سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صانیر و قزاقستان در بخش معدن همكاری می كنند


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بهمن صالحی مدیرعامل شركت صانیر در نشستی با «گلیم نورجانف» مدیرعامل شركت اكتشاف قزاقستان برای همكاری مشترك با این كشور در بخش معدن و ظرفیت سازی استخراج معدن اعلام آمادگی كرد.
در این دیدار مدیرعامل شركت اكتشاف قزاقستان با اعلام اینكه این كشور بزرگترین ملت و اقتصاد در آسیای مركزی است، گفت: معادن زغال سنگ، سنگ آهن، منگنز، كروم، سرب، روی، مس، تیتانیوم، بوكسیت، نقره، فسفات، سولفور، اورانیوم، استیل و طلا در این كشور موجود است.
وی همچنین بر تاسیس شركتی مشترك برای استخراج معادن تاكید كرد.
در این دیدار مقرر شد كارگروه معدن بین صانیر و طرف قزاقی تشكیل شود تا با حضور كارشناسان ارشد بررسی های لازم انجام پذیرد.
صالحی در پایان این دیدار در گفت وگو با ایرنا با اشاره به توانمندی های شركت های ایرانی بویژه صانیر در بخش معدن اظهار داشت: در چند دور مذاكره با طرف قزاقی مقرر شد مناطق و نوع ظرفیت های معدنی برای همكاری دو طرف ارائه شود.
مدیرعامل صانیر با یادآوری سفر اخیر رئیس جمهوری قزاقستان و هیات اقتصادی همراه وی و دستاورد های این سفر، افزود: باتوجه به ظرفیت موجود بخش صنعت و معدن در قزاقستان، فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت شركت های ایرانی در این بخش فراهم شده است.
به گفته وی، اجرای پروژه با استفاده از فاینانس(تامین مالی) خارجی توسط صانیر ارزآوری قابل توجهی برای كشور و پیمانكاران ایرانی به همراه خواهد داشت.
یكشنبه گذشته (21 فروردین ماه) قرارداد ساخت یك نیروگاه بادی 50 مگاواتی و دو نیروگاه حرارتی 250 مگاواتی با حضور مدیرعامل شركت «اوراسیا اینوست گروپ» قزاقستان و شركت صانیر امضا شد.
ارزش این قرارداد 600 میلیون دلار است كه با توافق های انجام شده تا یك میلیارد دلار قابلیت افزایش دارد.
اقتصام ** 3065 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قزاقستان سرزمین ترکان-جواب کوبنده قزاقستان به روسیه