در گیری لفظی بین اعضای شورا/ تبریک چمران به قهرمانان تکواندو


شهرخبر: یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران طبق روال هر هفته برگزار شد. جلسه امروز با حواشی و تذکراتی همراه بود که از جمله می‌توان به درگیری لفظی بین اعضای شورا که منجر به ترک جلسه علنی هم شد اشاره کرد.

تبریک رئیس شورای شهر تهران به مناسبت قهرمانی تیم تکواندو در مسابقات روسیه

مهدی چمران در ابتدای صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به کسب عنوان قهرمانی تیم تکواندو در مسابقات روسیه، اظهار داشت: این قهرمانی شادی آفرین و ارزشمند را به همه ملت ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های هادی ساعی عضو شورای شهر تهران جهت فراهم کردن شرایط لازم جهت قهرمانی تیم تکواندو، گفت: ساعی در تیم تکواندو زحمات زیادی کشیده و می‌کشد.

هادی ساعی عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به کسب مقام قهرمانی تیم تکواندو در مسابقات روسیه، گفت: این موفقیت را به همه ملت ایران تکواندوکاران و تمامی ورزشکاران تبریک عرض می‌کنم.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه ما در این دوره توانستیم مقام نخست را کسب کنیم، برای نخستین بار نیز در رده بانوان خانم کیمیا علیزاده توانست مدال نخست را کسب کند.

هادی ساعی در پایان از ابراز لطف مقام معظم رهبری و پیام تبریک ایشان به خانواده تکواندو قدردانی کرد.

محمد سالاری در نطق پیش از دستور 154 جلسه شورای شهر تهران، اظهارداشت: در ماه‌های گذشته شائبه‌هایی در خصوص فعالیت شورای شهر تهران ایجاد شده است که لازم دانستم مطالبی را برای روشن شدن و شفاف‌سازی این موضوعات مطرح کنم.

وی تصریح کرد: موضوعه نظام مهندسی ساختمانی که به صورت تعاملی با شهرداری و شورای شهر پیگیری می‌شود یکی از موضوعاتی است که در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر در کشور قابل توجه است.

وی تصریح کرد: در حوزه سازمان نظام مهندسی و مدیریت شهری در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز و اجرای ماده 33 قانون نظام مهندسی اقدامات لازم صورت می‌گیرد و تصمیمات مهمی از سوی شهرداری و شورا در این زمینه اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری و شورا و تعاملات مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی استان تهران، گفت: علی‌رغم تمامی اقدامات از سوی سازمان مهندسی به استان تهران بویژه حوزه ارتقاء ساخت و کیفیت نقشه‌ها در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم.

سالاری بیان داشت: در ماه‌های اخیر شائبه‌ای ایجاد شده است که شورای شهر و کمیسیون معماری به دنبال حذف ماده 33 نظام مهندسی که باید در این زمینه اعلام شود که شورا و سایر کمیسیون‌ها نه تنها در جهت حذف این ماده است بلکه می‌بایستی فرایند ساخت و ساز از صفر تا 100 به صورت حرفه‌ای و توسط کارشناسان و مهندسین خبره صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فرایند ساخت و ساز توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود و همین امر به ارتقاء کیفیت ساخت و سازها لطمه می‌زند.

سالاری خاطرنشان کرد: وجود مجریان تمام وقت در فرایند ساخت و ساز امری الزامی است که متاسفانه بستر آن در سازمان نظام مهندسی فراهم نشده است  بطوریکه بیشترین مجریانی که تحت عنوان مجریان ذیصلاح فعالیت می‌کنند به صورت سوری هستند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: در فرایند ساخت و ساز و از مرحله اول تا انتها می‌بایستی مهندسین ناظر و مجریان به صورت مستمر و دائم حضور داشته باشند.

وی با اشاره به سیل تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های 10 گانه شهرداری، گفت: یکی از دلایل این تخلفات، مهندسین ناظر و مجریان هستند ضمن اینکه ما اعتقاد داریم شهرداری نیز می‌بایستی در حوزه شهربانی و در 22 منطقه تهران نظارت بیشتری را بر امر ساخت و ساز داشته باشد.

