مصوبات هفت‌گانه برای بافت پیرامون حرم امام‌رضا (ع)


«حفاظت از ارزش‌های ملموس و معنوی» به عنوان یکی از راهبردهای طرح بازنگری بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم امام‌رضا (ع) به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد راهبردی به‌سازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) در حالی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان اجرایی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد که در پایان هفت محور مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

در این جلسه که با هدف بررسی ضرورت‌ها و الزامات طرح بازنگری بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، محدودیت‌ها و مشکلات طرح موجود و همچنین بررسی اقدامات اجرایی انجام شده برگزار شد، راهبردهای طرح بازنگری در هفت محور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

«حفاظت از ارزش‌های ملموس و معنوی»،‌ «کاهش حجم مداخله مستقیم و تقویت نقش و سهم ساکنان و مالکان و همچنین بخش خصوصی»،‌ «ارتقای کیفیت ساخت و ساز و توجه به هویت مکان»، «کارآمدسازی نظام حمل و نقل و یکپارچه‌سازی شبکه برون و درون شهری»،‌ «پیوند همه جانبه بافت پیرامون حرم مطهر و شهر»،‌ «ارتقای شاخص‌های زیست محیطی به ویژه فضای سبز» و «ارتقا و توسعه فضاهای عمومی، زیرساخت‌های شهری و تجهیز قلمرو عمومی» هفت محور به تصویب رسیده این طرح هستند.

براساس این گزارش، ستاد راهبردی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام‌رضا (ع) با حضور محمدسعید ایزدی و پیروز حناچی، معاونان وزیر راه و شهرسازی، شهردار مشهد، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، قائم‌مقام آستان قدس رضوی، مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن برگزار شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امامزاده سید محمد که در 100متری حرم امام رضا (ع) می باشدو در طرف وروردی صبرسی حرم مطهر امام رضا (ع)