تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد روشی مناسب و تاثیرگذار است


حرکت های مردمی در زمانی شکل می گیرد که مردم احساس خلاء کرده و کارکردها جوابگو نبوده است. البته یک وجه این مسئله و حرکت ها به مسئولین کشور بر می گردد.

رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی در گفت وگو با خبرنگار پارس گفت: تشکیل این گونه حرکت های مردمی جزء کارکرد ذاتی فضای مجازی است. اساسا پویش های مردمی بسیاری در زمان های مختلفی شروع به کار می کنند. ولی به طور کلی رسالت رسانه شفاف سازی و اطلاع رسانی است و مردم هم در همین جهت این نام (جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی) را انتخاب کردند و در  فضای مجازی فعال شده اند.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: معمولا این حرکت های مردمی در زمانی شکل می گیرد که مردم احساس خلاء کرده و کارکردها جوابگو نبوده است به همین جهت خود مردم دست به کار شدند. البته یک وجه این مسئله و حرکت ها به مسئولین کشور بر می گردد زیرا این گونه حرکت های مردمی می تواند تعهد و توجه مسئولین به فضای مجازی را بیشتر کند و در نهایت مردم به  خواسته های خود برسند.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه به وظایف و اهداف جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اشاره و  اظهار داشت: مردم همین روشی که پیش گرفته اند به نظر می رسد یک روش مناسب و تاثیرگذار است و این که خواسته های اجتماعی را در اقشار مختلف جامعه منعکس بکنند، خوب است و باید تلاش کنند تا منطبق با واقعیت و در چهار چوب ارزش ها و مقررات تعریف شده در کشور باشد. زیرا چنانچه این افراد در چهار چوب ها حرکت کنند در نهایت آحاد مردم به  این حرکت اقبال بیشتری نشان می دهند و از این طریق خواسته های خود را پیگیری می کنند.


ویدیو مرتبط :
تشکیل جبهه مردمی ضد داعش در دیرالزور در شرق سوریه