وی گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلفات ساختمانی، حضور مهندسی ناظر و مجریان ذیصلاح و نظارت مستمر شهرداری بر ساخت و سازهاست که این موارد می‌بایستی مورد توجه دستگاه‌ها قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های مطرح شده قرار است تمامی کارهای ستاد معاون شهرسازی به دفاتر الکترونیکی برون سپاری شود و این معاونت بیشتر وقت خود را بر حوزه نظارت بگذراند.

وی ضمن اشاره به اینکه می‌بایستی تعرفه‌های مجریان ذیصلاح واقعی شود، گفت: ما اعتقاد داریم مجریان ذیصلاح برای همه متراژ‌ها دیده شود.

وی در ادامه جلسه با اشاره به نظارت اعضای شورای شهر تهران در امور کلی شهر، گفت: با توجه به پیچیدگی‌های اداره شهر امکان رصد کردن تمام مشکلات از سوی اعضای وجود ندارد و می‌بایستی بستر لازم برای دیده‌بانان شهر صاحب‌نظران و کارشناسان در تمامی فرایند از جمله تدوین برنامه پنج‌ساله شهرداری، سالانه و طراحی و امکان سنجی پروژه‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: می‌بایستی دیده‌بان‌های شهری در پروژه‌ها حضور پیدا کنند و شورا به عنوان داور عمل کند.

سالاری همچنین به فعالیت نهاد شورایاری‌ها در 3 دوره گذشته در شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم شورای شهر ایجاد شورایاری‌ها بوده که در 3 دوره گذشته اقدامات خوبی را در شهر انجام دادند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ادامه داد: خوشبختانه در برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، دولت و وزارت کشور و نمایندگان تهران و سایر دستگاه‌ها همکاری نزدیکی را با شورا داشتند و ما توانستیم انتخاباتی با شکوه را در 22 اسفندماه برگزار کنیم.

وی ضمن تذکر به رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، خاطرنشان کرد: بنده ضمن احترام به شخص آقای طلایی (رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها) انتقادی را به عدم برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورایاری‌ها به وی دارم.

سالاری گفت: در 22 اسفندماه سال گذشته، انتخابات شورایاری‌ها برگزار گردید و قرار شد فعالیت شورایاری‌ها در دوره چهارم همزمان با 8 اردیبهشت ماه آغاز شود که متاسفانه هنوز مراسم تحلیف شورایاری‌ها برگزار نشده است و ما انتظار داریم مراسمی با شکوه و در شأن شورایاری‌ها برگزار شود که متاسفانه به دلیل نامعلوم هنوز از این جلسه خبری نیست.

وی همچنین با اشاره وظایف شورایاری‌ها در این دوره گفت: متاسفانه اخباری به گوش ما می‌رسد که در نحوه و اختیارات و وظایف شوراها تغییراتی صورت گرفته است و این در حالی است که هر نوع تغییر در آئین‌نامه شورایاری‌ها می بایستی به تصویب اعضای شورای شهر تهران برسد.

سالاری همچنین با اشاره به شائبه افزایش 6 نفر از از اعضای علی‌البدل به 7 نفر از اعضای شورایاری‌ها، گفت: تاخیر در برگزاری مراسم تحلیف این شائبه‌ها و شایعات را جدی‌تر کرده است.

شخص شهردار نسبت به تخلفات در پروژه‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد

سالاری در ادامه صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات ساختمانی در برخی از پروژه‌های شهری، گفت: اینکه همکاران ما توجه ویژه‌ای را به تخلفات در پروژه‌ها و به طور مثال هتل اسپیناس دارد را به فال نیک می‌گیریم و در این زمینه سایر اعضای نیز باشد در این حوزه توجه ویژه‌ای را داشته باشند که البته شخص شهردار نیز نسبت به این پروژه‌ها حساسیت ویژه‌ای را دارد.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه سایر اعضا و هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز باید به سایر تخلفات ساختمانی در پروژه‌های دیگر حساسیت داشته باشند، گفت: در میدان سپاه که کوهی از آهن آلات بلند شده است کسی اعتراض نکرده است و در واقع ساخت و ساز در این میدان بدون پروانه صورت گرفته است.

