سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ركورد 41 میلیونی آوارگان داخلی كشورها درسال 2015


به گزارش خبرگزاری فرانسه، مركز كنترل آوارگان داخلی مستقر در ژنو وابسته به شورای پناهجویی نروژ امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام كرد كه شمار آوارگان داخلی كشورهای جهان در سال میلادی گذشته به رقم بی سابقه 40 میلیون و 800 هزار نفر رسید.
بر اساس اظهارات یان اگلند مدیر شورای پناهجویی نروژ كه یكی از نویسندگان این گزارش است، رقم مذكور بالاترین آمار ثبت شده و دو برابر شمار پناهجویان جهان است.
مطابق این گزارش، در سال 2015 حدود 8 میلیون و 600 هزار آواره داخلی در نتیجه مناقشه ها و درگیری ها در این وضعیت قرار گرفته اند و 4 میلیون و 800 هزار نفرشان در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.
گزارش مذكور افزود: آوارگی از زمان آغاز خیزش های مردمی جهان عرب موسوم به بهار عربی در سال 2010 و ظهور گروه تروریستی داعش به میزان تصاعدی افزایش یافته است.
آمار ارائه شده حاكی از آن است كه آوارگان داخلی یمن، سوریه و عراق بیش از نیمی از آوارگان داخلی جهان را تشكیل می دهند.
در خارج از خاورمیانه، كشورهایی كه بیشترین شمار آوارگان داخلی را ثبت كرده اند عبارتند از افغانستان، جمهوری آفریقای مركزی، كلمبیا، جمهوری دمكراتیك كنگو، نیجریه، سودان جنوبی و اوكراین.
گزارش این موسسه اروپایی همچنین اعلام كرده است كه سال میلادی گذشته 19 میلیون و 200 هزار نفر بر اثر بروز حوادث طبیعی آواره شده اند. از این نظر، هند، چین و نپال به ترتیب با 3 میلیون و 700 هزار، 3 میلیون و 600 هزار و 2 میلیون و 600 هزار نفر بالاترین رقم آوارگان را دارند.
درگیری ها و حوادث طبیعی در مجموع 27 میلون و 800 هزار نفر را به آوارگی داخلی كشانده است.
اگلند گفت: این رقم معادل كل جمعیت شهرهای نیویورك، لندن، پاریس و قاهره است.
یافته های گزارش اخیر نشان می دهد كه از میان 10 كشوری كه در صدر فهرست آوارگان داخلی قرار دارند، پنج كشور كلمبیا، جمهوری دمكراتیك كنگو، عراق، سودان جنوبی و سودان از سال 2003 تاكنون روندی مشابه را طی كرده اند.
این گزارش همچنین برای نخستین بار شمار آوارگان ناشی از خشونت مربوط به قاچاق مواد مخدر و تبهكاری را به دست آورده است.
بر این اساس، تا دسامبر 2015، یك میلیون نفر در السالوادور، گواتمالا، هندوراس و مكزیك در نتیجه این عوامل آواره شده اند.
خاورم**9156**1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بیلبوردهای میلیونی و میلیاردی چقدر ویترین کالاهای داخلی