انتشار کتاب‌هایی از بکت، گوته، جولایی و....


چند کتاب در حوزه ادبیات داستانی و فلسفه منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، «ننامیدنی» از ساموئل بکت با ترجمه مهدی نوید، «تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمان» نوشته یوهان ولفگاگ فون گوته با ترجمه سعید پیرمرادی، «تاریخ فلسفه راتلج» با ویراستاری استوارت براون و ترجمه علی معظمی، «سوءقصد به ذات همایونی» از رضا جولایی، «گچ و چای سردشده» از آتوسا افشین‌نوید و «اویتا» از نیکلاس فریزر و ماریسا ناوارو با ترجمه علیرضا رفوگران در نشر چشمه منتشر شده‌اند.

*

رمان «ننامیدنی» نوشته ساموئل بکت با ترجمه مهدی نوید در 384 صفحه‌، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 24000 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: شاید یک رویاست، همه یک رویاست که غافلگیرم می‌کرد،‌ بیدار می‌شوم،‌ در سکوت،‌ و دیگر هرگز نمی‌خوابم،‌ این من می‌شود،‌ یا رویا‌، باز هم رویا‌، رویای سکوتی‌، سکوتی رویایی‌، لبریز نجواها‌، نمی‌دانم‌، فقط کلمات است‌، بیداری هرگز‌، فقط کلمات‌، چیز دیگری نیست‌، باید ادامه دهی‌، همین و بس‌، چندی دیگر متوقف می‌شوند،‌ خوب می‌دانم، حسش می‌کنم، چندی دیگر ترکم می‌کنند،‌ سکوت می‌شود،‌ لحظه‌ای‌، چند لحظه‌ ناب‌، یا مال من می‌شود،‌ آن که ماندنی است‌، که نماند‌، که هنوز می‌ماند‌، این من می‌شود، باید ادامه دهی‌، نمی‌توانم ادامه دهم‌، باید ادامه دهی‌، ادامه می‌دهم‌، باید کلمات را بگویی‌، تا آن وقت که چیزی ازشان باقی مانده‌، تا وقتی که مرا بیابند‌، تا وقتی که مرا بگویند،‌ درد غریب‌، گناه غریب‌، باید ادامه دهی‌، شاید پیش از این تمام شده است‌، شاید پیش از این مرا گفته‌اند،‌ شاید مرا به آستانه‌ قصه‌ام رسانده‌اند،‌ روبه‌روی دری که به قصه‌ام گشوده می‌شود،‌ که غافلگیرم می‌کند،‌ اگر باز شود،‌ این من می‌شود‌، سکوت می‌شود،‌ آنجا که هستم‌، نمی‌دانم،‌ هرگز نمی‌دانم‌، در سکوت نمی‌دانی باید ادامه دهی‌، نمی‌توانم ادامه دهم‌، ادامه می‌دهم.

**

کتاب «تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمان» (گهواره هنر روایت و داستان‌های کوتاه آلمان از یوهان ولفگانگ فون گوته) با ترجمه سعید پیرمرادی، در 170 صفحه‌، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 12000 تومان منتشر شده است.

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: جاودانگی نوابغ‌، مانند یوهان ولفگانگ فون گوته‌، آن است که آثار‌، افکار و نظرات‌شان مرزهای مکانی و زمانی را درمی‌نوردد و اعتباری همگانی و همیشگی به خود می‌گیرد. تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی نمونه‌ای از چنین آثاری است. گوته در این اثر دل‌آزردگی شدید خود از منازعات پرآشوب سیاسی مخل آرامش و آسایش انسان‌ها و نیز راه‌های برون‌رفت از آن را به گونه‌ای تصویر کرده که گویی دوران پرتلاطم امروز خودمان است. جان کلام نویسنده در این اثر ضرورت پرورش روحیه‌ تمساح، حس معاشرت و نیز کشف قدرت قصه‌گویی است که در قالب چند داستان جذاب و عبرت‌انگیز بیان شده است.

***

جلد پنجم «تاریخ فلسفه راتلج» (فلسفه بریتانیایی و عصر روشنگری) با ویراستاری استوارت براون و ترجمه علی معظمی در 663 صفحه‌، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 4500 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: مجموعه‌ تاریخ فلسفه‌ راتلج به ترتیب زمانی به بررسی تاریخ فلسفه‌ غربی از آغازگاه‌های آن در سده‌ ششم پیش از میلاد تا دوران کنونی می‌پردازد. در این مجموعه تمامی تحولات عمده‌ فلسفی عمیقا بحث می‌شود. قسمت بیشتر این مجلدات به افرادی اختصاص داده شده که عموما از فیلسوفان بزرگ تلقی می‌شوند اما چهره‌های کم‌اهمیت‌تر نیز فراموش نشده‌اند و همراه با آن‌ها ده جلد تاریخ حاضر شامل اطلاعات پایه‌ای و انتقادی درباره‌ فیلسوفان مهم گذشته و حال است.

