سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار جنجالی «علوی» با رئیس دولت اصلاحات/ ادامه رایزنی‌های جبهه پیروان با جامعه روحانیت/گمانه‌زنی‌ درباره برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذراندیم نشست‌، دیدار  و مواضع گوناگونی در مورد مسائل مختلف اتخاذ کردند.

لاریجانی به جامعه مدرسین درباره برجام گزارش داد

هفته گذشته علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت و گزارش خود را به آنها ارائه داد.

در این جلسه که به ریاست حضرت آیت الله یزدی و با حضور دیگر اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت پیشرفت برنامه‌های عمرانی در دست احداث و اجراء استان قم از جمله: آب آشامیدنی، آب و گاز رسانی به روستاهای قم، مترو و منوریل و احداث بیمارستان یکصد تختخوابی در منطقه پردیسان ارائه نمود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه به مسائل منطقه از جمله وضعیت سوریه و یمن اشاره نمود. 

لاریجانی در ادامه مباحث خود توضیحاتی در مورد مسأله هسته‌ای و برجام ارائه و به تشریح کامل این موضوع پرداختند.

 در ادامه این جلسه اعضاء محترم جامعه مدرسین ضمن تشکر و قدردانی از نقش مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم مجلس در زمینه‌های گوناگون و به خصوص در موضوع هسته‌‌ای و برجام سوالاتی را مطرح نمودند که جناب آقای دکتر لاریجانی به آنها پاسخ داد.

طرح رسیدگی به دارایی مسئولان بالاخره در مجمع تشخیص به پایان رسید

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هفته قبل مجمع از اتمام طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص خبر داد.

وی گفت: در جلسه امروز مجمع روش کار طرح رسیدگی به دارایی مسئولان مشخص شد و کار این طرح در مجمع به پایان رسید و در حال حاضر منتظر اعلام آمادگی قوه قضائیه برای اجرایی شدن طرح هستیم.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شد

در اولین جلسه شورای مرکزی یازدهمین دوره حزب موتلفه اسلامی دبیرکل این حزب انتخاب و محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شد.

 بر اساس رای اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در اولین جلسه شورای مرکزی یازدهمین دوره این حزب، محمد نبی حبیبی به عنوان دبیرکل حزب در دوره یازدهم انتخاب شد. در این جلسه همچنین انتخابات هیات رئیسه یازدهمین دوره شورای مرکزی انجام شد.

بر اساس رای اعضای شورای مرکزی، سید مصطفی میرسلیم به عنوان رئیس، اسدالله بادامچیان به عنوان نایب رئیس و حسن پزشکیان و سید مهدی جولایی به عنوان منشی های هیات رئیسه شورای مرکزی انتخاب شدند.

گردهمایی نیروهای انقلاب 21 آبان برگزار می‌شود/ استمرار نشست سه‌جانبه آیات یزدی، مصباح و موحدی

 

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان از برگزاری نشست نیروهای انقلاب، پنجشنبه ( 21 آبانماه) در مدرسه رفاه خبر داد و گفت: این نشست با حضور برخی نمایندگان مجلس، احزاب، و فعالان اصولگرا برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، از برگزاری نشست نیروهای انقلاب در روز پنجشنبه 21 آبان در مدرسه رفاه خبر داد و گفت: این نشست ساعت 14:30 با حضور برخی فعالان احزاب اصولگرا، برخی نمایندگان مجلس و فعالان اصولگرایی برگزار خواهد شد.

تقوی درباره استمرار جلسات سه‌جانبه آیات یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌یزدی نیز گفت: انشاالله قرار است این جلسات استمرار داشته باشد.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره برگزاری جلسات مشترک جامعتین که قرار بود با هیات رئیسه جامعه مدرسین برگزار شود، خاطرنشان کرد: هنوز زمان جلسه مشترک با جامعه مدرسین مشخص نشده است.