وی گفت: قطعاً این کار منافع شخصی نبوده و ما آن را می‌دانیم اما در این زمینه می‌بایستی شهردار تهران توضیحات لازم را ارائه کند ضمن اینکه در این زمینه به سازمان میراث نیز انتقاد داریم که هنوز پاسخ ما را نداده‌اند.

تذکر به استاندار تهران

رحمت‌الله حافظی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: تذکر بنده به استاندار تهران است. وزیر کشور تخصص جغرافیای سیاسی دارد و باید نسبت به تقسیم بندی صحیح اقدام کند.

وی ادامه داد: فضای تهران و حریم آن یکپارچه است و تمام مشکلات آن نیز باید یکپارچه دیده شود و نمی‌توانیم مشکلات تهران را از فضای تهران جدا کنیم.

حافظی خاطرنشان کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت انتظار است مدیریت یکپارچه در سطح کشور نیز ایجاد شود.

حفظ حریم شهر براساس قانون بر عهده شهرداری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفظ حریم شهر براساس قانون بر عهده شهرداری است و توجه به آن الزامی است و اینکه در آینده 20 درصد جمعیت کشور در شش دهم مساحت کشور استقرار پیدا کنند بسیار خطرناک است و می‌طلبد با یک مدیریت و برنامه‌ریزی یکپارچه در این جهت اقدام کند.

حافظی خاطرنشان کرد: شهرک دانش در منطقه 18، 10 هزار نفر جمعیت دارد که براساس طرح جامع به عنوان حریم شهر تهران تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس تائیدیه شورای عالی معماری و شهرسازی شهرک دانش و روستاهای آن جزو ناحیه 6 منطقه 18 است و کاربرد آن کشاورزی و تنفس شهر تهران است و لازم است از فضای سبز طبیعی این محدوده استفاده کنیم و ساخت و سازهای غیرمجاز در این تنفس گاه شهر تهران جلوگیری شود.

حافظی یادآور شد: فرمانداری و دادستانی شهر قدس نسبت به حضور شهرداری منطقه 18 در این محدوده شکایت کرده است و دیوان عدالت اداری مصوبه شورای معماری و شهرسازی را لغو کرده و با این اقدام کاربری اراضی مزارع و باغات تغییر می‌کند و برخی از سودجویان نیز نسبت به احداث بنا در این مناطق اقدام می‌کند و با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در روز گذشته نیز 15 نفر از پرسنل شهرداری منطقه 18 نیز در آن محدوده بازداشت شدند و از استانداری و وزیر کشور می‌خواهیم سریعاً مداخله کند و مدیریت یکپارچه شهری اعمال شود. چرا که فضای آن جا کشاورزی است و اگر به خارج از حریم تهران برود آن جا تفکیک بندی می‌شود و ساختمان‌هایی ایجاد خواهد شد که باغات آنجا را از بین خواهد برد.

وی گفت: شورای شهر با دیوان عدالت اداری هماهنگی و تعامل خوبی داشته است و باید به این موضوع نیز با دید فنی بنگرد و اینکه مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را لغو کنند درست نیست و در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهردار ناحیه شش منطقه 18 که دستگیر شده بود را با وثیقه 60 میلیون تومانی آزاد کردند.

در گیری در شورا

در حاشیه صد وپنجاه‌ وچهارمین جلسه شورای شهر تهران بین تعدادی از اعضای شورای شهر برسر عملکرد شورا در انتخابات شورایاری درگیری لفظی ایجاد شد.

در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهرنیز با حمایت از عملکرد ستاد اجرایی در انتخابات شورایاری‌ها از ابهامات ایجاد شده در سخنان سالاری انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر با بیان اینکه هیأت امنایی برای شورایاری‌ها تشکیل داده‌ایم، گفت: این کار با هدف افزایش اختیارات شورایاری‌ها انجام شده است.

