سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هندی‌ها قیمت برنج را بالا بردند!


شهرخبر: احمد بحق، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در رابطه با خبری مبنی بر آزاد شدن واردات برنج بیان داشت: هنوز واردات برنج آزاد نشده است اما بنده نیز مطلبی را شنیدم که آقای قنبری، معاون وزیر کشاورزی از آزاد شدن واردات برنج خبر دادند اما تا به حال که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهار داشت: ما در جریان باز شدن ثبت سفارشات نیستیم و باید این را از خود جهاد کشاورزی پرسید که چرا در حالی که ثبت سفارشات صورت نگرفته است چنین مطلبی را مطرح کرده‌‎اند.

وی ادامه داد: همین اخبار منتشر شده باعث شده است که قیمت برنج در هند افزایش یابد، هر چند زمانی که متوجه شوند چنین موضوعی صحت ندارد بار دیگر برنج هندی به قیمت قبلی خود باز خواهد گشت.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج تأکید کرد: در کل آن چیزی که مسلم است این است که چنان چه ثبت سفارشات برای واردات برنج برنامه ریزی شده نباشد باعث افزایش قیمت برنج در هند و کشورهای مبدأ خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما سالیانه یک میلیون و هفتصد هزار تن تولید برنج داریم و این چیزی است که خود جهاد کشاورزی بیان می‌کند، از طرف دیگر مصرف سالانه ما 3 میلیون و 200 هزار تن است. یعنی یک عدد یک میلیون و پانصد هزار تن یعنی ماهیانه چیزی حدود  124 هزار تن  نیاز داریم.

بحق افزود: شما بروید آمار ماهیانه گمرک را مشاهده کنید چنان چه کمتر از ماهیانه 124 هزار تن برنج وارد کشور شده باشد بدانید که بقیه نیاز به صورت قاچاق به داخل کشور آمده است. اما آقایان این موضوع را نمی‌خواهند بپذیرند.

وی در ادامه گفت: به طور مثال در ماه شهریور چیزی در حدود 35 هزار تن واردات برنج داشته‌ایم بنابراین بقیه نیاز ماهیانه کشور یعنی مابقی همان 124 هزار تن به صورت قاچاق وارد بازار شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج بیان داشت: بنابراین با این مصرف سرانه تا به حال این برنج قاچاق بوده که بازار را نگه داشته بوده است، زیرا کمبود برنج به شدت خود را در بازار نشان داده است.

وی افزود: بدون شک واردات قانونی بسیار بهتر از وجود برنج قاچاق در داخل بازار است، در حالی که هم اکنون بسیاری از تجار باسابقه این عرصه زمین گیر شده و از آن طرف این قاچاقچی‌ ها بودند که در چنین زمانی رشد پیدا کردند. به طوری که بر روی هر کیلو برنج 1200 تومان حق گمرک، به جیب قاچاقیان رفته است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان مثالی اظهار داشت: اگر میزان واردات برنج در شهریور ماه را همان 35 هزار تن در نظر بگیریم پس چیزی در حدود 75 هزار تن برنج به صورت قاچاق وارد کشور شده و این به آن معنا است که در این ماه چیزی حدود 80 میلیارد تومان به جای این که در جیب گمرک رفته باشد به جیب قاچاقچی رفته است.

وی اظهار داشت: من فکر میکنم که ظرف یکی دو هفته دیگر ثبت سفارشات باز شود.222پارس


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت حبوبات و کاهش قیمت برنج وارداتی