فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اقتصاد مقاومتی نیازمند کار تربیتی و فرهنگ سازی است


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا - حمیدرضا کفاش روز یکشنبه در نشست مشترک معاونین پرورشی و مدیران استانی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: رهبرانقلاب تاکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی داشتند و آموزش و پرورش را برای احقاق هویت ملی و دینی دانش آموزان در این راه محقق برمی شمردند.
وی افزود: باید در این راستا قدمی در زمینه تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان برداشت و نباید به پلاکارت و بنر بسنده کرد و در این زمینه تشکل ها نقش موثری دارند تا بتوان اقتصاد مقاومتی را به عنوان گفت و گوی مرسوم در بین دانش آموزان نهادینه کرد.
وی افزود: گفتمان سازی در آموزش و پرورش باید در حد مخاطب و با زبان مخاطب باشد یعنی دانش آموزان متوسطه اول و دوم و دوره ابتدایی هر کدام با یک زبان این گفتمان سازی را انجام دهند که در این زمینه 10 نکته مطرح شده که در قالب میثاقنامه ما بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری هم به امضا رسیده که دانش آموز در کرسی های آزاد اندیشی از این نکات استفاده کند.
کفاش گفت: اولین نکته آن استفاده از تولید داخلی کشور است که دانش آموزان باید از تولیدات داخلی کشور خود استفاده کنند و خانواده های خود را نیز به این مهم توصیه کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نکته دوم تلاش در مصرف انرژی و صرفه جویی و جلوگیری از هدررفتن منابع ملی است که این مهم با تذکر و توصیه های مستمر و اخلاقی در محیط اطراف میسر می شود.
کفاش گفت: نکته سوم این است که دانش آموزان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند و در همه مناسبت ها و مراسم با احترام ویژه به پرچم جمهوری اسلامی بنگرند و سرود زیبای آن را زمزمه کنند.
کفاش افزود: باید فرهنگ و ادبیات کشور را بومی سازی کرد و همانطور که رئیس جمهور مطرح کردند برخی از نهادها به اسم فرهنگ بودجه های زیادی را از دولت دریافت می کنند اما باید بدانند که بودجه فرهنگی باید در دست آموزش و پرورش باشد زیرا آنها بهتر می توانند در این زمینه کار کنند و باید زمینه کسب بودجه در این وزارتخانه فراهم تا اعتبارات به دست مجری اصلی آن واگذار شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نکته چهارم این است دانش آموزان باید سعی کند با شرکت در ورزش همگانی و مستمر مراقب سلامتی خود باشد تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی از بیماریها پیشگیری کند تا بتواند از مصرف داروهای وارداتی جلوگیری شود.
کفاش افزود: نکته پنجم این است که دانش آموزان باید سعی کنند در طول تحصیل خود از لوازم التحریر و نوشت افزار تولید کشور خود استفاده کند و استفاده از تولیدات بیگانه را تحریم کند که در این زمینه کانون پرورشی فکری کودکان و اخیرا سازمان دانش آموزی وارد شده که نشانه های ملی، بومی و مذهبی را در ذهن دانش آموزان هک کنیم و اگر ده ها موسسه هم در این زمینه وارد شوند جای کار وجود دارد.
وی گفت: نکته ششم این است که دانش آموزان باید تلاش کنند در اردوهای سازندگی مناطق محروم کشور در ایام فراغت و به ویژه تابستان حضور گسترده و تشکیلاتی داشته باشد که این نیز در رفع محرومیت ها در کشور کمک بهینه ای خواهد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نکته هفتم اظهار کرد: دانش آموز باید به محیط زیست خود احترام گذارد و ضمن حفاظت مستمر از آن درختکاری را در هر فرصتی انجام دهد و از درختان کاشته شده مراقبت کند.
وی نسبت به نکته هشتم افزود: دانش آموز باید در طول دوران تحصیل حداقل به یک مهارت شغلی برای تولید ثروت و کسب درآمد تسلط پیدا کند زیرا بیکاری عامل اصلی همه آسیب های اجتماعی است و کانون پرورشی فکری کودکان کارگاه های خوبی در این زمینه ایجاد کرده است.
کفاش بیان کرد: نکته نهم ، دانش آموزان باید با جدیت درس بخوانند و نمرات خوب اخذ کنند تا از تکرار پایه جلوگیری شود زیرا افت تحصیلی خسارت بزرگی را به کشور وارد می کند.
وی گفت: نکته دهم این است که دانش آموز باید مدرسه را یک کارگاه بزرگ و موثر آموزشی و پرورشی بداند و حداقل در یکی از تشکل های دانش آموزی و یا نهادهای مشارکتی مدرسه فعالیت مستمر داشته باشد .
فراهنگ 1417 ** 1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرا