گوناگون/ فروش ظروف چینی‌ هزارساله به قیمت 20 میلیون دلار


گوناگون/ فروش ظروف چینی‌ هزارساله به قیمت 20 میلیون دلار آنا/ حراجی ساتبی در انگلستان قصد دارد مجموعه‌ای از ظروف چینی به قدمت 1000 سال را به مبلغ بیش از 20 میلیون بفروشد.
یکی از بهترین مجموعه‌های ظروف چینی را که تاکنون گرد آمده است و قدمت آن به دوران حکومت سلسله‌های تانگ، مینگ و کینگ باز می‌گردد، هفته آینده در ساتبی لندن به نمایش گذاشته می‌شود و در فروردین ماه در هنگ کنگ به قیمت بیش از 20 میلیون دلار فروخته می‌شود.
این مجموعه را یک مجموعه‌دار انگلیسی به نام راجر پیلکینگتن متعلق به خانواده‌ای در لانکشایر که به عنوان سازندگان آثار باارزش شیشه‌ای شهرت داشته‌اند، در سال‌های دهه 1950 و 1960 گردآوری کرده بود.
به گزارش گاردین، این مجموعه چینی که بخشی از آن حدود 1000 سال قدمت دارد، از جمله شامل یک کاسه نادر موسوم به «کاخ» چنگوا است که احتمالاً مشتریان اشیاء عتیقه آن را به قیمت 4 تا 6 میلیون دلار خواهند خرید و همچنین یک تنگ آبی و سفید متعلق به قرن پانزدهم که با الهام از ظروف بوداییان تبتی ساخته شده است و از آن به عنوان محل نگه‌داری آب مقدس استفاده می شد، احتمالاً بین 3 تا 4 میلیون دلار فروخته خواهد شد. همچنین یک گلدان متعلق به قرون یازدهم و دوازدهم موسوم به یائوژو کاندیکا در این مجموعه اشیای تاریخی وجود دارد.


منبع: آنا


ویدیو مرتبط :
فروش موتورسیکلت تمام برقی فیلم Tron به قیمت 77هزار دلار