سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بهترین و بدترین مواد غذایی برای سلامت دندان‌ها


سلامت نیوز: اگرچه استفاده از نخ دندان و مسواک زدن گزینه‌های مناسبی برای حفظ سلامت دندان‌ها هستند ولی برخی مواد غذایی ممکن است در کنار رعایت این موارد به سلامت دندان‌ها آسیب برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، فرآورده‌های لبنی مانند شیر و تخم مرغ بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت دندان‌ها هستند. این دو فراورده منبع بسیار خوب کلسیم و ویتامین دی هستند.

به گزارش MSN،پنیر و ماست دو گزینه مفید دیگرند. پنیر کم چرب و ماست فاقد چربی نیز منبع بسیار غنی از کازئین، پروتئین و کلسیم‌اند که برای حفظ سلامت دندان‌ها ضروری به نظر می‌رسند.

گوشت و ماهی نیز حاوی کلسیم و فسفر هستند و از استحکام استخوان‌ها محافظت می‌کنند. کلم بروکلی و سبزیجات تیره رنگ نیز مانند بامیه و اسفناج در کنار کرفس، هویج و سبزیجات ترد دیگر برای بهداشت دهان و دندان مفیدند. سیب نیز ماده مغذی مفید دیگری برای دندان است.

اما بدترین مواد برای سلامت دهان و دندان شامل لیمو، پرتقال، گریپ فروت، ترشی، آب نبات و میوه‌های خشک شده است.


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی و سلامت