صنعت سبز ضامن رشد اقتصادی همراه با کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز در جهان اثبات شده که صنعت سبز توانایی ایجاد رشد اقتصادی همراه با کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست را دارد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، سعید متصدی در هفدهمین همایش ملی معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن یادآوری دوره‌های برگزار شده صنعت سبز در زمان وزارت اسحاق جهانگیری، گفت:‌ از سال‌های قبل این همایش با همت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شد و طی آن به واحدهای صنعتی و خدماتی که مشکلات زیست محیطی ندارند، لوح تقدیر صنعت سبز اهدا می‌شد اما امسال شاهد تغییرات بسیار جدی و مهمی در این همایش هستیم.

وی با بیان اینکه اهداف این همایش توجه به نگرش زیست محیطی واحدهای صنعتی، حفاظت و ارتقای محیط زیست، قدردانی از واحدهای صنعتی پاک و ارتقای فرهنگ زیست محیطی است، گفت: تا سال 93 لوح‌های تقدیر صنعت سبز که به واحدهای صنعتی و خدماتی کم‌آلاینده اهدا می‌شد تنها در داخل کشور کاربرد داشت و هیچ موسسه بین‌المللی این فرآیند را تایید نمی‌کرد، اما از سال گذشته هماهنگی‌هایی را با سازمان توسعه صنعت سازمان ملل انجام داده‌ایم تا تاییدیه‌های لازم را به صنایع سبز بدهند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امروزه یکی از پارامترهای مهم فرآیندهای صنعتی، تولید سبز است، گفت: الحاق برند سبز به تولید کننده‌ها موجب می‌شود که توان رقابتی در سطح سازمان‌های معتبر جهانی ایجاد شود و امسال نیز موسسه GIZ آلمان که یکی از موسسات بین‌المللی در زمینه موضوعات زیست محیطی است نیز وارد این پروتکل شده است و امیدواریم رقابت‌پذیری صنعتی در این خصوص افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در همایش ملی امسال 484 واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کرده‌اند ،گفت: امتیازات برای واحدهای صنعتی، عدد 100 در نظر گرفته شده است که واحدها حداقل باید 70 امتیاز کسب کنند.

به گفته متصدی، پارامترهایی همچون مدیریت پسماند، خود‌اظهاری و پایش،‌ هوای پاک، عدم آلایندگی، تجهیز سیستم‌های نشان‌دهنده آلایندگی از جمله مواردیست که واحدهای صنعتی و خدماتی می‌توانند از طریق آن امتیازات لازم را کسب کنند، بر این اساس از میزان 484 واحدی که برای این همایش ثبت نام کرده‌اند 388 واحد صنعتی و مابقی خدماتی هستند که تنها یک واحد صنعتی واحد برگزیده سبز شده و دو واحدخدماتی نیز امتیاز بالای 90 دریافت کرده‌اند و در کل تنها 3 واحد سبز انتخاب شده‌اند.

براساس گزارش سایت محیط زیست، وی با تاکید بر اینکه امروز در جهان اثبات شده است که صنعت سبز توانایی ایجاد رشد اقتصادی همراه با کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست را دارد، تصریح کرد: حرکت ایران به سمت رشد و توسعه صنعت سبز حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نگرانی روس ها از کاهش رشد اقتصادی