سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نسخه موبایلی کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» ارائه شد


خبرگزاری کتاب ایران/ نسخه موبایلی کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» نوشته مصطفی صادقی به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید و عرضه شد.

کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» اثری است تحلیلی تاریخی، از حجت‌الاسلام مصطفی صادقی که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده شده است و از هم‌اکنون به‌صورت نرم‌افزار تلفن همراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب که پژوهشی است نقادانه درباره منابع و روایات مربوط به نشانه‌های ظهور امام زمان (عج)، جزو معدود مجموعه‌هایی است که به بررسی و نقد روایات نشانه‌های ظهور می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «آمدن مهدی موعود به‌عنوان منجی بشریت در متون اسلامی با نشانه‌هایی قرین بوده است تا منتظران ظهور با دیدن آنها به حقانیت مدعی نجات‌بخش پی برده و با آمادگی به استقبال او بشتابند، اما در گذر زمان دسته‌ای از آدمیان به انگیزه‌های مذهبی و یا سودجویی سیاسی به نشانه سازی‌هایی دست زدند تا در پرتو آن حرکت خویش را زمینه‌ساز ظهور و یا خویشتن را به‌عنوان موعود آخرالزمان جای بزنند.

این علائم به‌مرور زمان در اندیشه برخی امری مسلم تلقی و موجب رهزنی‌هایی شده است. این کتاب کوشیده است اخبار و روایات مجعول و غیر مجعول نشانه‌های ظهور را از هم تمییز دهد و آفات و آسیب‌های تحریف و جعل این قبیل اخبار و روایات را بررسی کند.»

مصطفی صادقی نگارنده این کتاب به تجزیه و تحلیل منابع اصلی مسئله غیبت و ظهور امام زمان پرداخته و ضمن مرور نشانه‌های ظهور به بررسی صحت و سقم مندرجات آنها پرداخته است. بررسی اخبار و روایات مربوط به قتل نفس زکیه، خروج سفیانی، قیام سید حسنی و سید خراسانی و روایاتی مانند طلوع خورشید از سمت مغرب از اصلی‌ترین پی گیری‌های این کتاب محسوب می‌شود. نگارنده این کتاب همچنین درصدد ارائه نظریه‌های جدید و ایجاد چشم‌اندازی نو در این عرصه بوده و از منابع مهم و کهن نیز سود برده است.

چاپ سوم کتاب «تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور» در 264 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است. این کتاب، اثر برگزیده کتاب سال حوزه در سال ۱۳۸۶ شده است.

علاقه‌مندان برای دانلود نرم افزار می‌توانند به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنند:
http://digi.isca.ac.ir/index.php/component/hikashop/234-


ویدیو مرتبط :
مرگ ملک عبدلله نشانه ی ظهور یا توهم نشانه ی ظهور؟