وی در ادامه افزود: انتخابات شورایاری‌ها در سطح ملی و به خوبی برگزار شد.

سروری با اشاره به اینکه این هیأت امنا باعث افزایش اختیارات شورا و همچنین تسریع در عملکرد شورایاری‌ها می‌شود، گفت: شورایاری‌ها به تنهایی قدرت کمی دارند و نمی‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند. با ایجاد این اقدام اختیارات ‌آنها را افزایش داده‌ایم.

حضور حکیمی پوردر جلسه هئیت امنا

وی خطاب به برخی از اعضای شورای شهر گفت: چرا همه کارها را سیاسی می‌کنید موضوع هیأت امنای شورایاری‌ها کارشناسی بوده و آقای حکیمی‌پور در جلسه حضور داشتند.

سروری: چرا توهم سیاسی دارید

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تأکید کرد: در فتنه 88 هم شما فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کردید و با این کار هم فرصت را از محلات می‌گیرید و به تهدید تبدیل می‌کنید چرا همیشه به دنبال توهم سیاسی و کارهای سیاسی هستید.

در این میان تقی‌پور سخنگوی شورای شهر نیز با انتقاد از بدون اجازه سخن گفتن برخی اعضای شورای شهر در حالی که از صندلی خود بلند شده بود، گفت که نباید افراد بدون اجازه صحبت کنند و به بهانه ارائه تذکر سخنان دیگری  مطرح کنند.

اسماعیل دوستی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در ادامه جلسه خطاب به اعضای اصولگرای شورای شهر تهران گفت: شما دلواپسید و ما اصلا دلواپس نیستیم و ما به این حکومت و نظام امیدواریم!

وی با اشاره به اینکه هیأت امنای شورایاران از نظر روانی و اجتماعی خطرناکند،‌خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بگذارید این کار را شهرداری انجام بدهد.

وی خطاب به اعضای اصولگرای شورای شهر گفت: ما ریلکس هستیم و هیچ مشکل و اضطرابی نداریم.

تقی‌پور: دوستی همه چیز را در شورا به بازی می‌گیرد

پس از اظهارات اسماعیل دوستی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، رضا تقی‌پور خطاب به وی گفت: ایشان همه چیز را به بازی گرفته‌اند.

در ادامه جلسه مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران که تلاش داشت جو شورا را آرام کند، گفت: فعالیت شورایاران با هیأت امنای محلات متفاوت است و بگذارید این موضوع را در یک جلسه فوق‌‌العاده و با حضور اعضای شورای شهر بررسی کنیم.

پس از اظهارات مهدی چمران که در جهت آرام کردن فضای شورا بود، سالاری رئیس کمیسیون شهرداری و معماری درگیری لفظی را با پرویز سروری داشت.

جلسه شورای شهر تهران در حالی به تنش کشیده شده بود که محسن سرخو در حال ترک کردن جلسه بود که با اصرار احمد دنیامالی به جلسه برگشت.

علیرضا دبیر در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از استاندار تهران، گفت: در منطقه 18 بنابر رای دیوان عدالت اداری بخشی از ناحیه شش منطقه 18 از این بخش جدا شده و به شهرستان قدس واگذار شده است.

وی ادامه داد: در شورای سوم نیز درگیری‌هایی بر سر جدایی ری از تهران بود که با تعامل خوب بین مدیریت شهری و دولت نگذاشتند این اتفاق صورت بگیرد.

وی گفت: کسانی که در آن زمان دنبال جدایی ری از تهران بودند هم اکنون نیز جای دیگری مسئولیت گرفتند و می‌خواهند فتنه جدیدی را این بار در منطقه 18 ایجاد کنند.

دبیر افزود: روز گذشته با استاندار تهران صحبتی را انجام دادم و استاندار تهران دستور دادند که کما فی السابق مدیریت شهرک دانش و روستاهای اطراف آن در دست شهرداری باشد و انتظار می‌رود که دوستانی که در شورا هستند و به دولت نیز نزدیک‌ترند مراقب باشند بین مدیریت شهری و دولت گپی ایجاد نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تا ساعت 9:20 دقیقه امروز پیگیر بودم ولی هنوز دستور استاندار اجرایی نشده است.

