سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر تعاون: 11هزار نیروی کار به خارج کشور اعزام می شوند


معاون وزیر تعاون: 11هزار نیروی کار به خارج کشور اعزام می شوندایرنا/ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با برنامه ریزی انجام شده اعزام نیروی کار به خارج از کشور در پایان کار دولت دکتر روحانی رییس جمهوری به 11 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

عیسی منصوری عصر سه شنبه در کارگروه اشتغال استان گلستان افزود: اکنون حمایت از اعزام نیروی کار به خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی برای تحقق برنامه اعزام نیروی کار به خارج از کشورتلاش می شود تا از دفاتر کاریابی که امکان راه‌اندازی در خارج کشور را دارند حمایت کنیم و این واحدها به نیروی ایرانی خارج کشور خدمات بدهند.
وی افزود: امسال برنامه ریزی شده است تا افزون بر یک هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور اعزام شوند.

*طرح حرکت در 200 شهرستان
وی با بیان این که امسال طرح حرکت در 200 شهرستان کشور اجرایی می شود، گفت: این طرح با هدف شناسایی بیشترین رشته های متقاضی فعالیت، هم اکنون آغاز شده است.
منصوری افزود: در این طرح از همه استان ها درخواست شده است تا جمعیت بیکاران خود را به طور دقیق شناسایی کنند.
به گفته وی اجرای طرح حرکت در سه لایه ایجاد اشتغال با هدف عرضه اقتصادی و تقاضای اقتصادی دنبال می شود، گفت: در لایه نخست به دنبال طرح‌های خرد هستیم یعنی شناسایی رشته فعالیت‌هایی که اقتصاد منطقه را تشکیل می‌دهند در دستور کار است با تأکید بر این که بومی‌سازی به جای تخصیص پول، رویکرد دولت یازدهم در بخش اشتغال است.
وی گفت: در لایه دوم رسته فعالیت‌هایی را که در اولویت هستند، حمایت می‌کنیم؛ یعنی 20 درصد رسته فعالیت‌هایی که 80 درصد اشتغال هر استان را پوشش می‌دهند، شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
معاون وزیر تعاون افزود: لایه سوم در حوزه دیده شدن سیاست های کلان و رفع موانع قوانین تولید رقابت پذیر است.
به گفته وی پیش بینی می شود چار چوب اجرای طرح مزبور تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری پایان یافته و پس از آن عملیاتی شود.
وی با بیان این که تاکنون در توسعه کارآفرینی در استان ها در قالب طرح حرکت در لایه نخست ، طرح های راه اندازی مدرسه کفش در خراسان رضوی، مرکز طراحی کفش در تبریز، توریسم گردشگری در سمنان، آی تی در کردستان راه اندازی شده است، گفت: قرار است در هفته آینده نیز در استان گلستان توسعه کارآفرینی زنبورداری راه اندازی شود.
منصوری افزود: برای عملیاتی شدن طرح حرکت (لایه نخست ) در سطح کشور قرار است امسال در توافقی چهارجانبه بین وزارت تعاون با دستگاه هایی چون معاونت روستایی دفتر ریاست جمهوری، وزارت کشور و کمیته امداد توسعه کارآفرینی در30 شهرستان به اجرا درآید.
پیشتر معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود، ایجاد حداقل 200 هزار شغل در قالب طرح 'حرکت ' برنامه دولت برای کاهش نرخ بیکاری است.

*667 شغل خالص ایجاد شده در بنگاه های کوچک
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته 667 شغل خالص ایجاد شده در کشور بیشتر در بنگاه های کوچک بوده است.
وی افزود: اگر نیروی کار از بخش صنعت کشور ریزش کرده است ولی به لحاظ وجود بنگاه های غیر رسمی اشتغال در سطح کشور که از ویژگی ایران به شمار می رود، ریزش نیروی کار از بخش صنعت به سمت غیر رسمی رفته و جذب کار شده اند.
منصوری با گلایه از نداشتن برنامه اشتغال محور در کشور گفت: ما برنامه اشتغال محور نداشته ایم و برنامه ها رشد محور بوده است، نداشتن برنامه اشتغال محور دلیل بر این است که نمی خواهیم موانع اشتغال را در کشور اصلاح کنیم .
وی بر سرمایه گذاری و کار جمعی در حوزه توسعه آفرینی در ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز به کاهش توسعه بیمه تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 به علت تشدید نظارت سازمان تامین اجتماعی برای مشاغل مورد حمایت از جمله در حوزه کشاورزی و صنایع دستی به ویژه بافندگان فرش دستباف که با یارانه زیر پوشش قرار می گرفتند، شاهد کاهش اشتغال بودیم.
امراله عباسی افزود: در سال 93 قریب به هشت هزار نفر رشد بیمه تامین اجتماعی به صورت کمک یارانه ای داشته ایم در حالی که در سال 94 به هزار و 195 نفر رسیده است.
وی از اجرای طرح کارورزی در استان گلستان به صورت پایلوت کشوری خبر داد و گفت: اکنون 56 نفر دانش آموخته دانشگاهی در استان در قالب این طرح و با قرارداد با دستگاه ها مشغول به فعالیت شده اند.
عباسی افزود: در اجرای طرح کارورزی با توجه به این که بیشتر جمعیت ثبت نام کرده از بخش کشاورزی هستند، انتظار می رود که جهاد کشاورزی نقش بیشتری داشته باشد.
استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری کشور به شمار می رود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
دیدار استاندار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی