سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ کرسنت را فاش کنیم؟


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ کرسنت را فاش کنیم؟

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز سه شنبه به شرح زیر می باشد:

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی باعنوان « کرسنت را فاش کنیم؟» به یک بام و دو هوای وزارت ارشاد دولت روحانی درباره رئیس دولت اصلاحات و فساد بزرگ گازی پرداخت ونوشت: اقدام غیرقانونی محمود دعایی، چهره جنجالی و حاشیه‌ساز وابسته به سران فتنه در انتشار مکرر و پیاپی اخبار رئیس دولت اصلاحات اکنون با حمایت تلویحی دولت حسن روحانی نیز همراه شده است. این نگاه بازودید وسیع دردولت آقای روحانی البته گویا تنها درقبال چنین موضوعاتی نمایان می‌شود چراکه تا پیش از این روزنامه‌های منتقد دولت بویژه روزنامه «وطن امروز» به دلیل انتشار اخباری درباره بزرگ‌ترین فساد دهه‌های اخیر یعنی فساد کرسنت، به دادسرای رسانه فرستاده شدند! در واقع آن مصوبه یعنی مصوبه ممنوعیت اطلاع‌رسانی به مردم درباره فساد کرسنت نیز فرآیندی همانند مصوبه ممنوع‌التصویری یکی از سران فتنه دارد.

آرمان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «افشای تخلفات میلیاردی در دولت احمدی نژاد» از قول محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور نوشت: تخلفاتی در دولت قبل در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق افتاد که با همکاری های دادستان تهران در حال پیگیری و بازگرداندن اموال به صندوق بازنشستگی کشوری هستیم.

جوان-این روزنامه با انتخاب «عنوان حرف های دیگر می زند»، آورد: نگاه مشترکی بین نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی، مخالفان و معاندان نظام وجود دارد که «با یک هاشمی جدید مواجهیم.»اصلاح طلبان ومخالفان نظام، هاشمی جدید را بازگشت به نقطه ای مطلوب می دانند و نیروهای مؤمن به انقلاب، صحنه را آزمونی برای هاشمی می دانند که از یک سو به محو خود خواسته ایشان از گذشته انقلاب می انجامد و از سوی دیگر آینده ای برای او درریل جدید (به جهت سنی) وجود ندارد. اظهارنظرهای هاشمی در دو، سه ماه گذشته نشان می دهد که دغدغه اصلی وی مجلس خبرگان است و از آنجا که وی بیش از 30 سال عضو این مجلس بوده است، تمرکز اخیر و نوع اظهاراتش، متفاوت شدن وی نسبت به گذشته را آشکار می کند.

اعتماد - این روزنامه با درج عنوان آماده میانجیگری میان ایران و عربستان هستیم، در گفت و گو با میکاییل بارون فون اونگرن-اشترنبرگ، سفیر آلمان در ایران، نوشت: باید تلاش کنیم افراد مسئول از عربستان سعودی و ایران را به دور یک میز بنشانیم تا حوزه های همکاری را پیدا کرده و همزمان از شکاف های موجود بکاهند. تمام این تلاش ها برای کل خاورمیانه سودمند خواهد بود. بنابراین فقط می توانم پیامم را تکرار کنم که پیشنهاد ما برای میانجیگری میان ایران و عربستان پابرجاست اما تا زمانی که دو طرف تمایلی به پذیرش آن نداشته باشند ما نمی توانیم تغییری در شرایط ایجاد کنیم.

ابتکار - بالاخره آنفلوآنزای H1N1 به پایتخت رسید و در چند روز گذشته برخی از بیمارستان های تهران شاهد بستری کردن بیماران مبتلا به این نوع بیماری بوده اند. هر چند به گفته مسئولان وزارت بهداشت این نوع بیماری هر سال در کشور وجود داشته و پارسال هم 86 نفر بر اثر ابتلا به این نوع بیماری جان خود را از دست دادند.

شرق –این روزنامه با اشاره به عنوان بازگرداندن شریعتی به آکادمی، با اشاره به برگزاری همایش «شریعتی و آینده علوم انسانی» نوشت: به غیر از سه سخنران اول، احسان شریعتی، سارا شریعتی و چاندرا مظفر تقریبا غالب سخنرانان هدف سمینار را به نوعی بازگرداندن شریعتی به آکادمی عنوان کردند.