سودجویان به دنبال تصاحب 2 هزار و 600 هکتار زمین در منطقه 18 هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: 2 هزار و 600 زمین های زراعی و کشاورزی در این منطقه است که برخی از سودجویان به دنبال آن هستند و در این بخش با دیوارکشی‌ها موجب شوند ساخت و سازهای غیرمجاز آنجا انجام دهد.

در ادامه چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا زمانی‌ که وزارت کشور تقسیمات کشوری را درست نکند همیشه این دعوا خواهد بود.

محمدمهدی تندگویان در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: بابت اقدامات شهرداری خارج از قاعده و وظایف معمول و کار جهادی که انجام می‌دهد تشکر می‌کنیم و وظیفه ما نیز نظارت خوب، درست و جهادی است.

وی ادامه داد: اگر خارج از بودجه مصوب، اقدامی را انجام دهیم مانند اقدامات اربعین پارسال، بوستان یاس و اقدامات خوزستان نیاز است بابت کاری که خارج از بودجه بوده است گزارش هزینه‌کرد این بودجه را در این موارد داشته باشیم و مقرر شود کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر تهران طی دو هفته آینده در این خصوص گزارش خود را ارائه دهد.

نباید از آب شرب در پروژه‌های ساختمانی استفاده شود

تندگویان درباره کمبود آب در شهر تهران و استفاده ناصحیح از منابع آبی اظهار داشت: در ساخت‌وساز به صورت ناصحیح از آب استفاده می‌شود پیشنهاد ما به عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی آب‌فروشی بابت ساخت‌وساز است که باید کارگروه مشترکی بین کمیسیون معماری، عمران و سلامت شورای شهر برای جلوگیری از استفاده آب شرب برای ساخت‌وسازها ایجاد شود تا دیگر از پروژه‌های ساختمانی از آب شرب استفاده نشود.

وی یادآور شد: بابت پروژه فردوسی نیز از شهرداری تهران تشکر می‌کنیم که تعامل خوبی با شورای شهر داشته است.

ایمن نبودن پروژه فردوسی اثبات شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظام فنی و مهندسی نیز ایمن نبودن سازه پروژه فردوسی را اعلام کردند و در این خصوص با شهرداری تهران هماهنگ پیش می‌رویم تا یک پروژه ایمن داشته باشیم.

در ادامه مهدی چمران در خصوص استفاده آب شرب در ساخت‌وسازها اظهار داشت: شهرداری در ساخت‌وسازها الزام می‌گیرد که از آب شرب استفاده نکند ولی این اتفاق انجام می‌شود که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

ساخت‌وساز در پارک واقع در منطقه یک

ابوالفضل قناعتی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر و در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: در منطقه یک شهرداری تهران و در خیابان اندرزگو خیابان چیذر فضای عمومی و فضای سبزی تعریف شده است که هم اکنون بلوک‌بندی برای ساخت‌وساز در آن فضا ایجاد شده است.

وی گفت: متأسفانه دومین بلوک آن در 12 طبقه در حال اتمام است که با مذاکرات صورت گرفته با شهردار آن منطقه عنوان شده این ملک رأی دیوان عدالت اداری را دارد.

قناعتی افزود: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کرده است باید از فضاهای سبز نگهداری شود و حتی حوزه علمیه در فضاهای سبز نسازند و هیچ کس حق ندارد برخلاف بیانات مقام معظم رهبری اقدامی انجام دهد لذا باید برای اولین و آخرین بار این اقدامات چندگانه از بین برود.

مشکلات گرمخانه‌ای در شهرک رضویه

وی ادامه داد: در شهرک رضویه نیز گرمخانه‌ای وجود دارد که روزانه هزار معتاد در این محدوده تردد می‌کنند که متأسفانه انواع بیماری‌ها در آنجا شیوع پیدا کرده است.

