سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رستوران‌ها از سال آینده رده‌بندی بهداشتی می‌شوند/ لزوم تسریع رسیدگی به پرونده‌های تخلفات بهداشتی


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ سیدحسن هاشمی در حاشیه مانور برنامه سلامت نوروزی در پاسخ به این سوال که پیش از این شما از دست قوه قضائیه به دلیل عدم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخلفات بهداشتی گلایه‌مند بوده و دل پری داشته‌اید و این مسئله در حال حاضر چگونه است،‌ گفت: وزارت بهداشت با دولت و قوه قضائیه رابطه خوبی دارد و البته قضاوت کار سختی است اما علاقه‌مندیم که رسیدگی به تخلفات در حوزه غذا با سرعت بیشتری رسیدگی شود و به نتیجه برسد.

وی افزود: در رابطه با مسائل مواد غذایی در صورتی که با تأخیر به تخلفات رسیدگی شود در هر ساعت ممکن است افراد زیادی را به لحاظ سلامتی متضرر کند.

وزیر بهداشت از قوه قضائیه خواست که تمهیداتی را برای 5 هزار بازرس بهداشتی در قالب 1700 تیم پیش‌بینی کنند که بتوان از تخلفات و تقلبات هر چه بهتر پیشگیری شود.

هاشمی ادامه داد: به غیر از تذکراتی که پلیس و اورژانس ارائه داده در حوزه غذا و آشامیدنی نیز علاوه بر تذکر و توصیه به مردم باید نظارت‌های جدی صورت گیرد و ما بر همین اساس نیروهای خود را در این زمینه برای بازرسی و نظارت به دو برابر سال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی از تشدید نظارت در رابطه با تخلفات و تقلبات مربوط به مواد غذایی و آشامیدنی خبر داد و اعلام کرد: تجهیزات لازم در این زمینه پیش‌بینی شده و امیدواریم که تخلف و تقلبی در این زمینه انجام نگیرد و مردم با آرامش نوروز خود را سپری کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما انتظار حمایت‌های بیشتر از دستگاه قضایی داریم، گفت: البته خود مردم به ویژه خانم‌ها در ایام عید باید به موضوع غذایی سالم توجه کرده و استفاده از رستوران‌ها را با دقت انجام دهند.

هاشمی خاطر نشان کرد: امیدواریم سال آینده رستوران‌ها  را نیز از لحاظ بهداشتی رده‌بندی کرده و امسال نیز با نظارت بیشتر سعی می‌کنیم از تخلفات در این زمینه پیشگیری کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه ضابط غذایی همراه تیم‌های نظارت و بازرس وجود دارد، گفت: این ضابط‌ها اجازه پلمب را داشته ولی در نهایت قاضی تصمیم‌گیرنده است.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
گزارش معاون بهداشتی دانشگاه از بازرسان بهداشتی استان