جوان –کمتر از سه ماه به دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باقی مانده و جریانات سیاسی از هم اکنون تلاش می کنند به کمک رسانه های خود فضای انتخاباتی- تبلیغاتی را به کشورتزریق وبامعرفی نامزدهای احتمالی خود لیست های انتخاباتی را به مردم معرفی کنند. سهم جریان تجدیدنظرطلب از چنین رویکردی هم در قیاس با رقیب بسیار پررنگ تراست، به گونه ای که روزنامه های متعدد این جریان دو هفته ای است که در صدد برآمده اند با انتشار اسامی وتصاویر نامزدهای احتمالی جریان متبوع خود، رأی آوری کاندیداهای تجدیدنظرطلب را به عنوان دغدغه اصلی مردم! مطرح کنند.

قانون-این روزنامه نامه سرگشاده صادق زیباکلام به رئیس قوه قضائیه در ارتباط با نظارت بر رهبری را منتشر کرده است.

قانون-این روزنامه در گزارشی با عنوان «پروند‌ه های احمد‌ی‌نژاد‌ رو شد‌« نوشت:«نمایندگانی که در سال‌های گذشته سکوت ویژه ای در برابر بزرگ‌ترین تخلف‌ها داشتند و حال چند وقت یک‌ بار اخباری از احمدی‌نژاد و دولت کریمه او منتشر می‌شود که فقط مایه تاسف است. در حالی که امروز شاهد آن هستیم که این افراد به کوچک‌ترین و بی اساس‌ترین مسائل نیز ایراد گرفته و وزرای دولت را به صحن می‌کشانند. این تضاد برخورد سبب شد تا به سراغ اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برویم و از آنها چرایی تشکیل این پرونده‌ها را جویا شویم.»

کیهان-این روزنامه درگزارشی باعنوان «نیروهای وفادار به مردم وانقلاب با لیست واحد می آیند» از استراتژی انتخاباتی جدید سخن گفت ونوشت: «تلاش‌های پیدا و پنهان نیروهای ارزشی و انقلابی برای رسیدن به وحدت انتخاباتی به ثمر نشست و اخبار موثق رسیده به کیهان حاکی است این نیروها در نخستین و البته مهم‌ترین گام از همگرایی، به این نتیجه قطعی رسیدند که با لیست واحدی وارد گود رقابت شوند.در حالی که اصلاح طلبان از بحران هویت رنج می‌برند، یافتن محوری برای اتحاد در جبهه مقابل کاملاً مهیا بود. در جلسات مختلف میان سلایق گوناگون این جبهه حول دو محور اساسی اتفاق و وحدت نظر وجود داشت؛ وفاداری به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تعهد نسبت به مشکلات مردم به خصوص در بعد معیشتی.

جوان- مطالعه دقیق و مستمر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که آنان هیچ دغدغه‌ای جز انتخابات اسفند‌ماه ندارند.در حالی که طوفان دهها هزارنفری شیعیان نیجریه وکشورهای همجوار دراربعین،سعودی‌ها را به عقده‌گشایی وا داشت ،روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاضر به پرداختن به آن در صفحه یک و در قالب تیتر چهار و پنج و عکس هم نشدند.

شرق – این روزنامه درمطلبی باعنوان «مجوز احمدی نژاد برای معامله مرتضوی با زنجانی » بیست وسومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی را بازتاب داد و به موضوع تفاهمنامه میان زنجانی با سازمان تامین اجتماعی و مجوز احمدی نژاد در این باره اشاره کرد.

شرق- با وجود اینکه ایرانی ها در یک سال گذشته با اخبار حاکی از گشایش اقتصادی و رفع تحریم های اروپایی و آمریکایی مواجه هستند، شرکت آمریکایی اپل به تازگی با آغاز تحریم جدید، دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های تازه را کاملا قطع کرد.

