سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رای دیوان داوری لاهه در مورد اختلافات چین و فیلیپین به سال آینده موکول شد


به گزارش ایرنا، فیلیپین پس از به نتیجه نرسیدن اختلاف با چین بر سر مالکیت بخش هایی از دریای جنوبی از راه مذاکرات دو جانبه و یا آ.سه.آن، با سه هزار صفحه اسناد مربوط به دادخواست به دیوان داوری لاهه رفت و طی 10 روز گذشته به مقامات مانیل توضیحات خود را ارائه کردند.
پکن نیز تنها در واکنش به ادعای فیلیپین در خصوص جزایر دریای جنوبی چین و بررسی این اختلافات در لاهه، اقدام مانیل را غیرقابل قبول و مغایر با قوانین بین المللی توصیف کرد و در نشست های این دیوان شرکت نکرد.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'فیل استار'، دیوان بین المللی داوری لاهه پس از برگزاری نشست هایی با مقامات فیلیپین که روز گذشته پایان یافت در بیانیه ای اعلام کرد شورا وارد مذاکراه شده و رای خود را در مورد اختلافات پکن و مانیل سال 2016 صادر می کند.
چین در نشست ها شرکت نکرد، اما دیوان بین المللی داوری لاهه تا اول ژانویه سال 2016 (یک ماه) به پکن مهلت داد به استدلال های فیلیپین در مورد اختلافات پاسخ دهد.
چین در خصوص موضوع دادگاه بین المللی لاهه بر عدم پذیرش و عدم حضور در جلسات تاکید دارد و اعلام کرده است ارائه اختلاف ارضی را به دیوان داوری لاهه نمی پذیرد.
'آلبرت دل روزاریو' وزیر امور خارجه فیلیپین خطاب به داوران لاهه گفت: با اطمینان سرنوشت خود، سرنوشت منطقه و در واقع سرنوشت کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها را به شما می سپاریم.
چین تاکید دارد مراجع بین المللی صلاحیت رسیدگی به ادعاهای مالکیت در دریای جنوبی چین را ندارند و این اختلافات باید از راه مذاکرات دو جانبه حل و فصل شود.
رای دیوان بین المللی داوری لاهه در مورد شکایت فیلیپین از پکن در مورد اختلافات ارضی در دریای جنوبی چین می تواند منطقه را آبستن حوادث احتمالی در ماه های آینده کند.
هر چند از نظر کارشناسان بررسی این اختلاف در دیوان لاهه پیروزی مهمی برای کشورها و افرادی محسوب می شود که در جستجوی مقابله با چین و وارد کردن این کشور به چالش های حقوقی بر سر اختلافات در دریای جنوبی چین بودند، اما رای این دیوان قادر نخواهد بود بحران منطقه جنوب شرق آسیا و اختلافات را که کاخ سفید نیز پشت آن قرار دارد، کاهش دهد.
پکن به این دادگاه ورود نکرد و به نظر می رسد از نگاه چین تصمیمات آن اگر به نفع مانیل باشد، فاقد ارزش خواهد بود و با این شرایط پایانی بر این تنش ها را نمی توان تصور کرد.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هایلایت های چین و فیلیپین - فینال فیبا آسیا 2015