سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلگرام پیشنهاد ایجاد سرور در ایران را رد کرد/ کانال‌های غیراخلاقی کماکان باز است


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارسِ، پس از آنکه مدیر تلگرام از درخواست برای در اختیار گرفتن اطلاعات کاربران ایرانی خبر داد و آن را دلیلی برای فیلتر شدن تلگرام در ایران نامید، وزیر ارتباطات با رد این ادعا، گفت که وزارت ارتباطات تنها خواستار مسدود شدن کانال‌های غیراخلاقی در این پیام‌رسان شده و در صورت عدم همکاری تلگرام، دولت که همواره موافق استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی است نیز موافق فعالیت تلگرام نخواهد بود.

بنابر اطلاعات رسیده به خبرگزاری فارس از برخی منابع رسمی نزدیک به دولت، وزارت ارتباطات از تلگرام خواسته بوده که سروری در ایران ایجاد کند که این موضوع علاوه بر اینکه از سوی مدیران تلگرام رد شد، آنها این پیشنهاد را خواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی را تعبیر کردند.

ادعای تلگرام در حالی مطرح شد که ایران پیش از این از گوگل و یاهو هم خواسته بود که سرورهایشان را به ایران منتقل کنند.

پیش از این نیز اشاره به الزام انتقال سرور‌ شبکه‌های خارجی فعال در ایران از سوی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده بود.

عبدالصمد خرم‌آبادی پیش از این دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، «با اشاره به اینکه برخی شبکه ها زمینه جرایم سازمان یافته را فراهم کرده‌اند، به فارس گفته بود: به لحاظ استفاده شبکه های اجتماعی از فناوری رمزنگاری، فیلترینگ هوشمند روی این شبکه ها قابل اعمال نیست. برای مقابله با آسیب های ناشی از محتوای مجرمانه شبکه های اجتماعی خارجی سه اقدام اساسی باید انجام شود. اقدام اول این است که به شبکه های اجتماعی وابسته و مرتبط با کشورهای معاند و سرویس های جاسوسی بیگانه، به هیچ عنوان اجازه فعالیت داده نشود و اینگونه شبکه ها بطور کامل مسدود شوند. اقدام دوم این است که صرفاً به آن دسته از شبکه های اجتماعی خارجی غیرمعاند اجازه فعالیت در فضای مجازی کشور داده شود که اولاً از قوانین ایران کاملاً تبعیت کنند ، ثانیاً سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کنند و ثالثاً مراجع ذیصلاح مجوزهای لازم را اخذ کنند.

کشورهای توسعه یافته، صرفاً در صورتی که شبکه های اجتماعی از قوانین آنها تبعیت کنند و سرورهای خود را به داخل کشور آنها منتقل کند  به این شبکه ها اجازه فعالیت می‌دهند ولی متاسفانه در کشور ما شبکه های اجتماعی بیگانه بدون اخذ مجوز مشغول فعالیت هستند.»

چندی بعد نیز مدیرتلگرام که در بنابر اعلام وزیر ارتباطات در ایران 14 میلیون مخاطب دارد، با عذرخواهی از ایران بابت این اعلام فیلتر شدن تلگرام در ایران، اعلام کرد: اگر  کانال‌های مستهجن تنها نگرانی ایران است ما پیش از این اقدام به مسدود کردن کانال های مستهجن به دلیل محدودیت‌های خودمان کرده‌ایم.

در حالی که مدیر تلگرام اشاره می کند که صفحات مستهجن را پیش از این و به دلیل محدودیت‌های خودمان مسدود کرده‌ایم، وزارت ارتباطات با برداشت از این موضوع اعلام کرده بود وزارت ارتباطات چندی پیش با قاطعیت اعلام کرده بود که اگر صفحات غیراخلاقی تلگرام مسدود نشود درباره فیلتر شدن تلگرام تصمیم جدی گرفته خواهد شد و اکنون  اعلام کرده که خطوط قرمز را می پذیرد و صفحات غیر اخلاقی را از دسترس خارج و مسدود می‌کند.

اما بررسی‌ها از مسدود شدن برخی از کانال‌های غیراخلاقی حکایت دارد، در عین حال که بسیاری از گروه‌ها و کانال‌هایی که برای مبادله تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌شود نیز همچنان باز است.

همچنین با استفاده از یکی از امکانات تلگرام تغییر کانال از عمومی به خصوصی امکان‌پذیر است. در ارتباطات خصوصی در تلگرام مطالبی که مبادله می‌شود قابل دسترسی نیست.

بررسی مسدود شدن تلگرام در حالی دو هفته قبل به نتیجه نرسید که وزیر ارتباطات اعلام کرد ایران با شرایط موجود علاقه‌ای به ادامه کار تلگرام در ایران ندارد و پرونده مسدود سازی آن در کارگروه تعیین محتوای مجرمانه همچنان باز است.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
کانال Elite PS4 Gamer در تلگرام باز شد!!!!