سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامه‌های کودکان یتیم مهاجر افغانستانی به خدا/ پیوند قلبی محکم انسانهای «فرا مرزی»


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پدر» واژه‌ای است که هرگاه توسط کسی استفاده می‌شود، آرامش عجیبی تمام وجود یک فرد را در این دنیای پرتلاطم بر می‌گیرد.

بزرگان همیشه می‌گویند که پدر اگر زنده باشد، حتی اگر بر روی تخت بیماری باشد و یا در کما در گوشه‌ای از خانه قرار بگیرد، باز هم باوجود استرسها و نگرانیها از بیماری پدر اما پشت فرزندان هنوز گرم است که پدرشان هنوز هست که به وی تکیه کنند.

در شناخت جایگاه پدر و مادر همین بس که پیامبراکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند: خداوند با خشنودی والدین خشنود می‌شود و با خشمگین شدن والدین خشمگین می‌گردد و این نشان دهنده توجه و عنایت ویژه پروردگار نسبت به مقام و منزلت والدین می‌باشد.

اما اگر پدری از دنیا برود، فرزندان در هر سنی که باشند، احساس می‌کنند که شیرازه زندگیشان از هم پاشیده و همیشه احساس کمبود خواهند کرد؛ با دیدن پدران دیگران غمگین می‌شوند و با روبرو شدن با مشکلات سردرگم.

امروز در گوشه‌ای از شهر مشهد مقدس، کودکانی گردهم آمدند که از نعمت پدر محروم بودند که شرایط آنها را در دنیای مهاجرت سخت‌تر کرده است.

جشنی با نام «یتیم‌نوازی» توسط شعبه مهاجرین مولی الموحدین سازمان خیریه مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها برگزار شد و 58 کودک مهاجر افغانستانی که پدرانشان را از دست داده بودند، شرکت کردند.

این جشن با هدف برآوردن آرزوهای کوچک و بزرگ کودکان مهاجر افغانستانی که سالها بخاطر نبودن پدرانشان، با آنها خوابیدند و زندگی کردند، برگزار شد اما آنچه که به زیبایی این جشن افزوده بود، دستهای «علی‌واری» بود که بر سر این کودکان کشیده می‌شد.

اگرچه محفل برای کودکان محلی برای شادی و شرکت در مسابقه و جایزه گرفتن بود اما دستان پرمهر نیکوکاران افغانستانی و ایرانی در کنار یکدیگر، لحظاتی کودکان بی سرپرست را از درد از دست دادن پدرشان دور کرد.

در زیر تصاویر جشن «یتیم‌نوازی» را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
تحصیل کودکان افغانستانی در ایران