****

چاپ تازه کتاب «سوءقصد به ذات همایونی» نوشته رضا جولایی، در 277 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 20000 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «سوء قصد به ذات همایونی» یک رمان تاریخ‌ساز است. رضا جولایی با نوشتن این رمان نگاهی نو به مفهوم تاریخ در داستان‌نویسی ایرانی افزود. رمان روایت اعضای جریانی مارکسیستی است در دوران استبداد محمدعلی شاه قاجار در تهران و ترور نافرجام این شاه که دلیلی می‌شود بر سرکوب‌های بعدی او... جولایی با قدرت خیال و به خدمت گرفتن تاریخ‌نگاری شخصی‌اش جهانی آفریده که در آن می‌توان روح آزادی‌خواهی‌، تنهایی و هراس را مشاهده کرد. رمانی که در آن استالین و صادق هدایت هم حضور خود را دارند و چنان جذاب و پرحادثه نوشته شده که عملا یکی از نمادهای رمان‌نویسی ایران در سی سال گذشته است. جولایی در این رمان پرکشش سرنوشت‌هایی می‌سازد که در تاریخ رسمی خبری از آنها نیست و انگار اوست که این ارواح را احضار می‌کند تا از یک گذشته دور بگویند، مصداقی شوند از «یاد آر ز شمع مرده یاد آر» دهخدا، رضا جولایی با نوشتن این رمان جهانی دیگر آفرید....

*****

کتاب «گچ و چای سردشده» مجموعه داستان به هم‌پیوسته آتوسا افشین‌نوید،‌ در 98 صفحه‌، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 7000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: دومین تجربه‌ داستانی آتوسا افشین‌نوید یک روایت به‌هم‌پیوسته‌ پرماجراست که با ضرباهنگی سریع جلو می‌رود. «گچ و چای سردشده» از روزگار یک معلم زن می‌گوید که با دیگران تفاوت دارد و همین تفاوت است که او را مقابل جهان و آدم‌هایی می‌گذارد که دنیای‌شان را با مدار محافظه‌کاری تنظیم می‌کنند. قصه‌هایی که این شخصیت از سر می‌گذراند و رخدادهایی که درک‌شان می‌کند او را به کشف تکه‌های پنهان انسان‌های روبه‌رویش وامی‌دارد. قهرمان او زنی سرکش است و آدم‌های فرعی محافظه‌کارهایی که هر کدام چیزی برای پنهان کردن دارند. افشین‌نوید بعد مجموعه داستان موفق «سرهنگ تمام» این مجموعه‌ به‌هم‌پیوسته را با توجه به احوالات سیاسی – اجتماعی روزگار آدم‌هایی نوشته که سعی می‌کنند هم‌شکل باشند و ناپیدا اما حضور این معلم متفاوت باعث می‌شود آن‌ها ناچار به نمایش درونیاتی شوند که انگار کسی از آنها خبر ندارد. نویسنده با ساختن یک مدرسه‌ دخترانه پلی می‌زند به جهان زنانه‌ای که مدام در حال انکار خودش است و تمایلی به تفاوت ندارد. قصه‌ از همین جا آغاز می‌شود و به پایانی غافلگیرکننده می‌رسد.

******

کتاب «اویتا: سرگذشت واقعی اوا پرون،‌ بانوی اسطوره‌ای آرژانتین» نوشته نیکلاس فریزر و ماریسا ناوارو با ترجمه علیرضا رفوگران،‌ در 279 صفحه‌، با شمارگان 700 نسخه و قیمت 20000 تومان منتشر شده است

در توضیح پشت جلد آمده است: پیرامون شخصیت اوا پرون،‌ همسر خوان پرون،‌ رییس‌جمهوری فقید آرژانتین‌، اسطوره‌های پیچیده‌ای شکل گرفته است که گرداگرد هیچ شخصیت تاریخی دیگر عصر مدرن وجود ندارد. بسیاری او را قدیسه می‌خواندند و می‌پرستیدند و برخی دیگر او را زنی شیاد و دغل‌کار می‌دانستند و از او وحشت و نفرت داشتند. زندگی جنجالی او الهام‌بخش فیلم‌ها و کتاب‌های بی‌شماری شده است. این کتاب که یکی از واقعی‌ترین روایت‌های زندگی او به شمار می‌آید علاوه بر ارائه‌ تاریخچه‌ای خواندنی از وضعیت سیاسی - اجتماعی آرژانتین و پیدایش شگفت‌انگیز و خودجوش جنبش پرونیسم‌، تلاشی است برای تمیز دادن اسطوره‌های قداست و گناهکاری از گوشت و پوست انسانی اوا پرون،‌ بانوی اول آرژانتینی‌ که او را بیشتر به لقب مهرآمیز «اِویتا» می‌شناسند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبر انتشار کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته از شبکه سه سیما اخبار 90 ثانیه با کتاب