ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تاج: فشار برای تغییر کی‌روش را نمی‌پذیرم، باید او را حفظ کنیم/ از دادستان خواستم موضوع فساد را پیگیری کند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج پس از دومین نشستی که با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران داشت گفت: با توجه به اینکه این نخستین مصاحبه من با رسانه‌ها به صورت جمعی پس از انتخاب شدنم  به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال است، ابتدا جا دارد از مجمع فدراسیون فوتبال تشکر کنم، از همه کسانی که به من محبت داشتند هم تشکر می‌کنم. امیدوارم خدا کمک کند و بتوانم تاثیر مثبتی بر روی فوتبال بگذارم.

وی افزود: یکی از پرونده‌های بسیار مهمی که در بحث انتخاباتم اهمیت زیادی داشت، بحث مربوط به تیم ملی بود. در چند روزی که آمدم بحث تیم ملی بوده و سوابق کارلوس کی‌روش را در این چند روز گرفتم. در دو روز گذشته این سوابق را مطالعه کردم و به مطالب جدیدی دست یافتم. سابقه کی‌روش نشان می‌دهد که او 60 درصد کار مربیگری‌اش را در تیم ملی انجام داده و نزدیک به 22 سال در تیم‌های ملی کار کرده است.

تاج عنوان کرد: با کی‌روش مفصل صحبت کردیم و او نگرانی‌های بسیار ضخیمی نسبت به گذشته داشت که وارد آن نمی‌شوم اما بسیاری از بحث ما مربوط به گذشته بود و دیوار خاصی مقابل مسائلی که ما داشتیم کشیده شد.  کی‌روش نگرانی‌هایی درباره رقبای ما داشت که اکنون بسیار خوب کار می‌کنند. این موضوع جدیدی بود که من به آن دست یافتم و قبل از این نمی‌دانستم، بیشتر بحث ما نیز در این چند روز مربوط به گذشته بود و همچنین صحبت‌هایی نیز در مورد رقیب‌هایمان و همین‌طور پاداش‌هایی که در گذشته پرداخت نمی‌شد، بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: پاداش‌های بازی با ترکمنستان، هند، گوام و عمان پرداخت شد تا کمکی به بازیکنان کرده باشیم و همین‌طور کی‌روش در خصوص مشکلی که برای پرداخت دستمزدش به وجود آمده بود صحبت‌هایی کرد که این مشکل رفع خواهد شد. ما زمین پاس قوامین (دستگردی) را به مدت یک سال اجاره کردیم که این اصلی‌ترین محور ما بود. به این دلیل که کی‌روش می‌خواست زمینی در اختیارش قرار داده شود که استخر، سالن بدنسازی و زمین چمن مناسب را داشته باشد که این مشکل اکنون حل شده است.

تاج با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی پس از پایان لیگ آغاز خواهد شد، گفت: قرارداد ما با ورزشگاه پاس قوامین اتفاق بسیار خوبی بود چون اردوی تیم ملی با پایان لیگ، آغاز خواهد شد و اگر امکانات فراهم نبود به مشکل جدی برمی‌خوردیم. قرارداد را با ورزشگاه مجموعه پاس امضا کردیم که امروز این قرارداد را به کی‌روش نشان دادیم و او از این ماجرا بسیار خوشحال شد. باید از سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم بابت همکاری‌هایی که با ما داشتند تشکر کنم.

وی ادامه داد: نگرانی‌های کی‌روش از رقیبان ما بیشتر در این راستا بود که تیم قطر 7، 8 بازیکن خارجی با پاسپورت قطری را اضافه کرده است، رقیبان دیگر به شکلی دیگر بسیج شدند اما ما هنوز زمین تمرین و زمان آغاز اردویمان را نمی‌دانیم. این بحث‌ها و نگرانی‌های کی‌روش بود. انشاءالله بتوانیم همکاری بسیار خوبی در آینده با کی‌روش داشته باشیم،.

تاج اظهار داشت: اعتقاد بسیار زیادی به کی‌روش دارم و معتقدم مربی بزرگی است، سخت اعتقاد دارم که باید کی‌روش را حفظ کرد و هیچ فشاری را هم نمی‌پذیرم که بخواهند برای تعویض مربی به من فشار بیاورند. مدل مدیریتی من به این شکل نیست که با فشار بخواهند من را مجبور به تصمیم‌گیری کنند. خوشبختانه کی‌روش اکنون شرایط خوبی دارد و هیچ‌کس مخالف جدی او در هیچ زمینه‌ای نیست. همه ارکانی که ما با آنها کار می‌کنیم از وزارتخانه تا دولت و افراد حاضر در فدراسیون، هیئت رئیسه و همه آنهایی که قبلا با کی‌روش موضع داشتند دیگر با او مخالفتی ندارند و نظرشان بسیار مثبت است. ما هم تلاش می‌کنیم که در ادامه از وجود کی‌روش استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ادامه همکاری تیم ملی با کی‌روش گفت: قرار شد کی‌روش برنامه مفصلی به ما بدهد تا شرایط خودمان و رقبا را در آن شرح داده باشد. بحث فراهم کردن امکاناتی که اکنون برای تیم ملی مهیا شده، نیست چون این امکانات حداقل‌هایی است که باید برای تیم ملی فراهم شود. همچنین درباره پیراهن تیم ملی هم باید بگویم اگر این پیراهن‌ها کیفیت لازم را داشته و پارچه آن جنس خنک‌کننده داشته باشد تا بازیکنان ما در یک نیمه به جای یک لیتر، 3 لیتر عرق نریزند و در مجموع اگر کیفیت لازم را در لباس‌ها ببینیم این اسپانسر حفظ خواهد شد. کیفیت این لباس‌ها باید به تایید کادرفنی برسد اما اگر این طور نباشد و کیفیت لازم وجود نداشته باشد امکان دارد اتفاقات دیگری رخ بدهد. امیدوارم شرایط خوبی به وجود بیاید و باید بگویم من شرایط را با کی‌روش برای ادامه همکاری بسیار خوب می‌بینم.

تاج افزود: همانطور که قبل از انتخابات هم گفته بودم خواسته‌های کی‌روش را به صورت جدی دنبال خواهم کرد. باید حداقل امکاناتی که کی‌روش می‌خواهد مانند زمین، حقوق معوقه، پاداش و... تامین شود و دیگر نباید بحثی روی این مسائل داشته باشیم، خوشبختانه بخشی از این خواسته‌ها نیز تامین شده و تلاش ما این است اتفاقات جدیدی هم رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند مورد از 11 خواسته کی‌روش فراهم شده است، گفت: ما این خواسته‌ها را اولویت‌بندی کردیم اما عمده خواسته‌ها برای انجام اردوی تیم ملی بود که حداقل آن یک زمین بود که آن را تامین کردیم. این حداقل‌ها لباسی برای پوشیدن، پاداشی برای پرداخت کردن و این مسائل است. یک بحثی که میان ما و کی‌روش بود بحث بی‌احترامی‌ها بود که البته از طرف فدراسیون نبوده و این بی‌احترامی‌ها به صورت متفاوت از سوی برخی افراد گفته و شنیده شده اما حالا تمام این مسائل را باید فراموش کنیم و احترام متقابل گذاشته باشیم. باید به کی‌روش تعهداتی بدهیم که این تعهدات را سر ساعت عملی کنیم و کی‌روش هم تعهداتی به ما دارد و باید سر ساعت به آنها عمل کند. به این شکل نه دعوایی خواهد شد و نه اختلافی به وجود می‌آید.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به صحبت‌های جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص حضور ورزشکاران و هنرمندان در برخی محافل گفت: باید بگویم من صحبت دادستان محترم را بسیار مثبت می‌دانم. او همیشه همراه فوتبال بوده و فوتبال را هم خوب می‌شناسد، می‌دانم که دادستان زمانی فوتبالیست بوده و فوتبال خوبی هم بازی می‌کرده و من گاهی از نزدیک در اصفهان او را دیده بودم و به خوبی ایشان را می‌شناسم. صحبت‌هایی که دادستان تهران انجام داده بیشتر این جنبه را دارد که ما باید بیشتر مراقب خودمان باشیم و به برخی محافل که نباید رفت، نرویم و رفتارهایمان را کنترل کنیم. فدراسیون فوتبال هم موضع یکسانی با دادستان دارد و اعتقاد داریم بازیکنان باید خویشتن‌داری و در برخی رفتارها مراعات کنند.

تاج صحبت‌های خود را با اشاره به موضوع فساد در فوتبال ادامه داد و اظهار داشت: درباره پرونده فساد در فوتبال با دادستان محترم صحبتی داشتم و خواستم هرچه زودتر به این مسئله رسیدگی شود. اگر به هر کسی برمی‌خورد باید با او برخورد شود اما در این باره باید بگویم نگاه خود من به فدراسیون فوتبال، به رئیس قبلی که اکنون نایب‌رئیس اول فدراسیون است و  بقیه مجموعه فدراسیون احساس بسیار خوبی است و به نظرم اگر توضیح کافی داده شود و اطلاعات درستی بدهیم رفع شبهه خواهد شد. اگر هم فسادی احتمالی از چشم کفاشیان یا من دور مانده باشد باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

وی گفت:‌ موضوع بعدی که باید درباره آن صحبت کنم هفته پایانی لیگ است. من در سازمان لیگ هیچ دخالتی نخواهم کرد، همانطور که کفاشیان دخالتی در مسائل سازمان لیگ نداشت. درباره هفته پایانی برای اینکه همه چیز به صورت منظم برگزار شود، مسائل را برنامه‌ریزی کرده‌ایم چرا که سازمان لیگ هنوز مسئول ندارد و به همین دلیل مسائل برنامه‌ریزی شده و باید بگویم برای سازمان لیگ هم مسئولی انتخاب خواهیم کرد. 

تاج افزود: 3 سکوی قهرمانی با جام و مدال را آماده کرده‌ایم که به قم، خوزستان و ورزشگاه آزادی می‌فرستیم و تمام برنامه‌های قبلی همین بوده که انجام خواهد شد. برای مراسم اختتامیه نیز وزیر ورزش یا عالی‌ترین مقام استان حضور خواهند داشت. وزیر ورزش در ورزشگاه خواهد بود و روی سکوی قهرمانی نیز فقط اعضای تیم قهرمان خواهند رفت. مسئول قبلی فدراسیون هم در مراسم اختتامیه حضور خواهد داشت. برخی بزرگواران دیگر هم در اختتامیه هستند که حضور آنها طبق آیین‌نامه مسابقات است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هفته پایانی لیگ طوری برنامه‌ریزی شده که همه بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود و با وجود اینکه می‌توانستیم ساعت 2 بازی که حساسیت خاصی ندارد  را تغییر دهیم اما قشنگی هفته پایانی به این است که همه بازی‌ها روی نظم و سر ساعت برگزار شود. همه بازی‌ها از ساعت 18 آغاز خواهد شد و باید از صداوسیما هم تشکر کنم که لیگ را پوشش کامل خواهد داد و بازی&zwnj


ویدیو مرتبط :
گزارشی از پیگیری پرونده فساد در فوتبال