سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عصبانیت چینی ها از گشت زنی کشتی‌های جنگی آمریکا


عصبانیت چینی ها از گشت زنی کشتی‌های جنگی آمریکا

شبکه خبر/ وزیر امور خارجه چین در گفتگویی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود درباره پیامدهای منفی گشت زنی کشتی جنگی آمریکایی در حوالی جزایر تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی هشدار داد.

به گزارش رویترز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز در تماسی تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد گشت زنی یک فروند کشتی جنگی آمریکایی در حوالی جزایر تحت کنترل این کشور در دریای چین جنوبی بر روند اعتماد دوجانبه لطمه می زند و موجب بروز تنش های منطقه ای می شود.

تلویزیون دولتی چین امروز با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد تماس تلفنی وزیر خارجه چین با جان کری یک هفته پس از آن صورت می گیرد که یک فروند ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک های هدایت شونده در مجاورت یکی از جزایر مصنوعی چینی در منطقه اقدام به گشت زنی کرد، پکن بارها نارضایتی خود را از این اقدامات واشنگتن اعلام کرده است.

وانگ یی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: چین امیدوار است پایه های خوبی که در روابط با واشنگتن در جریان سفیر اخیر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به آمریکا بنا نهاده شده، بی جهت دچار اختلالات غیر ضروری نشود.

وی افزود : اقدامات کشتی آمریکایی در دریای چین جنوبی به اعتماد دوجانبه لطمه می زند و موجب تحریک تنش های منطقه ای خواهد شد و چین از این بابت بسیار احساس نگرانی می کند.

وزیر خارجه چین تصریح کرد: طرف آمریکایی باید هر چه سریعتر به مسیر درست مدیریت و حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره و رایزنی و مشورت بازگردد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا دیروز از یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی مستقر در دریای چین جنوبی بازدید کرده بود، وی در این بازدید چین را به تشدید تنش ها در منطقه متهم کرد.


ویدیو مرتبط :
12 کشتی جنگی در برابر 330 کشتی جنگی