 جبهه پیروان با هیأت انتخاباتی جامعه روحانیت رایزنی می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که هفته گذشته درباره زمان تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان توضیح داد: همانطور که قبلاً نیز گفته‌ایم کار در این زمینه جلو می‌رود و از سوی دیگر جامعه مدرسین نیز به صورت قطعی اعلام کرده که در جریان تعیین مصادیق وارد نمی‌شود و ما با توجه به اینکه جامعه روحانیت هیأتی را برای انتخابات مشخص کرده است، ما در حال حاضر با آنها جلساتی را داریم و این هیأت جامعه روحانیت با سایر بخش‌های اصولگرایی نیز رایزنی می‌کند.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه ما منتظر شورای هماهنگی فعالان اصولگرایی هستیم، افزود: در حال حاضر با توجه به عدم حضور جامعه مدرسین برای تعیین مصادیق ما با محوریت جامعه روحانیت مبارز کار را پیش می‌بریم.

وی ابراز امیدواری کرد تشکیل این شورا هرچه زودتر محقق شود و درباره حوزه‌های انتخابیه کشور توضیح داد و حدود 205 حوزه انتخابیه در کشور داریم که از این تعداد حدود 175 حوزه تک‌ نفره و بقیه دو و سه نفره است و غیر از تهران که 30 نفره است، تبریز با 6نفر در رتبه دوم قرار دارد.

باهنر با بیان اینکه ارائه لیست مربوط به حوزه‌های دو نفره به بالا می‌شود یادآور شد: ما احزاب سازمان‌یافته در سراسر کشور نداریم و در عین حال نمی‌خواهیم در استان‌ها دخالت کنیم ولی با رابطین استانی در تعامل هستیم و کار در استان‌ها نیز پیش می‌رود.

نایب‌رئیس مجلس درباره زمان ارائه لیست انتخاباتی تهران گفت: به طور متوسط حدود هزار نفر در تهران برای 30 کرسی ثبت‌نام می‌کنند که تنها حدود 100 نفر از آنها قابل تأمل هستم و بقیه اشتهار لازم برای کسب رأی در تهران را ندارند.

وی با بیان اینکه شاید تا یک ماه مانده به روز انتخابات 30 اسم به صورت قطعی بسته نشود یادآور شد: ما به صورت مرتب در حال شناسایی، مصاحبه و رایزنی جریانی هستیم.

باهنر درباره تعامل با طیف احمدی‌نژاد تصریح کرد: بنده هنوز تعریف روشنی از طیف احمدی‌نژاد ندارم چرا که برخی‌ها با او کار کرده و دیگر الآن نیستند و یک عده نیز شرطشان جدا شدن از آقای مشایی است و بنابراین طیف‌های متنوعی هستند.

دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به جایگاه لاریجانی در جریان اصولگرایی افزود: لاریجانی ظرفیت بزرگی برای جامعه اصولگرایی است و اگر چه دوستان نتوانستند چیزی تحت عنوان حزب تأسیس کنند اما ایشان ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی درباره اظهارات حسینی وزیر سابق ارشاد،‌گفت: ایشان سخنگوی آقای لاریجانی نیست و این توهماتی است که برخی دوستان دارند چرا که لاریجانی از ظرفیت‌های مؤثر اصولگرایی است و مفهومی ندارد که او را در طیف اصلاح‌طلبی بدانیم، لذا ما تلاشمان این است که همه اصولگرایان دور یک میز بنشینند و موفق هم خواهیم شد.

باهنر با تأکید بر اینکه مراد ما از وحدت ائتلاف است نه یک وحدت فلسفی تأکید کرد: ما در حال حاضر برای ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان تلاش می‌کنیم. چرا که معتدلین و تندروها در یک یکدیگر حل نمی‌شوند.

دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور اصولگرایان اعم از جبهه پیروان در جبهه پایداری برگزار شد همه اقرار کردند که اگر مجلسی شکل بگیرد که شخص من و امثال من در آن نباشد را به مجلس اصلاح‌طلبی که در آن در موضع اقلیت باشیم ترجیح می‌دهیم لذا با انتخابات پیش رو شاهد سهم‌خواهی نخواهیم بود و بحث مهم در این زمینه شکل‌گیری لیست است که باید معتدل و خالص باشد و همواره در این زمینه در حال مذاکره و گفت‌وگو هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا از تهران کاندیدا می‌شوید یا کرمان، تصریح کرد: هنوز نمی‌دانم.

اعضای میز انتخابات خانه احزاب مشخص شدند

احمد شریف رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگا حوزه احزاب خبرگزاری فارس در مورد جلسه خانه احزاب اظهار داشت: اعضای کمیته انتخابات خانه احزاب انتخاب شدند که فرج کمیجانی رئیس کمیته انتخابات، مرتضوی کیاسری، میرباقری و توحیدلو عضو این کمیته به شمار می‌روند.

