داستان هاي واقعي/ شهيدي با رکورد خنثي‌سازي 4500 مين


فردا/ «شهيد عبدالرّضا لشکريان در سال 1342 در تهران متولد شد. از ابتدا مانند پاره‌اي آتش در فعاليت‌هاي انقلابي مخصوصاً در حزب جمهوري اسلامي فعاليت داشت. با فرمان امام درباره جهادسازندگي، در جهاد سازندگي فومن به ياري روستائيان شتافت و تابستان آن سال با دهان روزه به جهاد مي‌ايستد. پس از بازگشت به تهران با جمع کردن دوستان، فعاليت‌هاي خود را در انجمن اسلامي مدرسه و همچنين دفتر تبليغات مدرسه عالي شهيد مطهري ادامه داد.

پس از چند ماه، تحصيل را رها کرد و به پيشنهاد چند تن از برادران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي «منطقه 3» گيلان و مازندران ملحق شد. با شروع جنگ مأموريت‌هايي را در جبهه غرب سرپل ذهاب انجام داد و سپس به تهران بازگشت. ولي بعد از مدّتي تاب نياورد و راهي جبهه‌هاي گرم جنوب شد و در واحد تخريب و خنثي‌سازي مين مشغول به کار شد. در طي اين مدت به يک عمليات برون مرزي رفت در حالي که سرپرستي گروه را به عهده داشت تا هفت کيلومتري خاک دشمن پيش رفت و به موفقيت مأموريتش را به پايان رساند.

عمليات ثامن‌الائمه نخستين عمليات مشترک سپاه و ارتش پس از خلع بني‌صدر، با رمز امام علي‌بن موسي الرّضا(ع) آغاز و منجر به شکست حصر آبادان به طور کامل شد و عبدالرضا لشکريان در اين عمليات نقش بسيار مهمي را ايفا کرد. طي اين مدت وي حدود 4500مين را خنثي کرد. بالأخره عبدالرضا در روز دهم مهر ماه سال 1360 هنگام خنثي کردن يک مين جهنده به شهادت رسيد.

در فرازي از وصيّتنامه شهيد عبدالرّضا لشکريان آمده است:
«إن الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفاکانهم بنيان مرصوص»
... من بر اساس احساس مسئوليتي که کردم و بر اساس پيام رهبر به جبهه نبرد حق عليه باطل آمدم تا بتوانم در راه خدا گامي برداشته باشم.
برادران عزيزم و خواهرم شما بعد از من پيام شهيدان را همچون گذشته به گوش همه برسانيد. بگذار منافقين هر کار که دلشان مي‌خواهد بکنند. ديگر جايي براي آنها ميان خون جوشان شهدا نمانده.
برادران عزيزم و خواهرمهرگز از امام عزيز جدا نشويد هميشه به دنبال امام باشيد چون تنها راهي است که از ميان خون جوشان بيش از 160هزار کشته و معلول همچون لاله سرخ درآمده و شما بايد دنباله‌رو همين راه باشيد. از شما مي‌خواهم به پيام‌هاي امام گوش داده و عمل کنيد و آن را به گوش همه برسانيد.
والسّلام
عبدالرّضا لشکريان».


ویدیو مرتبط :
گنجیاب و فلزیاب ای ایکس پی 4500- eXp 4500