قناعتی ادامه داد: اهالی آن منطقه طوماری با امضای 700 نفر به اندازه 20 متر را امضا کرده‌اند که این گرمخانه از این مکان برداشته شود و 2 سال است که اهالی این منطقه مشکلات آن را تحمل کرده‌اند.

شهرداری به تذکرات و سؤالات اعضای شورای شهر سریع‌تر پاسخ دهد

غلامحسین مختاباد در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: تذکر بنده به شهرداری است که چرا پاسخ تذکرات اعضای شورای شهر را به موقع نمی‌دهد.

وی گفت: حتماً شهرداری با خود می‌گوید اعضای شورای شهر یک چیزی می‌گویند و بعد می‌خوابند بنابراین انتظار می‌رود گروهی تشکیل شود که تذکرات و سؤالات را از شهرداری تهران پیگیری کند.

مختاباد افزود: در بعضی مواقع نیز سؤالات و تذکرات اعضای شورای شهر فراموش می‌شود و شهرداری نیز پاسخ آنها را در بایگانی می‌گذارد.

وی گفت: در سه هفته گذشته عنوان کردم مدیریت بحران در صحن علنی شورای شهر اقدامات صورت گرفته در تهران را تشریح کند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و این موارد باید پیگیری شود.

در ادامه مهدی چمران گفت: دبیرخانه و دفتر مصوبات شهرداری تهران و شورای شهر تذکرات و سؤالات را به صورت اتوماتیک پیگیری می‌کند.

واکنش طلایی به اظهارات سالاری

مرتضی طلایی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به انتقادات محمد سالاری رئیس هیات نظارت در انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کوچکترین دخالتی نداشته‌ایم و در صورتی که یک مورد مداخله را ارایه دادیم بنده تمامی حرف‌های گذشته و فعلی شما را قبول می‌کنم.

وی ادامه داد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تقاضا می‌کنم یک ساعت به ما وقت بدهند تا بتوانیم مجموع اقداماتی را که در انتخابات شورایاری‌ها صورت گرفته را برای افکار عمومی تشریح کنیم.

طلایی یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری مراسم تحلیف شورایاران انجام شده است که این مراسم به دلیل برگزاری برنامه‌ای مشابه در دولت برگزار نشد و تا کنون نیز حتی در دوره سوم شورای شهر نیز مراسم تحلیف شورایاران نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد شورایاری را بنده باز کردم گفت: اگر سندی در صورت تخلف وحود دارد قطعا آن را ارایه بدهند تا کارشناسی شود.

وی گفت: هیچ گونه تغییراتی در اختیارات شورایاری‌ها ایجاد نشده است  و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد و معتقدم اگر نظر شورا بر اساس شورای عالی باشد من قبول می‌کنم.

وی گفت: در باره این که دبیر شورایاری‌ها چه تحصیلاتی داشته باشد ما نظرسنجی انجام داده و 121نفر گفته‌اند لیسانس به بالاتر باشد ولی بعضی از دوستان به دلیل قطع منافع افراد دیگر تلاش می‌کنند.

طلایی یادآور شد: هیات امنای محلات به استناد دو مصوبه شورا تشکیل شده است و کاری به موضوع شورایاری‌ها ندارد.

لایحه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو در شهر تهران

در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که با نطق پیش از دستور محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی آغاز شد، پنج نفر از اعضا نیز تذکرات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

لایحه الزم شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران نخستین  دستور جلسه امروز شورا بود که در نهایت پس از نظرات موافقین و مخالفین، لایحه اشاره شده به تصویب رسید.

براساس این لایحه، شهرداری تهران ملزم خواهد شد که برنامه‌های جدیدی برای جایگزینی انرژی‌های نو به جای انرژی‌های سنتی داشته باشد.

بررسی طرح جامع آب خام شهر تهران دستور بعدی جلسه بود که این طرح نیز به تصویب رسید

در پایان یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بررسی طرح نام‌گذاری و تغییر نام معابر در دستور کار اعضا قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
اعضای شورا نظارت بر فعالیت های مجازی( بازاریابی شبکه ای