وی افزود: یکی از تصمیمات ما این بود که فراخوانی به احزاب سراسر کشور برای عضویت در میز انتخابات خانه احزاب فرستاده شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب همچنین از نامه‌نگاری به سران 3 قوه برای دیدار خبر داد و گفت:‌ اعضای شورای مرکزی خانه احزاب بنا دارند با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در مورد مسائل پیرامون برجام و سیاست خارجی دیداری داشته باشند.

شریف ضمن گلایه از تعلل شهرداری تهران برای اختصاص ساختمان خانه احزاب خاطرنشان کرد: احزاب و تشکل‌های عضو خانه احزاب برای برگزاری جلسه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند بنابراین از قالیباف و اعضای شورای شهر می‌خواهیم مساعدت‌های لازم را صورت دهند.

وزیر اطلاعات با خاتمی دیدار کرد

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران هفته قبل در صفحه اینستاگرام خود عکسی از حضور وزیر اطلاعات در گعده اصلاح طلبان منتشر کرد.

در این جلسه که در منزل شیخ قدرت الله علیخانی برگزار شد، علوی وزیر اطلاعات در کنار خاتمی مشغول صحبت با وی است.

موسوی بجنوردی، مجید انصاری نیز از دیگر اعضای مجمع روحانیون مبارز در این جلسه حضور دارند.

دومین سالگرد درگذشت مرحوم عسگر اولادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، دومین مراسم سالگرد مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر روز پنجشنبه در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

در این مراسم مرتضی نبوی، حبیبی، امانی، انواری، رفیق‌دوست، وحید حقانی، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی،حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی،میرلوحی، باهنر، مصباحی مقدم، کواکبیان، کازرونی، محمد صدر، بادامچیان و اسدالله عسگر اولادی حضور داشتند.

ضرغامی: اصغرزاده از طرف خودش عذرخواهی کرد نه دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی

هفته گذشته خبرنگاران حوزه احزاب فارس گفت وگوی تفصیلی ای با عزت‌الله ضرغامی داشتن و در آن به بررسی تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 و تحلیل مدیریت صداو سیما در فتنه 88 پرداختند که محورهای مهم این گفت‌و‌گو در ادامه منتشر می شود.

* شکست برنامه مارکسیست‌‌ها در تسخیر سفارت آمریکا دو علت داشت، یک علت این بود که گروهک‌ها و به‌ ویژه گروه‌های مارکسیستی پایگاه مردمی نداشته و ندارند؛ آن‌ها در یک فضای بسته روشنفکری سیر می‌کردند و تصور داشتند این حرکت می‌تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد و در واقع آن‌ها به دنبال هدف سیاسی از این کار بودند، نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است بحث رقابت گروهک‌ها در آن مقطع زمانی است، گروه‌های مسلحانه که هم سازمان منافقین و هم‌گروه‌های چپ‌گرا بودند دچار بحران‌های زیادی بودند و تصفیه‌های زیادی در آن‌ها انجام‌شده بود.

*سابقه روشنفکری در ایران به‌ویژه در سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی نشان‌دهنده این است که آن‌ها همیشه از مردم عقب بودند و به خاطر فضای بسته‌ای که همیشه برای خود تصویر می‌کنند فکر می‌کنند در بیرون نیز همین فضا حاکم است خیلی از آن‌ها پیش‌بینی وقوع انقلاب با رهبری روحانیت مذهبی و دینی در 22 بهمن 57 را  هم نمی‌کردند؛ بنابراین طبیعی بود آن‌ها پس از انقلاب مثل همیشه در موضع انفعال قرار بگیرند.