کیهان – این روزنامه در مطلبی با اشاره به سخنان دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات درباره خاتمی به رهبری نوشت:دعایی گفته " مراد و ولی‌امرم بعد از خواندن آن نامه کریمانه و بزرگوارانه فرمودند «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دل تو!» اشک شوق و امیدم جاری شد و از آن روز به بعد کاکایم را غریب نگذاشتم.در ادامه این مطلب آمده است : آقای دعایی البته انصاف به خرج نداده که بنویسد در فتنه آمریکایی - صهیونیستی سال ۸۸، غریب، امثال سران فتنه بودند یا نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای الهی آن که آماج وحشی‌گری آشوبگران به میدان فراخوانده شده از سوی فتنه‌گران قرار گرفتند؟!رهبر معظم انقلاب، تکلیف سران فتنه را ضمن بیانات متعدد روشن کرده‌اند و جرم و جنایت و جفای آنها در حق کشور و نظام و انقلاب مشمول مرور زمان نمی‌شود.

آرمان-هر چند برنامه تورهای گردشگری که شهروندان را به کویر مرنجاب می برد به حالت عادی بازگشته است، اما سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تنها یک ماه فرصت دارد تا نسبت به آنچه« ساماندهی تورهای گردشگری» خوانده می شود اقداماتی انجام دهد، وگرنه ممکن است تفکیک جنسیتی به تورهای گردشگری برسد یا اینکه برنامه تورها برای سفر به کویر لغو شود.
جوان-بعد از ماه‌ها سروصدا وآمدونیامد تجدیدنظرطلبان درباره حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی، جشن حضور را بر پا کردند و بر این انگاره‌اند که در به میدان کشاندن وی نقش بسزایی دارند.مرحله بعدی عملیات، تراشیدن قطب مقابل و مخالف برای وی استعبور از خاتمی» الگویی است که می‌تواند تکرار شود.

اعتماد-این روزنامه در مطلبی با اشاره به سخنان رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما و اینکه طبق نظرسنجی های انجام شده درصد اعتماد به اخبار تلویزیون ۶۱ درصد واخبار صدا ۶۲ درصد است به نقد مطالب ارایه شده پرداخت نوشت:پیش ازهرچیز باید سازمانی که نظرسنجی را انجام می‌دهد، مستقل باشد.مرکز نظرسنجی تحت مدیریت صداوسیما که نمی‌تواند یافته‌هایی خلاف منویات این سازمان را تولید یا حداقل منتشر کند،بعلاوه نتایج ارایه شده از سوی ایشان با نتایج سایر مراکز که نسبت به این سازمان استقلال دارند هماهنگی لازم را ندارد.ظاهرا پژوهشگران محترم آن درصدد بوده‌اند که با این نتایج خود یک خدا قوت! به فعالان رسانه رسمی بگویند ولی فقط فراموش شده که اصل اساسی پژوهشگری بی‌طرفی است.

اعتماد – محمد علی ابطحی در خاطره ای درباره زمان حضورش در رادیو نوشت": در اوج جنگ، رادیو که پرمخاطب‌ترین رسانه بود، برنامه مهمی داشت به نام سخنرانی ساعت یک بعدازظهر که در آن می‌شد این خط و خطوط‌ها به صورت نامریی مشهود باشد. مسئولیت مستقیم برنامه سخنرانی ساعت یک تا دو را در اختیار خودم گرفتم...سخنرانی‌های حساسی را که در دعواها خیلی تعیین‌کننده بود پخش می‌کردم یا آدم‌هایی که اصلاً خیلی اهل سخنرانی نبودند ولی من دوست داشتم به نحوی در کشور مطرحشان کنم.یک نمونه به یاد دارم از آقای غلامحسین کرباسچی که از نزدیکان مرحوم احمد آقا بود و در آن دوران تازه استاندار اصفهان شده بود. با عنوان حجت‌الاسلام والمسلمین کرباسچی سخنرانی پخش کردم، چون معمولاً سخنرانی‌ها از روحانیون منتشر می‌شد و علاقه‌مند بودیم که از ایشان سخنرانی پخش کنیم و نمی‌شد به عنوان یک استاندار از او سخنرانی پخش کرد، از عنوان حجت‌الاسلام استفاده کردیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات