سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افشاگری یک نماینده مجلس از اقدامات برخی آقازاده ها در مرزها


افشاگری یک نماینده مجلس از اقدامات برخی آقازاده ها در مرزها

مهر/ نماینده سردشت وپیرانشهر در مجلس با انتقاد از اعطای امتیاز مناطق آزاد بر اساس رانت به شهرستان هاگفت:متاسفانه برخی آقازاده‌ها مستقیما از تهران یا استان برای مبادلات برخی کالاها در مرزها نامه می آورند.
رسول خضری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص امنیت مرزهای غربی کشور اظهار داشت: به برکت نیروهای امنیتی و نظامی کشور، ایران امن ترین کشور خاورمیانه و دنیا است.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با ذکاوت نیروهای امنیتی ایران، خواب آشفته ای که دشمنان صهیونیستی و آمریکایی برای کشور ما دیده بودند، تعبیر نشد.

وی امنیت را یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه خواند و ادامه داد: معیشت و رفاه مرزنشینان مستقیما می تواند در امنیت مرزها تاثیرگذار باشد. کسانی که در تامین امنیت مرزها می توانند نقش داشته باشند، مرزنشینان هستند و نقش سیاست‌گذاران اقتصادی در این زمینه مهم است.

خضری اضافه کرد: برای تامین امنیت پایدار در مرزها باید به معیشت، رفاه و درآمد مرزنشینان اهمیت بیشتری دهیم.

این نماینده مجلس در خصوص عملکرد دولت در این زمینه توضیح داد: قانون سامان‌دهی مبادلات مرزی از عنایات مقام معظم رهبری به مناطق مرزنشین است که بر اساس این قانون مردم می توانند از مناطق مرزی کالاهایی را رد و بدل کنند.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که بومیان مرزنشین بدون تبعیض بتوانند به صادرات و واردات کالا بپردازند، اما متاسفانه برخی آقازاده‌ها پیدا شده اند که مستقیما از تهران یا استان برای مبادلات برخی کالاها از جمله خشکبار و پوشاک نامه می گیرند در حالی که این کار حق بومیان است.

خضری با انتقاد از باز شدن پای آقازاده ها به مرزها اظهار کرد: این روند وجود داشته و در دولت فعلی نیز ادامه یافته است، در حالی که قانون سامان‌دهی مبادلات مرزی بیشتر به سمت رفاه، معیشت و درآمدزایی برای مرزنشینان است که باید اجرای آن مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرفی‌ترین بازار خاورمیانه در کردستان عراق است مبادلات مرزی در این نقطه بسیار مهم است. اگر بتوانیم مناطق آزاد در این مرزها ایجاد کنیم، به ویژه شهر سردشت و پیرانشهر با اربیل و سلیمانیه، بسیار مهم است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با انتقاد از ایجاد مناطق آزاد با اهداف وارداتی گفت: متاسفانه در برخی نقاط مرزی با اهداف صد درصد وارداتی مناطق آزاد ایجاد می شود، اما در شهرهای سردشت و پیرانشهر علی رغم اهداف صادراتی مناطق آزاد ایجاد نمی شود.

وی اضافه کرد: در سردشت و پیرانشهر ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه صادرات فنی- مهندسی، سیمان، محصولات کشاورزی و خشکبار وجود دارد، اما متاسفانه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز بر اساس رانت است و به ظرفیت های شهرستان ها و مرزها توجه نمی شود.

خضری ادامه داد: سردشت و پیرانشهر ۲۴۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. هدف های صادراتی این دو شهرستان به کردستان عراق در سفر مسئولان اقتصادی دولت و استاندار به سلیمانیه عراق تعیین شده است، اما متاسفانه اقدام عملی انجام نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: صادرات از ترکیه به اقلیم کردستان عراق ۳۰ درصد است و ایران ۱۹ درصد، در حالی که ما می‌توانیم بالای ۵۰ درصد صادرات داشته باشیم، اما از ظرفیت ها استفاده نشده است. در این صورت می توانیم ۴۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی نماینده مجلس-(آقازاده دله دزد و فتنه گران)