علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اینترنت هزینه جاسوسی دشمن را کاهش داد/لزوم راه‌اندازی اینترنت ملی


به گزارش خبرنگار مهر، محمد پایبست صبح شنبه در نشست با بسیجیان شهر برازجان با اشاره به تلاش های دشمنان برای نفوذ و جاسوسی در کشور، اظهار داشت: با همراه داشتن تلفن همراه همواره در معرض ردیابی و نفوذ هستیم.

وی ادامه داد: با لوازم خانگی هوشمند نظیر تلویزیون‌های اسمارت، یخچال‌های مجهز به نمایشگر و کنسول‌بازی‌ها همیشه جلوی چشم ابزارهای جاسوسی هستیم و اگر خودمان پیشگیری و احتیاط لازم را در استفاده از این ابزارها به خرج ندهیم بازنده بازی خواهیم بود.

مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر تصریح کرد: این که ایالات متحده با اشتیاق، تامین‌کننده خدمات رایگان اینترنتی است، نه از سر بشردوستی و حسن نیت، بلکه به دلیل سیطره خود بر فضای سایبر است.

پایبست با بیان اینکه با رعایت نکردن بهداشت سایبری باید منتظر فاجعه باشیم، افزود: کاهش سن استفاده از تکنولوژی باعث شده جامعه پر از معتادانی شود که بجای مواد، گوشی می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه با رعایت بهداشت سایبری و پیشگیری از اعتیاد به اینترنت می‌توانیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه را حفظ کنیم در غیر این صورت باید منتظر فاجعه باشیم، اضافه کرد: امروزه شاهد استقبال و جذب چشمگیر مردم در سنین مختلف به بازی‌هایی هستیم که بر پایه غارت‌گری ساخته شده‌اند.

مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر یادآور شد: اگر بیدار نشویم در عصر پسا دیجیتال اسطوره والدین شکسته شده و اقتدار خانواده‌ها نیز به چالش کشیده خواهد شد.

وی عنوان داشت: اینترنت هزینه جاسوسی آمریکا را کاهش داده است و باید با راه‌اندازی اینترنت ملی جلوی خروج اطلاعات از کشور را بگیریم و با دیپلماسی فعال سایبری قدرت پوشالی دشمن را به چالش بکشیم.

پایبست گفت: توان اعتیادآورنده مواد مخدر، براساس سرعت جذب مواد به بدن انسان است، اما در مورد اینترنت، این سرعت و در دسترس بودن آن است که ایجاد اعتیاد مى‌کند که با افزایش سرعت اینترنت و سهولت دسترسى باید منتظر سطوح بالاترى از استفاد‌ه‌هاى اعتیادآمیز اینترنتی باشیم.

وی پیشنهاد داد: مسئولان کشور از ظرفیت سایبری شجره طیبه بسیج در مقابل شجره خبیثه اینترنت آمریکایی استفاده کنند و هرچه سریع تر اینترانت مقاومتی را جایگزین اینترنت وارداتی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما با اجرای صحیح سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی می‌توانیم اینترنتی سریع‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر خود را به رخ تمام دنیا بکشیم و به صادرکننده تکنولوژی تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید با عضویت و حمایت از جوانان و متخصصان ایرانی در حوزه فناوری دست دشمن را برای همیشه از این حوزه کوتاه کنند.

پایبست در پایان گفت: نرم‌افزار جدید و صد در صد ایرانی «سلام» با ترکیبی از قابلیت‌های اینستاگرام و تلگرام، حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است که نمونه بارزی از توانایی جوانان و متخصصان ایرانی در حوزه فناوری به شمار می‌رود.


ویدیو مرتبط :
کاهش مصرف اینترنت - افزایش سرعت اینترنت - موبایل وال