سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز – آموزش تصویری


تاریخ انتشار : 03 دی 1394

همونطور که می دونید بعضی از لپ تاپ ها و AIO ها نمایشگر لمسی دارن . یعنی شما می تونید باهاش مثه یه تبلت ویندوزی کار کنید . در این پست می خوام روش غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز 10 و ویندوز 8 رو خدمت تون توضیح بدم .

دلیل غیر فعال کردن ضفحه لمسی لپ تاپ نمونه ای از لپ تاپ ایسوس با نمایشگر لمسی

نمونه ای از لپ تاپ ایسوس با نمایشگر لمسی

به طور کلی 2 تا دلیل مهم برای غیر فعال کردن ویژگی صفحه لمسی وجود داره :

■ اثر انگشت و لک شدن نمایشگر لپ تاپ

وقتی شما با صفحه لمسی لپ تاپ یا AIO کار می کنید در مدت چند دقیقه نمایشگر دستگاه تون پر از لکه و اثر انگشت میشه . در این موارد خیلی از کاربرای عینکی ممکنه برای خوندن متن و دیدن عکس ها دچار مشکل بشن . یا بعضیا هم کلا وسواس دارن و عادت دارن که نمایشگر شون همیشه تمیز باشه .

■ راحت نبودن با نمایشگر لمسی لپ تاپ

بعضیا با موس و کیبورد فیزیکی خیلی راحت ترن و کلا حوصله استفاده از نمایشگر لمسی رو ندارن  . یا اینکه ممکنه یه بچه کوچیک داشته باشید که وسط کارتون یه دفه شیرجه بره تو مانیتور و با دستاش نمایشگر رو لمس کنه و کلا همه کاراتونو بهم بزنه .

غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز از طریق Device Manager

بهترین و ساده ترین روش برای غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز ، استفاده از Device Manager  ویندوزه که در ادامه خدمت تون توضیح میدم :

■ اول از همه باید برنامه Device Manager رو باز کنید . برای اینکار کلید های ترکیبی Win + R رو بزنید تا برنامه Run اجرا بشه و بعد داخل کادر متنی عبارت devmgmt.msc رو تایپ کنید و کلید Enter رو بزنید .

اجرای Device Manager از طریق برنامه Run

اجرای Device Manager از طریق برنامه Run

■ در صفحه Device Manager گزینه Human Interface Devices رو پیدا کنید و روش کلیک کنید .

گزینه Human Interface Devices در Device Manager

گزینه Human Interface Devices در Device Manager

■ حالا یه منیو دیگه زیرش باشه میشه و از لیست باز شده گزینه HID-compliant touch screen رو پیدا کنید و روش راست کلیک کنید . و از منیو راست کلیک ، روی گزینه Disable کلیک کنید .

HID-compliant touch screen گزینه مربوط به غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز

HID-compliant touch screen گزینه مربوط به غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز

غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز

غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز

■ حالا ازتون یه سوال می پرسه که میگه « با غیر فعال کردن این گزینه صفحه لمسی تون غیر فعال میشه آیا مطمئنید که میخواید اینکار رو انجام بدین ؟ »  اینجا روی دکمه Yes کلیک کنید.

برای غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز گزینه Yes رو کلیک کنید

برای غیر فعال کردن صفحه لمسی در ویندوز گزینه Yes رو کلیک کنید

■ تموم شد !

دوستان این روشی که خدمت تون عرض کردم در همه نسخه های ویندوز ( ویندوز 7 ، ویندوز 8 ، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 ) قابل استفاده است . اما در ویندوز 8.1 و ویندوز 10 یه روش دیگه هم وجود داره که در پست دیگه ای خدمت تون توضیح میدم .

این مطلب توسط وب سایت علم فردا تهیه شده ! دوستان عزیز ، متاسفانه اخیرا سایت های زیادی بدون اجازه ما مطالب علم فردا رو کپی میکنن و به نام خودشون میزنن . خواهش میکنیم برای حمایت از علم فردا حتما به هر کسی که می تونید اطلاع رسانی کنید که منبع اصلی این مطالب وب سایت علم فردا ست ! لپ تاپ آترامارت پارس هاب - اندروید مارکت ایرانی دیجیک ، فروش انواع کابل و تبدیل لطفا این مطلب رو با دوستان تون هم به اشتراک بذارید ! ابراهیم درویشابراهیم درویش ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español . توصیه میکنم حتما مطالب زیر رو هم بخونید نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . ♥ حمایت مالی از علم فردا


ویدیو مرتبط :
آموزش ویندوز 8 / استفاده از صفحه نمایش لمسی