سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اتاق‌های مادر و کودک چه خدماتی می‌دهند؟


اتاق‌های مادر و کودک چه خدماتی می‌دهند؟مهرخانه/ طرح اتاق مادر و کودک ایستگاه‌های مترو در راستای مصوبه «شهر دوستدار کودک» و تحقق عدالت اجتماعی برای مادران، برای اولین‌بار مردادماه امسال در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد.

تابلوی «اتاق مادر و کودک» چند ماهی است که در تعدادی از ایستگاه‌های متروی تهران خودنمایی می‌کند، به این اتاق‌ها رفته‌ایم تا از امکانات آن بیشتر بدانیم.

اگر گذرتان به ایستگاه‌های متروی امام خمینی (ره)، صادقیه و چهارراه ولیعصر (عج) افتاده باشد، تابلوها و برچسب‌های مسیریابی را با عنوان اتاق مادر و کودک دیده‌اید. شاید تصور اولی که از این اتاق‌ها شود، همان محل‌هایی است که برای تعویض پوشک نوزادان در برخی پایانه‌های مسافربری وجود دارد، اما با ورود به این اتاق‌ها با فضایی متفاوت روبه‌رو می‌شویم. فضایی مبله که نه تنها قسمتی مخصوص شستشو و تعویض پوشک نوزادان در آن قرار دارد، بلکه می‌توان در آرامش کودک را شیر داد، لباسش را عوض کرد، از صندلی غذای مخصوص خردسالان استفاده کرد، کودک را با وسایل بازی موجود سرگرم کرد و حتی از مجلات آموزشی رفتار با کودک بهره‌مند شد.

از مزایای این اتاق، حضور یک متصدی در آن است تا فقط مادران بتوانند از اتاق استفاده کنند و امنیت اتاق فراهم شود تا در آرامش به امور کودکان‌شان رسیدگی کنند. این اتاق‌ها تا ساعت 18 فعالیت می‌کنند، اما در صورت استقبال و نیاز مردم، این ساعات افزایش خواهد یافت؛ البته به نظر می‌رسد در حال حاضر نیز درصورتی‌که مادری پس از ساعت 18 نیاز به استفاده از اتاق داشته باشد، می‌تواند از مسئول ایستگاه تقاضا کند تا در اتاق را باز کنند.

طرح اتاق مادر و کودک ایستگاه‌های مترو در راستای مصوبه «شهر دوستدار کودک» و تحقق عدالت اجتماعی برای مادران، برای اولین‌بار مردادماه امسال در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد. مسئولان با احداث این اتاق به دنبال ارتقای سلامت و بهداشت مادر و کودک، حفظ شئونات اسلامی، اخلاقی و شیردهی به نوزادان و نظافت آن‌ها در آسایش با رعایت مسایل بهداشتی، ارتقای کرامت مادران، جلوگیری از شیوع آلودگی به محیط زیست، ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر، برطرف کردن نگرانی مادران در اماکن عمومی شهر از جمله مترو هستند.

پس از مدتی در مهرماه نیز دومین اتاق مادر و کودک در ایستگاه صادقیه متروی تهران راه‌اندازی شد و به دنبال بازخوردهایی که از سوی مادران دریافت گردید، سومین اتاق مادر و کودک دی ماه در ایستگاه چهارراه ولیعصر (عج) افتتاح شد و براساس برنامه شرکت بهره‌برداری متروی تهران تا پایان سال 95، تعداد این اتاق‌ها افزایش یافته و به رقم 10 می‌رسد. این برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در هر خط مترو امکان دسترسی به این اتاق‌ها فراهم شود. همچنین محسن نایبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از احداث سه اتاق دیگر در سه ایستگاه پرتردد تا پایان سال خبر داد که یک ایستگاه در شرق و دو ایستگاه هم در جنوب برای این کار انتخاب خواهند شد.

معصومه آباد؛ عضو شورای شهر تهران، در مورد اتاق‌های مادر و کودک که با همکاری این شورا راه‌اندازی می‌شوند، گفت: مادر و کودک از شأن باارزشی برخوردارند؛ در نتیجه اختصاص‌دادن اتاق مادر و کودک، بازخورد خوبی در افکار عمومی خواهد داشت و هم‌یاری مسئولان را می‌طلبد.

همچنین به گفته طیبه ملک‌لو؛ رییس اداره امور بانوان شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تا سال آینده اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های پرتردد به صورت پایلوت برپا شده و در صورت موفقیت، تعداد ایستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.


منبع: مهرخانه


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش پرسنل خدماتی - نیرو های خدماتی