آتنه فقیه نصیری: کتاب خواندن لذت بخش‌ترین کار است


آتنه فقیه نصیری: کتاب خواندن لذت بخش‌ترین کار استباشگاه خبرنگاران/ کتاب خواندن لذت بخش ترین کار است هنرمندان و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون معمولا در بین جوامع مختلف از محبوبیت مردمی برخوردارند و اکثریت آن‌ها به عنوان الگوی نوجوانان و جوانان انتخاب می‌شوند. مسلماً کتابخوانی ادت پسندیده‌ای است که یک حرکت فرهنگی محسوب خواهد شد و سطح دانش‌ تخصصی افراد را ارتقا می‌دهد.

اگر اشخاصی که بین مردم محبوب و الگوی جوانان و خانواده‌ها هستند اقدامات فرهنگی انجام دهند، مسلما این عادت مثبت فرهنگی در بین مردم رایج می‌شود و جوانان به آن راغب خواهند شد.

با توجه به این امر تصمیم گرفتیم با هنرمندان و بازیگران که در عرصه فرهنگ و هنر کشور فعالیت دارند، در خصوص مسأله مهم کتاب و کتابخوانی گپ و گفت داشته باشیم که مدتی است هر هفته با عنوان «کتابخوان» در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر می‌شود که برای این هفته به سراغ آتنه فقیه نصیری رفته‌ایم.

به عنوان سوال اول اگر آتنه فقیه نصیری روزی نویسنده می‌شد موضوع اولین کتابش را چه چیزی انتخاب می‌کرد؟
موضوع خاصی مد نظرم نیست اما شاید در مورد زندگی خودم می‌نوشتم.

با این تفاسیل موضوع اولین داستان خود را چه چیزی انتخاب میکردید؟
فکر نمی‌کردم اسمی انتخاب کنم سعی میکردم داستان را از زبان یک زن روایت کنم.

اگر نقشی که در خصوص کتاب و کتابخوانی به شما پیشنهاد شود آن را می‌پذیرید؟
بله حتما. اگر نقش تاثیرگذاری باشد صد در صد قبول میکنم.

یک کتاب خوب به ما معرفی کنید؟
شخصا کتاب‌های مارکز و گراهام گرین را خیلی دوست دارم و پیشنهاد می‌کنم که دوستان مطالعه کنند اما در حال حاضر به دلیل تقویت زبان انگلیسی‌ام مشغول مطالعه کتاب‌های زبان اصلی شرلوک هولمز هستم.

از نظر خودتان چقدر به سرانه مطالعه کمک کردید؟
کتاب زیاد هدیه دادم و خیلی کتاب به اطرافیانم معرفی کرده‌ام و قرض دادم تا آن را مطالعه کنند اما تا به حال یک کار بزرگ تبلیغاتی در خصوص کتاب انجام ندادم.

اولین کتابی که خوانده‌اید را به یاد دارید؟
بله یک کتابی بود که در کودکی چون هنوز خواندن و نوشتن بلد نبودم خانواده برایم میخواندند و هنوز داستانش یادم است یه مردی بود که ویالون می‌زد یه داستان پری بچگانه بود.

نظرتون در خصوص نشر الکترونیک چیست؟
خودم به شخصه لذت کتاب دست گرفتن را خیلی دوست دارم اما خوب کتاب‌هایی که نتوانم تهیه کنم را به صورت الکترونیکی مطالعه می‌کنم.

به عنوان سوال آخر یک گوشزد یا یک نصیحت در خصوص بالا رفتن سرانه مطالعه و توجه بیشتر به امر کتابخوانی داشته باشید به چه نکته‌ای اشاره می‌کنید؟
کتاب خواندن لذت بخش‌ترین کار است به شرطی که یک مطلب خوب باشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
آتنه فقیه نصیری در شمعدونی