* اگر بخواهم مشابهت آن ایام با امروز را برای شما بگویم باید به فتنه 88 اشاره کرد، درباره سال 88 نیز همین تحلیل صادق است، یک عده روشنفکر تصورشان این بود رأی تهران باید به‌کل کشور تعمیم یابد، یعنی یک تفکر غیر توده‌ای و غیرمردمی داشتند؛ از نظر این‌ها یک عده شهروند تر هستند و واقعاً نمی‌توانستند تصور کنند که اگر در تهران آرای رقیب رئیس‌جمهور منتخب یک مقدار بیشتر است، در کل کشور این‌طور نیست

*اقدامی که در 13 آبان 58 صورت گرفت ناشی از تحلیل دقیقی بود که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام داشتند یعنی مجموعه‌ای از دانشجویان چهار دانشگاه امیرکبیر، شریف، فنی دانشگاه تهران و شهید بهشتی که در جریان مبارزات انقلابی همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشتند و  به این جمع‌بندی رسیدند که سفارت آمریکا پایگاه و قرارگاهی برای هماهنگی اقدامات ضدانقلابی و براندازی نظام است که به‌طور رسمی و طبیعی از محل سفارت آمریکا هدایت می‌شود.

* یک پیش‌بینی کلی بود که این اقدامات آمریکایی‌ها طوری است که خود را مجهز کرده‌اند تا بتوانند به‌عنوان یک قرارگاه عمل کنند، وسعت جغرافیایی سفارت خیلی گسترده است لذا پیش‌بینی اینکه حوزه‌های مختلف در آنجا تدارکات دیده باشند وجود داشت اما در این ابعاد و چیزهایی که بعداً کشف شد به لحاظ تجهیزاتی که جزو فناوری پیشرفته در آن زمان بود و هم درباره تدارک و تجهیزی که برای خود اعضای سفارت در آنجا کرده بودند و امکان ارتباطات وسیع که وجود داشت، خیر این پیش‌بینی‌نشده بود.

*با توجه به بحثی که درباره استحاله برخی از اعضای مؤثر تسخیر لانه مطرح است باید بگویم، نظرات آن‌ها بعداً متفاوت شد البته این جمعی که دور یکدیگر جمع شدند صددرصد از نظر همه مواضع مانند یکدیگر نبودند و اختلافات دیدگاهی و تمایزات فکری داشتند و در خود لانه جاسوسی وقتی ما نشست‌هایی داشتیم و درباره تسخیر لانه جاسوسی صحبت می‌کردیم و از افراد و مهمان‌هایی نیز دعوت کرده بودیم، شاهد این اختلاف‌نظرها بین دانشجویان بودیم، آنچه بر همه این اختلافات برتری داشت، انقلابی بودن و اعتقاد عمیق‌ بچه‌ها به امام (ره) بود. این دو اصل در کنار هم باعث شد تا بچه‌ها یک وحدت راهبردی پیدا کنند و حرکت خود را پیش ببرند.

*به انقلاب خودمان که نگاه می‌کنیم می‌بینیم چه چیز انقلاب ما را بیمه کرد؟ آن جریان عظیم ضدآمریکایی. مردم با پوست و گوشت خود فهمیدند که قصه آمریکاست. امام قوی‌ترین سخنرانی‌هایش را در مورد آمریکا داشت؛ مثل همان جمله که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را در دیدار با نانوایان قم گفتند.

*اشغال لانه جاسوسی در افزایش بصیرت مردم بخصوص نسبت به استکبار فوق‌العاده مؤثر بود

*اصغرزاده از طرف خودش عذرخواهی کرد نه دانشجویان تسخیر، آقای اصغر زاده یک فرد بود. بخش اعظمی از دانشجویان بعد ها به دفاع مقدس پیوستند. بنابر این ایشان به عنوان خودش حق دارد موضع بگیرد نه کل دانشجویان

*دولت موقت یک دولت لیبرال مسلک بود که از سیاسیون قدیم و از پیرمردهایی که در نهضت آزادی سابقه سیاسی داشتند تشکیل‌شده بود، من فکر می‌کنم حضرت امام با انتخاب دولت موقت یک تدبیر بسیار تاریخی به خرج دادند

*من معتقدم درباره وقایع تاریخی قضاوت پسینی درست نیست، یعنی وقایع تاریخی در شرایط و ظرفی اتفاق می‌افتد که باید در همان مقطع تحلیل شود و کسانی که سعی می‌کنند بعد از سال‌ها با عوض شدن شرایط آن را تحلیل کنند، کار غیرعلمی انجام می‌دهند

