سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام‌های ایران نمی‌خواهند برجام مسیر رخنه فرهنگی غرب شود/در اوج تحریم‌های غرب کالاهای خارجی مجلل در ایران موجود بود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در گزارشی با اشاره به مختومه شدن پرونده ام پی دی ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی و تلاش «حسن روحانی» رییس جمهور ایران برای استفاده (ابزاری)  از این موضوع و  جریان لغو تحریم‌ها نوشت: در اوج تحریم‌ها نیز کالاهای غربی مجلل در ایران وجود داشتند، البته بسیاری از مقام‌های سیاسی و اقتصادی ایران در پی این هستند مانع تبدیل برجام به مسیری برای هجوم گسترده غرب به کشور شوند.

بر این اساس ، بیم مقام‌های ایران به خاطر نفوذ غرب است و حتی رهبری ایران نیز بارها از اقتصاد مقاومتی ، رویکردی که بر اساس آن ایران را در برابر شوک‌های اقتصادی مصون نگه می‌دارد،  سخن گفته است. مقام‌های ارشد ایرانی به ویژه جناح اصولگرایان ، نسبت به هجوم فرهنگ آمریکایی از طریق اقتصاد و خیزش آن به داخل کشور نگرانند به طوری که در ماه‌های گذشته در اقدامی برای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب ، رستورانی با نام مشابه یک رستوران زنجیره‌ای خارجی در تهران بسته شد.

اندیشکده فوق با اشاره به این‌که رییس جمهور ایران بسته شدن پرونده پی ام دی را به عنوان پیروزی برای جناح خود بر می‌شمارد به وجود کالاهای غربی مجلل در اوج تحریم‌ها اشاره کرده و ضمن آوردن مثالی از خرید محصولات «نایک» در ایران نوشت: البته این اشتباه است که تصور شود ایرانیان قادر به تهیه کالاهای غربی نیستند زیرا در اوج تحریم‌ها در سال 2012، نیز کالاهای مجلل خارجی ساخت آمریکا، اروپا و آسیا در ایران وجود داشت. حتی تصاویری مستند موجود است که نشان می‌دهد ویترین مغازه‌های ایران شبیه ویترین‌های مغازه‌های نیویورک و لندن بوده و تشخیص تفاوت آن‌ها عملا غیر ممکن است.

بروکینگز در خاتمه نوشت: در کنار این موارد و مشاهده کالاهای غربی در ایران تصاویری نیز مبنی بر وفاداری ایرانیان به چهره‌های انقلابی کشورشان وجود دارد.

انتهای پیام/

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

http://fna.ir/ST3CVP


ویدیو مرتبط :
فلسفه تحریم اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران