فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چهارمین همایش ملی حدیث رضوی مردادماه امسال در قم برگزار می شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینكه بیش از 80 كشور و نیز همه استان های كشور در برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سهیم هستند، افزود: این جشنواره بزرگ ترین رویداد فرهنگی جهان اسلام است كه سه دوره پیشین این جشنواره در این استان برگزار شده است.
وی اضافه كرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یكی از فراگیرترین و بزرگ ترین جشنواره های فرهنگی دنیای اسلام است و این جشنواره در موضوع های گوناگونی همچون علمی، فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و پژوهشی برگزار می شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینكه آیین افتتاحیه این جشنواره همزمان با شروع دهه كرامت در استان های مختلف كشور شروع می شود از برگزاری آیین اختتامیه آن در شهر مقدس مشهد خبر داد.
دانشی با بیان اینكه این جشنواره در سه دوره پیشین خود كارنامه خوبی در حوزه پژوهشی و تولید محتوا داشته است، گفت: از جمله هدف های برگزاری این همایش؛ تبیین و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت ‌های فرهنگی مرتبط با سبك و سیره امام رضا(ع) و تكریم اثرهای بر‌تر و انتشار آنان است.
وی اظهار كرد: پذیرش داستان كوتاه، یك حدیث و یك داستان، از بخش‌ های عمومی این همایش ملی است و نیز مقاله ها برای این همایش باید در سطح علمی و پژوهشی و در محوریت احادیث امام رضا(ع) ارائه شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش را 15 تیر ماه سال جاری اعلام كرد و گفت: هیات داوران كه متشكل از استادان حوزوی و دانشگاهی هستند به بررسی آثار ارسال شده و داوری آنان می ‌پردازند و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.
دانشی بیان كرد: اولین همایش ملی حدیث رضوی با رویكرد سبك زندگی دینی، دومین همایش آن با رویكرد تاثیر زمانه در صدور روایات رضوی و سومین دوره آن نیز با رویكرد حدیث های اعتقادی امام رضا(ع) در قم برگزار شده است.
وی خاطرنشان كرد: تاكنون دو مجموعه كتاب در رابطه با مقاله های ارائه شده در دوره های گذشته جشنواره ملی حدیث رضوی منتشر شده است و مجموعه مقاله های دوره سوم آن هم به زودی منتشر می‌ شود.
وی بیان كرد: پیش از برگزاری این جشنواره اقدام های چندانی درباره احادیث رضوی انجام نشده بود ولی پس از برگزاری این همایش ملی، آثار قابل توجهی در بخش ‌های گوناگونی همانند علمی، فرهنگی و پژوهشی ارائه شده است.
دانشی گفت: این همایش با همكاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌ شود و جلسه های هماهنگی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و معاونت پژوهشی حوزه‌ های علمیه كشور برگزار شده است تا تولید محتوای خوبی در چهارمین همایش ملی حدیث رضوی داشته باشیم.
وی در رابطه با ویژگی این دوره جشنواره اظهار كرد: یكی از محورهای همایش، شناسایی مولفه های مرتبط با الگوی اقتصادی خانواده در احادیث رضوی است كه متناسب با شعار سال امسال كه سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، می باشد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه كرد: همچین تلاش شده است كه محورهای همایش، كاربردی و موضوع های مورد نیاز جامعه امروز و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه سبك زندگی اسلامی باشد.
وی اعلام كرد: پژوهشگران و علاقه مندان برای شركت و ثبت نام در این جشنواره و كسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای شمس توس (نمایندگی استان قم) به نشانی اینترنتی http://ghom.shamstoos.ir مراجعه كنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در بخش ‌های تعلیمی و تربیتی هنوز متاسفانه متون سایر فرهنگ ‌ها و كشورها در دانشگاه ‌های ما تدریس می ‌شوند و پدید آوردن علوم اسلامی در این بخش ‌ها با وجود برخورداری از منابع غنی احادیث ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه قرار گیرد كه این مساله در جشنواره سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان كرد: در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حدیث رضوی از رسانه ها و خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع رسانی این همایش تقدیر به عمل می آید.
وی همچنین از برگزاری یكی دیگر از جشنواره های مرتبط با جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی این استان توسط شهرداری قم خبر داد و گفت: جشنواره ملی نماد‌ها و المان‌ های شهری نیز در سال جاری برگزار می شود.
چهارمین همایش ملی حدیث رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با همكاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می شود.
7406/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر و گلایه های آن ها