* مثلاً راهپیمایی‌های مربوط به چپی‌ها در دانشگاه تهران از آن تصاویری بود که هیچ‌گاه پخش نمی‌شد، چپی‌ها در این تظاهرات شعار می‌دادند «کارگر، برزگر، ما باهم متحد می‌شویم» و بعد دست‌های خود را به یکدیگر می‌دهند و می‌گویند‌ «درود- درود بر خمینی» و این جمله را که می‌گفتند خمینی ما تو را به رهبری قبول داریم، ترجیع‌بند آن‌ها بود. من به دوستان می‌گفتم ما الآن چقدر باید به لحاظ رسانه‌ای کار کنیم تا نشان دهیم که چپی‌ها و مارکسیست‌ها جمع می‌شدند و می‌گفتند که از نظر ما هم، خمینی رهبر است و پخش این فیلم دیگر نیاز به هیچ‌گونه تبلیغ و تحلیلی نداشت؛ چراکه هژمونی و برتری حضرت امام آن‌قدر عیان بود که حتی چپی‌ها نیز در تظاهرات خود اعلام می‌کردند که خمینی رهبر ماست.

*تصاویری که از حادثه عاشورا در زیر پل کالج پخش کردیم بخشی از آن متعلق به ما بود و بخش زیادی از آن مال شبکه‌های ماهواره‌ای بود، من خودم بعدازظهر عاشورا که به محل کار آمدم این فیلم‌ها را دیدم، خیلی ناراحت شدم که این‌ جمعیت میلیونی عزاداری می‌کنند اما یک جمعیت محدود مانند این‌ها اهانت می‌کنند ولی شبکه‌‌های خارجی معروف به جز یکی دو تا از آن‌ها تصاویر مشابهی از حرمت‌شکنی عاشورا و کف زدن و هورا کشیدن و شعار علیه نظام در روز عاشورا را پخش کردند؛ درحالی‌که فکر می‌کردند این کار به نفعشان است و می‌خواستند با این کار نشان دهند که مردم -یعنی آن عده‌ قلیلی که آن‌ها جز مردم حساب می‌کردند- مقابل نظام ایستاده‌اند درحالی‌که این امر نتیجه عکس داد و به محض اینکه ما این تصاویر را پخش کردیم، این موضوع اثر خود را در 9 دی نشان داد.

*در قضیه اشغال سفارت آمریکا نیز اینکه مسیر چند نفر عوض شده باشد هیچ ربطی به دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ندارد و این استحاله‌ای است که در خیلی از آدم‌ها اتفاق می‌افتد؛ درباره هنرمندان نیز این قضیه صادق است اما برخی به ما خرده می‌گیرند که فلان هنرمند فرار کرد و بی‌حجاب شد، من هم می‌گویم خوب صد البته اما اگر نمی‌رفت و بهتر بود؛ اما به جامعه هنرمندان نگاه کنید و ببینید برای چند نفر این اتفاق افتاده است و آن را با سیاسیون، انقلابیون و کسانی که زندان رفته‌اند و از همراهی با امام سابقه داشتند مقایسه کنید که واقعاً قابل مقایسه نیست؛ تاریخ نیز پر است از این استحاله‌ها.

* سال‌هاست چنین خبری مطرح می‌شود که پیشنهاد اشغال سفارت شوروی را عده‌ای ازجمله بنده داده بودند درحالی‌که من هرگز یادم نمی‌آید کسانی پیشنهاد اشغال سفارت شوروی را داده باشند و اگر هم بوده من مطلع نیستم و درباره خود نیز این موضوع را تکذیب می‌کنم.

*به آقای ظریف گفتم وقتی شما به ملاقات آقای کری می‌روید، وقتی آقای کری در اتاق را برای شما باز می‌کند، از نظر تصویرسازی این خوب نیست و به همین دلیل همه شبکه‌های خبری غربی این تصویر را نشان دادند اما ما نشان ندادیم و ما فیلم دیگری از آقای ظریف در راهرو گرفتیم و نشان دادیم.

* اما در ملاقاتی که آقای ظریف با کری در اتاقش دارد دوربین پشت سر آقای کری می‌رود و قد او هم بلند است، کری حتی عینک ذره‌بینی خود را هم بر نمی‌دارد، به این معنا که من در دفتر کار خود مشغول کار هستم و حالا یک نفر به داخل اتاق آمد و دوربین هم از بالاست، وقتی آقای ظریف وارد اتاق می‌شود دوربین طوری کار می‌کند که انگار یک نفر خدمت آقای کری آمده است، البته تصویر را با زیرکی روتوش می‌کنند و بَک همه اینها می‌شود و نشان می دهد ایرانی که اینگونه مقابل آمریکا ایستاده ببیند اینطوری است و وزیر خارجه‌اش خدمت کری آمد!

