سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدابیر برقراری مکالمات زائرین اربعین اعلام شد/ افزایش ۲۵ برابری آنتن‌ها در ۳ مرز/ اینترنت بی‌سیم رایگان در مسیر نجف به کربلا


وحید صدوقی در پاسخ به خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، درباره اقدامات لازم برای برقراری مکالمات زائران اربعین اظهارداشت: سال قبل تجربه موفقی درباره مکالمات زائران در ایام اربعین نداشتیم.

مدیرعامل همراه اول گفت: سال گذشته 2 میلیون زائر به اربعین مشرف شدند که شبکه اپراتورهای عراقی توان سرویس‌دهی به این زائران را نداشت به صورتیکه 4 روز قبل از اربعین 700 هزار نفر همراه اولی در شبکه رومینگ آپدیت شدند و به طور کلی 4 روز قبل از اربعین سرویس رومینگ قطع شد.

وی گفت: در ادامه نیز با توجه به رشد تعداد مشترکانی که در رومینگ آپدیت می‌شدند شبکه سیگنالینگ، زیرساخت و اپراتورهای عراقی پاسخگو نشدند و ارتباط قطع شد.

صدوقی گفت: امسال برای بهبود ارتباطات چندین کار انجام شده و وزیر ارتباطات نیز در سفر یک ماه پیش به عراق با وزارت ارتباطات، زیرساخت و اپراتورهای عراقی هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه گفت: امیدواریم اپراتورهای عراقی سرویس بهتری به مشترکان رومینگ همراه اول ارائه دهند.

وی توضیح داد: همچنین با توجه به اینکه عمده محدوده خدمات رومینگ براساس تعرفه زیرساخت تامین می‌شود در حال آخرین مذاکرات برای اخذ تخفیف‌های بیشتر و اعلام نهایی نرخ تماس رومینگ با زائران و تماس رومینگ زائران با ایران هستیم.

صدوقی گفت: علاوه بر این امسال اقدام دیگری نیز انجام داده‌ایم که شامل ایجاد شبکه وای‌فای (وای‌فای آپلودینگ) است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه حق ایجاد شبکه در عراق را نداریم اما بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم می‌توانیم شبکه وای‌فای ایجاد کنیم و شبکه وای‌فای نیاز به دریافت مجوز ندارد.

مدیرعامل همراه اول گفت: از این رو در نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا 160 اکسس‌پوینت ایجاد شده است که به سیم کارت‌های همراه اول سرویس رایگان وای‌فای ارائه می‌کند.

مدیرعامل همراه اول گفت: این سرویس مجموعاً در 9 نقطه به مشترکان ارائه می‌شود و قرار است با استفاده از این وای‌فای رایگان، دیتای 2 پیام‌رسان خارجی که بیشتر مورد استفاده مردم است و حداکثر 3 پیام‌رسان داخلی از جمله ساینا و بیسفون رایگان باشد.

صدوقی همچنین اعلام کرد که مشترکان همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک به 8941 نحوه فعالسازی سرویس رایگان وای‌فای را دریافت کنند و مجموعاً 750 مگابیت در این سرویس در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه نیز 25 سایت اضافه شده، گفت: سال گذشته در مرزهای خروجی 9 سایت اضافه شده بود که ترافیک 20 برابر شد و 20 هزار مشترک اپراتورهای دیگر ایرانی نیز از ظرفیت شبکه همراه اول در مرزهای ایران استفاده کردند.

انتهای پیام/آ


ویدیو مرتبط :
اربعین و مسیر نجف تا کربلا