سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیلاب‌ اخیر 7 كشته و یك مفقودبرجاگذاشت


مرتضی سلیمی روز یك‌شنبه درگفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا با اشاره به متاثرشدن 22 استان كشور از سیل و آب گرفتگی اظهاركرد: از19 فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه 3 تن به دلیل برخورد صاعقه درایلام و خوزستان فوت كردند.

سلیمی ازمفقود شدن یك تن از اهالی روستای سیمره استان ایلام خبر داد و افزود: 3 تن در ایلام و یك تن در لرستان به دلیل طغیان رودخانه جانشان را از دست دادند.
وی خوزستان را ركورددارامداد رسانی به افراد آسیب دیده اعلام كرد و گفت: پس از خوزستان، لرستان و سمنان دارای بیشترین امداد رسانی بودند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان داشت:‌ دراین مدت پنج بالگرد هلال احمر34 فرد آسیب دیده را به مراكز درمانی منتقل كردند.
سلیمی درمورد راهكاری برای كاهش آسیب‌ها جانی و مالی درهنگام بروز سوانح و بلایا گفت:‌ آگاهی و دانش افراد جامعه در مواجه با حوادث می تواند به كاهش خسارات جانی و مالی كمك زیادی كند.

** مشكل اصلی روستاییان حادثه دیده نداشتن بیمه است
وی درادامه آگاهی ازخسارات ناشی از سوانح را تنها مختص مردم نداست و گفت: مسئولان نیز باید نسبت به خطرات ناشی از سوانح آگاهی كافی داشته باشند و از دادن مجوز ساخت و ساز در كنار رودخانه ها جلوگیری كنند.
سلیمی نگرانی اصلی مردم به ویژه روستایی‌ها درسیل و آب گرفتگی‌ها اخیر را مسئله بیمه نبودن محصولات كشاورزی و دام هایشان اعلام كرد وافزود: وقتی از افرادی كه روستایشان در خطر محاصره سیل بود می خواستیم آنجا ترك كنند آنان تنها دغدغه شان از دست دادن محصولات كشاورزی و دامهایشان بود.
وی در ادامه بیمه شدن دام ها و زمین كشاورزی روستاییان را بسیار ضروری دانست و گفت: مشكل اصلی روستاییان كه دچار سوانح شدن نبود بیمه است.
اجتمام**3377**1724

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مستند سیلاب اخیر شهرستان سرخه استان سمنان