*اگر کارتر سرنگون شد به خاطر مواضعی بود که مقابل انقلاب اسلامی گرفت. کارتر علی‌رغم اینکه دموکرات و به ظاهر دنبال حقوق بشر بود اما با انقلاب اسلامی خوب برخورد نکرد، وقوع زلزله عظیم انقلاب اسلامی ایران که دنیا را هم تکان داد، به عنوان یک نقطه سیاه در کارنامه زمامداران آمریکا است که فراتر از بحث جمهوری خواهان و دموکرات‌ها است در واقع آنها کارتر را مقصر این حادثه می‌دانند

* به اعتقاد من حرکت لانه جاسوسی آگاهی‌های عمومی را بالا برد، بسیار مهم است و مردم شاه را محور می‌دانستند اما باید نسبت به آمریکا اطلاعات سیاسی‌شان افزایش پیدا می‌کرد و این اتفاق افتاد و در طول این چند دهه انقلاب اسلامی مقابل توطئه عوام فریبی آنها بیمه شد.

*ما از گفت‌وگو نگرانی نداریم، دیده‌ایم که برخی مواقع یک عده می‌گویند ما چه وحشتی از آمریکا داریم، حتی برخی مسئولان و سیاستمداران درجه یک این صحبت را می‌گویند که «ما چه وحشتی از آمریکا داریم ما با آنها مذاکره می‌کنیم و سر یک میز می‌نشینیم، ما حرف داریم» اصلا مسئله این نیست

* من فکر می‌کنم نفوذ یک مرحله عمیق‌تر از مسئله مرزبندی است که رهبر انقلاب سال 88 مطرح کردند، وقتی سال 88 فتنه همه جا را گرفت، برخی داخل این غبار فتنه، راه را گم کردند، ویژگی فتنه این است که حق و باطل آمیخته می‌شود و عده‌ای راه گم می‌کنند و توصیه امام علی (ع) در فتنه نگاه‌ کردن به رهبر عادل و شجاع است؛ در غیر این صورت گردباد فتنه خیلی از مدعیان را می‌برد. رهبری در دوره فتنه یک کلید واژه معرفی کردند و فرمودند « مرز بندی کنید».

* رهبری هشدار می‌دهند. نامه‌ای که رهبر انقلاب به رئیس جمهور محترم نوشتند و آن 9 بند معروف را به عنوان منشور نظام و حاکمیت و  دولت در پیگیری مسئله برجام مطرح کردند، در همان متن همه چیز روشن است، یعنی هشدارهایی که رهبری می‌دهند هم در باب اصل برجام است و هم  برای آینده نظام است؛ به اعتقاد من رهبری جان، عمق و چکیده نگاه انقلاب به رفتار آمریکایی‌ها را در این نامه 9 بندی مطرح کردند که از این رو بر جام یک موضوع آن است.

*در روزهای اول دولت یازدهم، در جلسه‌ای آقای روحانی به بنده ایراد گرفت که چرا صداو سیما که از هیچ دولتی تقدیر نکرده است از آقای احمدی‌نژاد تقدیر کردید، بنده به ایشان گفتم بعد از دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی هم ما از ایشان تقدیر کردیم، آقای روحانی ابتدا نپذیرفت، و برخی وزرا حرف مرا تایید کردند.

کرباسچی: باید حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری را تسهیل کرد

اعضای کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب به همراه برخی از اعضای شورای مرکزی این مجمع در دیدار با کمیته سیاسی مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بر سهم 30 درصدی زنان از کرسی‌های مجلس تاکید کردند.

 در این دیدار حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: زنان در تحصیل خدمات اجتماعی و امور فنی، جایگاه خوبی کسب کرده‌اند ولی سهم زنان در مدیریت کشور بسیار ناچیز است و باید کمک کنیم این جایگاه ترمیم شود.

وی همچنین گفت: حزب کارگزاران سازندگی باید کمک کند تا احزاب در انتخابات آتی مجلس از تبعیض مثبت بهره ببرند و مجلس آینده باید به مطالبات زنان توجه بیشتری کند.

همچنین در ادامه این دیدار، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: به جای تاکید بر سهم 30 درصدی باید حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را تسهیل کرد.

