سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حجامت به چهار روش صورت می‌پذیرد


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, ناصر رضایی پور درباره فرایند حجامت اظهار داشت: فرایند حجامت با ایجاد مکش روی پوست انجام می‌شود و برخلاف تصور عامه، لزوماً با خونگیری همراه نیست.

به گفته وی در حجامت با خونگیری، «حجامت تر» یا «حجامت با شَرَط»، پس از بادکش‌کردن ناحیه مورد نظر، با استفاده از تیغ ظریف و استریل یک‌بارمصرف، خراش‌هایی روی پوست ناحیه ایجاد می‌شود و با بادکش‌های بعدی، مقداری خون، بنا بر تشخیص و صلاح پزشک، خارج می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: اما در حجامت بدون خونگیری، «حجامت خشک» یا «حجامت بی‌شَرَط»، فقط بادکش انجام می‌شود و امروزه نیز با عنوان بادکش‌درمانی شناخته می‌شود.

رضایی پور گفت:گذاشتن بادکش نیز می‌تواند با استفاده از آتش و ایجاد خلأ ناشی از مصرف اکسیژن داخل لیوان حجامت یا به‌وسیله مکش و ایجاد خلأ توسط دستگاه ساکشن انجام شود.

وی عنوان کرد: بنابراین حجامت به چهار نوع کلی حجامت با خونگیری گرم، حجامت با خونگیری سرد، حجامت بی‌خونگیری گرم و حجامت بی‌خونگیری سرد تقسیم می‌شود.

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: به تصریح حکیمان بزرگ، حجامت همراه با خون‌گیری، فقط موادی را که در مویرگ‌های پوست و عضلات سطحی بدن گرد آمدند، خارج می‌کند و برخلاف فصد، در دفع مواد نیمه‌عمقی و عمقی، مواد رسوب‌کرده در داخل مجاری، و مواد غلیظ و سنگین به‌ویژه در افراد تنومند، سود ناچیزی دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند حجامت (7) با موضوع:حجامت درمانی در کشورهای غربی