اخوان: بعد از دو سال لیگ ژیمناستیک را برگزار کردیم اما بی‌کیفیت!


رییس سازمان لیگ برتر ژیمناستیک پس از پایان مرحله اول لیگ ژیمناستیک هنری مردان گفت: پس از دو سال وقفه در برگزاری لیگ، انتظار برگزاری لیگی پویا و باکیفیت را داشتیم.

حامد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مرحله اول لیگ قهرمانی باشگاه‌های ژیمناستیک هنری مردان با حضور هفت تیم و 35 ورزشکار در خانه ژیمناستیک برادران آذرپی برگزار شد که متاسفانه به دلیل عدم استقبال تیم‌های مطرحی همچون تهران، گلستان، مازندران، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان و همچنین غیبت ورزشکاران مطرح تیم ‌ملی، آن انتظاری که از مرحله اول داشتیم، برآورده نشد و تنها توانستیم بعد از دو سال استارت خوبی برای شروع لیگ ژیمناستیک داشته باشیم.

رییس سازمان لیگ ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با رایزنی و تبلیغات خوب تعداد تیم‌های بیشتری را در مرحله دوم وارد لیگ کنیم و با تشویق ورزشکاران مطرح برای حضور در لیگ، تنها برگزارکننده نباشیم.

اخوان تصریح کرد: واقعا برای من جای تعجب دارد که چرا تهران در مرحله اول این ر‌قا‌بت‌ها اعلام آمادگی نکرد. ما انتظار بیشتری از تیم تهران داشتیم تا سایر تیم‌ها نیز انگیزه زیادی برای شرکت در لیگ باشگاه‌های ژیمناستیک را پیدا کنند. به‌ هر‌ حال امیدوارم در مرحله دوم که اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد، با اعلام آمادگی تیم‌های مطرح، شاهد برگزاری لیگی پویا و باکیفیت باشیم.

وی در‌ رابطه با علت عدم استقبال ملی‌پوشان از لیگ ژیمناستیک، خاطر‌نشان کرد: این استقبال در ابتدا باید توسط هیات‌های استانی صورت می‌گرفت تا ملی پوشان مجوز شرکت در لیگ را پیدا کنند. زمانی که از استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و ... تیمی برای شرکت در لیگ اعلام آمادگی نکرده بود، ورزشکار چطور می‌توانست در لیگ شرکت کند. به‌ هر‌ حال من معتقدم تیم‌ها باید به دنبال ورزشکاران ملی بروند نه اینکه ورزشکاران به دنبال تیم‌ها باشند.

اخوان در پایان با ابراز رضایت از برگزاری مرحله اول لیگ قهرمانی باشگاه‌های ژیمناستیک هنری مردان گفت: از این که توانستیم بعد از دو سال استارت لیگ را بزنیم، شروع خوبی بود. اما نمی‌دانم چرا در این ر‌قا‌بت‌ها که فرصت خوبی برای شناسایی استعدادها و نخبگان ژیمناستیک بود، از "ناصر پایه گذار" مسئول استعدادیابی و ارزشیابی فدراسیون دعوت به عمل نیاورده بودند. واقعا از این مساله تعجب کردم.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
کیفیت لیگ ایران، هرسال بدتر از سال گذشته