وی همچنین اضافه کرد: خروج نیمی از جامعه از چرخه تصمیم‌گیری در کشور موجب بروز آسیب‌های جدی به نظام برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور نیمی از جامعه در عرصه تصمیم‌گیری گفت: زنان 50 درصد از نیروی فعال جامعه هستند که متاسفانه امروزه از دور مدیریت و توانمندسازی خارج شده‌اند و باید گفت خروج 50 درصد افراد از چرخه سیاست قطعا به توسعه جامعه آسیب می‌زند.

وی تاکید کرد: زنان فرهیخته و تحصیل‌کرده نگاه بسیار دقیق و درستی در مدیریت و برنامه‌ریزی دارند و باید گفت که با حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف شاهد کم شدن مفاسد اجتماعی نیز خواهیم بود و توسعه، رشد علمی و اخلاقی در کشور میسر می‌شود.

در ادامه این دیدار، اشرف بروجردی رییس کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به نقش زنان در برقراری توازن در عرصه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور در راستای تحقق عدالت جنسیتی گفت: حضور زنان در عرصه‌های مختلف قانون‌گذاری موجب می‌شود تا جامعه به تعادل و توازن برسد و این امر حکایت از اهمیت توجه احزاب و گروه‌ها برای حمایت از حضور زنان در عرصه انتخابات پیش‌رو دارد.

وی افزود: احزاب می‌توانند سکوی پرش افراد برای حضور در مجلس باشند و باید از این سکو برای ورود زنان به عرصه انتخابات استفاده شود.

در این دیدار، محمد عطریانفر عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران نیز با تاکید بر اهمیت تبعیض مثبت گفت: قابلیت زنان در طول تاریخ دیده نشده و عقب نگه داشته شده است. رفع این تبعیض فقط با تبعیض مثبت انجام می‌شود.

وی بر حضور حداکثری زنان در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: باید زنان حضور داشته باشند و احزاب نیز از این فرصت برای حضور زنان تحصیل‌کرده و فرهیخته در مجلس بهره‌گیری کنند.

*گمانه‌زنی‌ درباره برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس

یک روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی نامزدهای مهم قم را نوشته است، سعید جلیلی یا لنکرانی از سوی پایداری، لاریجانی از سوی جامعتین، فرجی دانا و مرتضاحاجی از سوی اصلاح طلبان و سبحانی‌نیا از سوی اعتدال‌گرایان

شایعه شده که در شهرستان لنجان در استان اصفهان دکتر علی پارسا نامزد خواهد شد. نمازی از سوی طرفداران اصلاحات و کوهکن از سوی جریان اصولگرایی رقابت سنگینی در این شهر دارند و کیانی عضو مستعفی شورای شهر در کنار منصوری نماینده فعلی لنجان در مجلس پازل انتخابات را در این شهر تکمیل می کنند.

یک عضو شورای مشورتی خاتمی عنوان کرد: تا اسفندماه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تنها مرجع انتخاباتی ما خواهد بود. با تشکیل جلسه هفته آینده کارگروه‌ها و هیات رئیسه آن مشخص می‌شود.

عبدالله ناصری با اشاره به اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر کارهای ما متوجه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و هرگونه فعالیت‌ انتخاباتی در راستای این شورا تعریف می‌شود.

وی افزود: تاکنون تنها یک جلسه از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده است و منتظریم تا هفته آینده دومین جلسه با حضور آقای عارف برگزار شود.

گفته می شود قرار است با نظر عارف افرادی به این شورا اضافه شوند.

آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در خبرگان رهبری در جمع علما و روحانیون استان مازندران کاندیداتوری رئیس قوه قضائیه در مجلس خبرگان رهبری از حوزه این استان را اعلام کرد.

آیت الله آملی لاریجانی و آیت الله طبرسی نامزدهای جامعه مدرسین در انتخابات آتی مجلس خبرگان از استان مازندران هستند.

یک روزنامه اصلاح طلب دیگر  در خصوص سر لیستی اصلاح طلبان نوشت: تا به امروز نام محمدرضا عارف و علی اکبر ناطق‌نوری بیش از دیگر اسامی مطرح شده اما از دیروز «آرمان» نام جدیدی را شنید که برخی از او به عنوان گزینه مطلوب برای سرلیستی نام می‌برند و او کسی نبود جز «محمدعلی نجفی»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم