سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افغانستان روزهای اول و دوم نوروز را تعطیل رسمی اعلام کرد


افغانستان روزهای اول و دوم نوروز را تعطیل رسمی اعلام کردمیزان/ دولت افغانستان روزهای اول و دوم فروردین سال 1395 را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کرد.
به گزارش میزان، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که روز اول فروردین سال 1395 به مناسبت نوروز و روز دوم این ماه به مناسبت روز دهقان تعطیل رسمی خواهد بود.
در اطلاعیه وزارت کار و اموراجتماعی این کشور آمده است که این تصمیم بر اساس ماده 41 قانون کار افغانستان و با تائید هیات دولت اتخاذ شده است.
ماده 41 قانون کار افغانستان، تنظیم ساعات کار روزهای مختلف سال را به هیات دولت این کشور واگذار کرده است.
تعطیلات نوروز و روز دهقان در افغانستان سالانه اعلام می شود.
برخی از سال های گذشته تنها روز اول فروردین به مناسبت نوروز تعطیل بوده است.
آئین های نوروز مردم افغانستان شباهت زیادی به آئین های نوروزی مردم ایران دارد. دید و بازدید اقوام و بزرگان فامیل، عزیمت به آرامگاه ها، نذر سمنو و میوه ترکرده یا پهن کردن سفره با هفت میوه خشک که قبلا آن را در اب تر کرده اند، گذراندن روز در دامان طبیعت و پختن سبزی پلو با مرغ یا ماهی در اولین روز سال، از سنت های مردم افغانستان در ایام نوروز است.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
نرخ رسمی دلار اعلام شد