سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنان و دختران، شهیده « طیبه واعظی دهنوی » را الگوی خود قرار دهند


به گزارش ایرنا‏، معصومه آبادی دوشنبه شب در همایش یادبود شهید طیبه واعظی و همایش بیست ساله ها که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد با اشاره به شهامت و شجاعت شهیده واعظی به عنوان یک زن ایران اسلامی گفت: ایشان در حالیکه در زندان ساواک زیر سخت ترین شکنجه ها و تهدیدها قرار داشت، هرگز حاضر نشد حجاب اسلامی خود را کنار بگذارد.
این آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در اسلام حجاب زینت زن است ، گفت: شهیده طیبه واعظی تا آخرین لحظه عمر در زندان ساواک حاضر نشد این زینت را از دست بدهد و دختران و زنان جامعه ما باید از این شهیده والامقام الگو برداری کنند.
نویسنده کتاب (من زنده ام) در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با وحدت و روحیه بسیجی دشمنان را زمین گیر می کند، اظهار کرد: زنان آزاده در دوران دفاع مقدس همپای مردان رزمنده در مسیر پاسداری از اسلام و انقلاب ثابت قدم بودند.
وی با اشاره به خاطراتی از دوران اسارت خود در زندان های رژیم بعث عراق گفت: با وجود شکنجه های سخت و طاقت فرسا اما رزمندگان ما هیچ گاه برای دست یابی به اهداف خود که همانا حفظ اسلام و انقلاب بود، کوتاه نیامدند و این استقامت و وحدت دشمن را زمین گیر کرد و امروز ما وارث این میراث بزرگ هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: ما امروز مسئولیت حفظ این میراث بزرگ را برعهده داریم و باید با روحیه بسیجی، همدلی و اتحاد ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.
در این مراسم سرود « لشگر فرشتگان » که حامد زمانی آن را سروده است ، رونمایی و اجرا شد.
شهیده طیبه واعظی دهنوی در سال 1337 در یکی از روستاهای اصفهان متولد شد.
این شهیده به دلیل فعالیت های انقلابی همراه با شوهرش در 30 فروردین1356 توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد.
وقتی ساواک طیبه را دستگیر و به دست هایش دستبند زد، خطاب به ماموران ساواک گفت: مرا بکشید ولی چادرم را برندارید.
طیبه واعظی دهنوی پس از یک ماه زیر سخت ترین شکنجه ها در سوم خرداد 1356زیر شکنجه به شهادت رسید.
مهد/ 7137/ 2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شهید طیبه واعظی دهنوی/ شهید شاخص بسیج در سال ۹۴