سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرر 145 میلیارد دلاری اقتصاد انگلیس درصورت خروج از اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس مطالعه‌ای که «سی بی آی» تشکل اصلی کافرمایان انگلیس منتشر کرد ، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است 100 میلیارد پوند به اقتصاد این کشور ضرر بزند و نزدیک به یک میلیون شغل را از بین ببرد.

این تحقیق را شرکت «پی دبلیو سی» PwC به درخواست کنفدراسیون صنایع بریتانیا (سی بی آی) انجام  داده است .

بر اساس این تحقیق ، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «شوکی جدی» به اقتصاد انگلیس وارد می کند و حدود 100 میلیارد پوند (128 میلیارد یورو ، 145 میلیارد دلار ) به بخش تولید در اقتصاد انگلیس ضرر خواهد زد که معادل پنج درصد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور است.

کارولین فیربیرن مدیر کل «سی بی آی» اعلام کرد: «این تحقیق به روشنی نشان می دهد که چرا خروج از اتحادیه اروپا یک ضربه واقعی به سطح زندگی، کار و رشد اقتصادی (در انگلیس) است».وی افزود: «حتی در بهترین حالت، این اقدام باعث وارد آمدن شوک جدی به اقتصاد انگلیس خواهد شد».

طبق نتایج این مطالعه، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حدود 950 هزار شغل در این کشور حذف خواهند شد که به این معناست که بیکاری در انگلیس در سال 2020 دو تا سه درصد بیشتر از وضعی خواهد بود که این کشور در اتحادیه اروپا باقی بماند.

همه‌پرسی در مورد ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 23 ژوئن (سوم تیر ماه) در انگلیس برگزار می شود.

نظرسنجی‌ها نشان می دهد که رأی «آری» و «نه» رقابت شانه به شانه‌ای با هم دارند و سه ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی حدود 20 درصد رأی دهندگان نیز هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

«به خروج رأی دهید» Vote Leave ، یکی از گروه‌هایی که برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبلیغ می کند، نتایج مطالعه درخواستی «سی بی آی» را رد کرد.

متیو الیوت رئیس این گروه به بی بی سی گفت سناریوهای مطرح شده در این مطالعه جانبدارانه است و تأکید کرد خروج از اتحادیه اروپا تنها گزینه درست است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا