سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مبارزه با تروریسم و دستیابی به یک راهکارقطعی باید در نشست وین مورد توجه قرار گیرد


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه ایران امروز پیش از شروع نشست سوریه در وین در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی افزود: دو روز پیش بدون هماهنگی با همه کشورها, برخی از کشورها در رایزنی که با هم داشتند تصمیم گرفته بودند سه کمیته تعیین فهرست تروریست ها، تعیین فهرست گروههای معارض و مسائل انساندوستانه تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه این جلسه ناموفق برگزار شد، افزود: البته تهران و مسکو در این جلسه شرکت نکردند، به دلیل انکه ما به صراحت به نماینده دبیرکل سازمان ملل و طرف های مختلف اعلام کردیم که هرگونه تصمیمی در خصوص چگونگی ادامه کار و وپیگیری مباحث نشست وین با توافق همه اعضا باید انجام شود.

معاون وزیر خارجه گفت: امروز باید در نشست وین همه کشورهایی که درک کردند تروریسم در واقع تهدیدی علیه منطقه و جهان است و باید پیام محکمی را از وین ارسال کنند و تصمیمات موثری برای مبارزه جدی با تروریسم گرفته شود.

امیرعبداللهیان گفت: ما با این رویکرد در نشست وین شرکت می کنیم ضمن اینکه مباحث مربوط به روند سیاسی در سوریه مورد توجه جدی ما است البته مایلیم یک بار دیگر تاکید کنیم که در نشست وین کشورها در خصوص اینده سیاسی سوریه تصمیم نخواهند گرفت و فقط و فقط حق مردم سوریه است .معاون وزیر خارجه تصریح کرد: همه تلاش می کنیم که زمینه ای فراهم شود که مردم سوریه بتوانند نسبت به آینده سیاسی کشورشان تصمیم بگیرند و در مبارزه با تروریسم هم موفق باشند.

وی درباره نشست سه جانبه شب گذشته با نماینده روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت: نشست سه جانبه ای با آقای بوگدانف و دی میستورا داشتیم و در این نشست موارد مورد نظرمان که بطور مشترک بدنبال تحقق آن در نشست امروز هستیم, مورد رایزنی قرار دادیم و انشا الله در پایان جلسه امروز جزییات بیشتری را عرض می کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
امید به پایان گفتگوهای هسته ای وین و دستیابی به نتیجه