ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



چین به‌دلیل افزایش درآمد حق پخشی تلویزیونی ستاره‌های دنیا را جذب می‌کند


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت سازمان لیگ، الکساندر فیلیپس، مشاور یوفا در مورد دلایل حضورش در ایران گفت: AFC و یوفا برنامه توسعه‌ای برای لیگ‌های کشورهای آسیایی دارند. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی از جمله، بازاریابی، ورزشگاه‌ها، مسائل امنیتی و برگزاری مسابقات است. در این برنامه، AFC از یوفا برای توسعه لیگ‌های آسیا درخواست کمک کرده است و حضور ما در ایران هم بخشی از همان پروژه محسوب می‌شود. این برنامه توسعه، اختصاص به کشورهای بزرگی مثل ایران در آسیا و همچنین کشورهای کوچک این قاره دارد.

وی افزود: AFCو یوفا قرارداد خواهرخواندگی دارند و هر دو کنفدراسیون بوده و کار و تجارت مشترکی دارند. AFC از یوفا برای این برنامه درخواست کارشناس کرده که من و فیلیپ لاینز که متخصص حق پخش تلویزیونی است، به عضویت این هیئت ویژه آسیایی درآمدیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا چشم‌انداز بلندمدتی را طراحی کرده است. این چشم‌انداز بلندمدت برای این است که AFC تبدیل به یک کنفدراسیون برتر و الگو شود و برنامه‌های توسعه خود را به فدراسیون‌های عضو هم ارائه کند تا مثلاً تیم‌های باشگاهی و تیم ملی ایران در مسابقات بین‌المللی موفق باشند.

این مشاور انگلیسی یوفا تصریح کرد: یکی از اهداف این چشم‌انداز AFC نمایش بهتر تیم‌های ملی آسیایی در مسابقات جهانی است. چهار تیم آسیایی حاضر در رقابت‌های جام جهانی 2014 نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و AFC در تلاش است که به تیم‌های ملی آسیایی کمک کند تا در آینده نمایش بهتری در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

فیلیپس با اشاره به اینکه برای تقویت تیم‌های ملی، باید لیگ‌های کشورها قدرتمند و منظم شوند، خاطرنشان‌ کرد: اگر کشوری خواهان تیم ملی قدرتمند است باید لیگ‌هایش منظم و قوی برگزار شود.

مشاور یوفا با اشاره به یکی دیگر از اهداف چشم‌انداز AFC برای توسعه فوتبال در قاره آسیا گفت: هدف دیگر این چشم‌انداز ایجاد محبوبیت بیشتر برای رشته ورزشی فوتبال است تا این رشته ورزشی در کشورهای مختلف تبدیل به ورزش اول شود که این هدف در فوتبال ایران کاملاً محقق شده است. فوتبال در ایران نه‌تنها ورزش اول است، بلکه ورزش دوم و سوم هم محسوب می‌شود.

فیلپس در مورد اینکه نظرش در مورد دربی 82 پایتخت عنوان کرد: در مورد مسائل مختلف، می‌توان هم نظر شخصی داد و هم نظر حرفه‌ای. نظر شخصی من این است که برایم جالب بود که اینجا باشم و از بچگی طرفدار فوتبال بودم. دربی‌های زیادی در جهان داریم که بسیار مهیج هستند، مثل الکلاسیکو در اسپانیا. به‌نظرم، دیدار استقلال و پرسپولیس هم یکی از دربی‌های مهم جهان است.

وی در خصوص اینکه میزان حق پخش تلویزیونی چه میزان از هزینه‌های باشگاه‌ها را در کشورهای مختلف پوشش می‌دهند، گفت: شاید 10 کشور در دنیا باشند که بتوانند درآمد کاملی از فروش بلیت، اسپانسر و حق پخش تلویزیونی داشته باشند. کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا و انگلیس حق پخش تلویزیونی مناسبی دارند. در آسیا کشورهایی توسعه یافته‌ای مثل ژاپن هم درآمدهای بالایی از حق پخش تلویزیونی دارد. کشور چین هم همین شرایط را دارد و درآمد مناسب و خوبی از حق پخش تلویزیونی دارند. یکی از دلایلی که چین بازیکنان ستاره روز دنیا را جذب می‌کند به‌همین دلیل است که آنها از حق پخش تلوزیونی درآمد بالایی کسب کرده‌اند. رتبه ایران در مورد حق پخش تلویزیونی خیلی مناسب نیست و با حسابی سرانگشتی می‌توان گفت که ایران نسبت به کشورهای رقیبش در آسیا درآمد زیادی از حق پخش تلویزیونی ندارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جذب ستاره های فوتبال دنیا توسط نیویورک سیتی