آموزشی، علمی و فرهنگی خود را برای آگاهی رسانی به جامعه جهت شناخت ابعاد افراط و تکفیر تقویت کنیم.

الله شکور پاشازاده نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده و به فضل الهی در آینده هم چنین خواهد بود افزود: بدون تردید با هوشمندی مسئولین دو کشور و دو ملت، آینده روشنی بر سر راه مناسبات فیمابین قرار دارد.

رییس اداره مسلمانان قفقاز با ابلاغ سلام های گرم خود به مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان اظهار داشت: جمهوری آذربایجان به دنبال دوستی و برادری با جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تقویت همکاری های دینی، سفر علما و ریش سفیدان دو کشور شکل گرفته و جمهوری آذربایجان باید با جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را در بالاترین سطح حفظ کند. جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان جمهوری آذربایجان بوده و از مواضع و حقوق مردم این کشور در مجامع مختلف حمایت کرده است و از این رو دولت و مردم آذربایجان علاقه زیادی به رهبران و مردم ایران دارند.

رییس اداره مسلمانان قفقاز روابط بین مذاهب شیعه و سنی در جمهوری آذربایجان را خوب توصیف کرد و گفت: زمانی که آذربایجان استقلال خود را به دست آورد، در کشورمان 17 مسجد وجود داشت ولی اکنون به 2000 مسجد افزایش یافته است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
لحظه ورود رییس مجلس جمهوری آذربایجان به فرودگاه مهرآباد