آلودگی هوا و پسماند دو تخلف عمده صنایع در حوزه محیط‌زیست


معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت‌ محیط‌زیست استان زنجان، آلودگی هوا و مشکلات پسماند را دو تخلف عمده واحدهای صنعتی در استان زنجان دانست و گفت: با متخلفان برابر قانون به‌شدت برخورد می‌شود.

«سعید محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: طرح نظارت و پایش در همه واحدهای صنعتی استان اجرا می‌شود و کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همه روزه به‌صورت سرزده به واحدهای صنعتی مختلف مراجعه و از آن‌ها بازرسی به عمل می‌آورند.

وی دقت و قاطعیت را سرلوحه کار کارشناسان در نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی استان دانست و گفت: تلاش داریم با پایش مستمر شرایط را به نفع محیط‌زیست و مردم تغییر دهیم و در این رابطه سعی کرده‌ایم با بهره‌مندی از دانش روز و توجه به استانداردها وضعیت را کنترل کنیم و واحدها را ملزم به رعایت مقررات در این حوزه کنیم.

این مسئول با اشاره به بازرسی‌های شبانه و سرزده از واحدهای صنعتی یادآور شد: با توجه به دقت‌نظر در این حوزه مشاهده می‌کنیم که وضعیت در شهرک صنعتی روی که تا حدی نامناسب بود تا حدودی بهبود پیدا کرده، هر چند به این حد قانع نبوده و معتقدیم همه ضوابط باید به‌طور کامل رعایت شود.

محمدی با اشاره به پایش آنلاین از برخی واحدهای صنعتی بزرگ یادآور شد: نظارت بر عملکرد در رابطه با رعایت موازین زیست‌محیطی در کارخانه سیمان و چمند کارخانه دیگر به‌صورت آنلاین بوده و شرایط به‌طور مستمر پایش می‌شود، چون برای ما داشتن محیطی عاری از هرگونه آلودگی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انیمیشن طنز فردوسی و محیط زیست (آلودگی هوا)