پیشروی کند عراقی‌ها در جنوب رمادی/نیروهای عراقی در 500 متری ساختمان دولتی رمادی


در حالی که نیروهای عراقی به دلیل وجود تعداد زیاد بمب‌های کار گذاشته شده، تک تیراندازها و حملات انتحاری اعضای داعش در شهر رمادی به کندی پیش می‌روند، منابع عراقی اعلام کردند که ارتش به 500 کیلومتری مجتمع دولتی در این شهر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد: نیروهای عراقی به دلیل تعداد زیاد بمب‌هایی که داعش کار گذاشته و احتمال استفاده تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی با احتیاط شدید در بخش جنوبی رمادی پیش می‌روند.

به گفته منابع، نیروهای عراقی به دلیل وجود تعداد زیاد بمب‌های کار گذاشته شده، تک تیراندازها و حملات انتحاری اعضای داعش در شهر رمادی با مشکل مواجه شده‌اند و به سختی پیش می‌روند.

ابراهیم الفهداوی، رئیس کمیته امنیتی در شهرستان الخالدیه گفت: آزادسازی رمادی زمان و تلاش می‌خواهد چراکه تروریست‌های داعش دست به حملات انتحاری می‌زنند، منازل را بمبگذاری کرده و خمپاره‌ها را به سمت نیروهای عراقی شلیک می‌کنند تا مانع از پیشروی آنها به مرکز شهر شوند.

وی احتمال داد که نیروهای داعش در مرکز رمادی از 400 تن بیشتر نباشند.

همچنین به گفته یکی از افسران ارتش عراق نیروهای عراقی به 500 متری مجتمع دولتی در شهر رمادی رسیده‌اند.

ثامر اسماعیل، فرمانده لشگر واکنش سریع عراق اعلام کرد که منطقه‌ای که مجتمع دولتی در آن واقع است، ظرف 48 ساعت آینده آزاد خواهد شد.

در حال حاضر که ارتش عراق وارد نبرد سخت با داعش در شهر رمادی شده است، خیابان‌ها و محله‌های این شهر صحنه درگیری‌های خونین است.

فیصل عیساوی، عضو شورای استانداری الانبار نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که داعش تنها کنترل 30 درصد رمادی را در دست دارد و ارتش عراق وارد نبرد سخت علیه تروریست‌ها در این شهر شده است.

وی گفت: نیروهای عراقی برای جنگ سرنوشت ساز علیه 500 داعشی در آماده باش قرار دارند و از صدها غیرنظامی که در مرکز جنگ گرفتار هستند خواسته‌اند تا برای نجاتشان پرچم‌های سفید را بالا ببرند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیشروی نیروهای عراقی در شرق رمادی، و تلفات داعش