سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با رفتارهایی که حجاب را مورد آسیب قرار می‌دهند باید برخورد شایسته و قانون‌مند شود/ برای افزایش بودجه ناجا تلاش می‌کنیم


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس ناجا در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امروز مردم گرانقدر ما در حوزه‌های گوناگون از حیات اجتماعی شاهد آثار و فواید پرارزش نقش آفرینی ناجا هستند که امنیت قابل قبول کشور یکی از دستاوردهای ارزشمند تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و نیروی انتظامی است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخورد جدی با جرائم مشهود از وظایف خطیر ناجا است که نقش کلیدی در احساس امنیت و ارتقای سطح آرامش در جامعه دارد.

نماینده مردم قزوین به اراده جدی فرمانده ناجا در این زمینه اشاره و بیان داشت: موضوع ارتقای سطح اخلاق، فرهنگ و حراست از خانواده نیز از وظایف خطیر نیروی انتظامی است و مهمتر از آن حراست از امنیت خواهران و حفظ شأن و منزلت خانم مسلمان ایرانی از دیگر وظایف این نیرو است.

وی ادامه داد: باید اخلاق را پاس‌داشت؛ موضوع حجاب اولین ثمره‌اش برای جامعه زنان است و آنان باید احساس امنیت کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کسانی که به صورت سازمان‌یافته با شکستن موازین دینی و اجتماعی می‌خواهند شأن یک بانوی ایرانی را مورد آسیب قرار دهند باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، تأکید کرد: ناجا در راستای حراست از شأن و منزلت بانوان و حفظ امنیت باید با رفتارهایی که حجاب را مورد آسیب قرار می‌دهد برخورد شایسته و قانونمند داشته باشد و با این جرایم مشهود برخورد کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درخصوص تأمین منابع مالی نیروی انتظامی، گفت: این موضوع از دغدغه‌های نمایندگان مجلس نیز است و حتماً در برنامه ششم توسعه به موضوع ارتقای جایگاه، منزلت ناجا و نقش‌آفرینی این نهاد توجه ویژه‌ خواهد شد.

وی ادامه داد: در بودجه سالانه نیز از تمام ظرفیت نهاد قانونگذاری در جهت ارتقای منابع ناجا استفاده خواهیم کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه منع استفاده از سلاح سرد و زمان تصویب این لایحه، گفت: ما در مجلس با تراکم لایحه‌ها روبرو هستیم اما با توجه به اهمیت و نقشی که این لایحه در ارتقای امنیت دارد از همه توان استفاده خواهیم کرد و انشاالله در همین دوره لایحه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی گفت: ما همیشه در مجلس از ظرفیت‌های خود برای افزایش بودجه ناجا استفاده می‌کنیم و در بودجه سال 95 با اهتمام جدی به این موضوع می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در پاسخ به سوال دیگری که 26 دستگاه متولی امر حجاب و عفاف هستند، گفت: ما در کشورمان از یک فتح قابل قبول فرهنگ و دین‌داری برخورداریم و مردم به اصول اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند که این فضای دینی دستاورد فعالیت مجموعه نهادهای فرهنگی در طول تاریخ و حیات فرهنگی کشور است که باید همه نهادها با عزم جدی در این زمینه قدم بردارند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: امروز فضای مجازی یک فضای جدیدی است و ماهواره‌ها نیز از همه ظرفیت خود برای آسیب به اخلاق و فرهنگ بهره می‌گیرند و باید دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی از ظرفیت جدی برای حراست از اخلاق و مبانی دینی بهره ببرند و ما هم حمایت و نقد و نظارت بیشتری خواهیم کرد.

نماینده مردم قزوین خاطرنشان کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که برای اخلاق و فرهنگ شأنی نگذاشته‌اند و ما ایران با اخلاق و فرهنگ داریم پس باید تلاش کنیم کشورمان از آسیب‌ها در امان باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
یک پلیس زن بسیار قانون مند که مثل روبات قانون رانندگی را اجرا میکند (شاید هم یک روبات باشد)