پیگیری تاسیس شرکت‌های توسعه روستایی در استان کرمان


معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: باید پیگیری‌های بیشتری در زمینه تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های توسعه روستایی در استان کرمان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، ابوالقاسم سیف الهی در جمع فرمانداران استان با بیان اینکه استاندار کرمان بر راه‌اندازی شرکت‌های توسعه روستایی تاکید جدی دارند، اظهار کرد: راه‌اندازی شرکت های مشارکتی در مسیر توسعه روستایی با جدیت دنبال می‌شود و اعتبارات خوبی برای این منظور در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 360 میلیارد تومان در کشور به منظور راه اندازی تعاونی‌های روستایی در نظر گرفته شده است، افزود: در سایر استانها نیز هنوز منتج به پرداخت وام نشده است اما برخی استانها تاکنون حدود 20 پرونده را به صندوق امید معرفی کرده‌اند و در آستانه دریافت وام هستند.

سیف‌الهی با تاکید بر اینکه نباید از مجموعه کشور در این رابطه عقب بیافتیم، افزود: یک نفر باید در شهرستان‌ها به عنوان مسئول پیگیری این موضوع تعیین شود، ضمن آنکه می‌توان از ظرفیت‌های مشاوره‌ای تعیین شده برای راه‌اندازی شرکت های مشارکتی در مسیر توسعه روستاها نیز استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه حجم کاری فرمانداران در شهرستان‌ها بسیار بالاست، تصریح کرد: در حال حاضر عمده کار فرمانداران صرف موضوع انتخابات می‌شود اما باید به موضوع تشکیل شرکت‌های توسعه روستایی نیز توجه لازم صورت گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلیپ طرح کارآفرینی روستایی استان کرمان