فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/


شهرخبر: این نمایش با نواختن زنگ آیین افتتاحیه، توسط «سعید راد» بازیگر قدیمی ،در سالن «استاد ذوالفقاری » فرهنگسرای ارسباران آغاز می شود.

«خاکسپاری اسپوزیتو»با بازی « پوریاعبدی»،«محبوبه تفضلی»،«کوروش ساسانیان»،«عباس احمدی» تا 29 آبان ،هرشب ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.

مستندهایی پیرامون آفریقا در بخش «قاره سیاه» جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌روند

پنج اثر مستند جدید درباره‌ی وضعیت پسا استعماری قاره آفریقا و مشکلات و معضلات اجتماعی این محروم‌ترین قاره جهان، در بخش «قاره سیاه» نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آیند.

«رویای فیل» (کریستوف بیلسن، بلژیک 2015)، «برگ در باد» (ژان‌ماری تنو، کامرون 2013)، «تیر خلاص به معدنچیان» (رهاد دسای، آفریقای جنوبی 2014)، «کاخی برای همگان» (آنگلوس رالیس، بلژیک 2014) و «درمانگر زنان» (تیری میشل، کنگو و بلژیک 2015)، اسامی این آثار هستند که در بسیاری از مهم‌ترین جشنواره‌های مستند جهان به نمایش درآمده و جوایز متعددی نیز کسب کرده‌اند.

مستند «تیر خلاص به معدنچیان» درباره‌ی کشتار معدنچیان معترض در سال 2012 در شهر «ماریکانای آفریقای جنوبی» منتخب جشنواره‌های کن، شفیلد و بیگ‌اسکای بوده و برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

مستند «رویای فیل» هم علاوه بر کسب جوایز متعدد، در بخش‌های رسمی جشنواره‌هایی چون لایپزیگ، هات‌داکس، ایدفا و مونیخ برگزیده شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

«رقص در غبار» در وایادولید

«رقص در غبار» به کارگردانی اصغر فرهادی در شصتمین جشنواره فیلم وایادولید به نمایش در می آید.

جشنواره فیلم وایادولید بخشی ویژه را به «فیلم های استعدادهای جدید قرن ۲۱ که تا کنون در اسپانیا پخش نشده اند» اختصاص داده و نخستین فیلم کارگردانانی چون فرهادی، نوری بیلگه جیلان، توماس وینتربرگ، کریستین پتزولد، آپیچاتپونگ ویراستاکول، پائولو سورنتینو، کریستین مونگیو و ... را برای حضور در این بخش برگزیده است.

گفتنی است در این رویداد سینمایی که از ۲ تا ۹ آبان در کشور اسپانیا برگزار می شود، نیکی کریمی در هیات داوران جشنواره حضور دارد و فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده به نمایش درآمد.

«ترانه تنهایی تهران» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «ترانه تنهایی تهران» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

در یکصد و سی و سومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 11 آبان فیلم «ترانه تنهایی تهران» به کارگردانی سامان سالور به روی پرده می‌رود. در ادامه نیز نشست نقد و بررسی فیلم با حضور سامان سالور و کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

این فیلم 90 دقیقه‌ای محصول سال 1387 است و بهروز جلیلی، حمید حبیبی‌فر، مجتبی بیطرفان، مریم صباغیان، محمد فصیحی و محمدرضا سالور در آن به ایفای نقش می‌پردازند. نویسنده فیلم سامان سالور بوده و تورج اصلانی کار فیلمبرداری را بر عهده داشته است.

«ترانه تنهایی تهران» دوشنبه 11 آبان ساعت 17:30 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران در تالار سایه

عضو شورای اسلامی شهر تهران پنجشنبه هفتم آبان ماه با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از نمایش « موش توی پیت حلبی» به کارگردانی سید علی هاشمی دیدن کرد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران پنجشنبه هفتم آبان ماه با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از نمایش « موش توی پیت حلبی» نوشته نوشین تبریزی و کارگردانی سید علی هاشمی دیدن کردند.

مسجد جامعی بعد از پایان این اجرای نمایشی با حضور در دفتر مدیریت تئاتر شهر، با پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر و گروه اجرایی نمایش « موش توی پیت حلبی» دیدار و گفتگو کرد.

نمایش « موش توی پیت حلبی» هر روز ساعت 19:30 به مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان به صحنه می رود.

سیما تیرانداز، غزاله جزایری، لیلی جنیدی فر،فریبا خادمی، علی دستانپور،رضا سخایی، کاظم سیاحی،لی لی فرهاد پور، تبسم هاشمی حائری،شکوفه هاشمیان، نوید هدایتی پور و محمد مهدی احدی در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

دبیر سوگواره نمایشی خمسه حکم گرفت

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی حکمی علی اصغر خسروی را به عنوان دبیر دومین سوگواره نمایشی و آئین‌های مذهبی «خمسه» منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:«دومین سوگواره نمایشی و آئین های مذهبی خمسه با هدف حمایت از هنرمندان و پدیدآورندگان آثار آئینی و مذهبی و ارتقای اخلاق شهروندی با بهره گیری فرامین ائمه اطهار (ع) و نیز ایجاد بستر مناسب در جهت تولید و ارائه نمایش های دینی و مذهبی برگزار می شود.

این سوگواره فرصت مناسبی خواهد بود برای حفظ و ثبت میراث کهن نمایش ایرانی و ضرورت دارد همه ما در برگزاری این رویداد مذهبی مشارکت داشته باشیم.

نظر به شایستگی شما برادر مومن و اهمیت حضور یک نیروی با تجربه در برنامه ریزی و انجام این رویداد هنری شما را با حفظ سمت به عنوان دبیر دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه معرفی می کنم.

امید است با همکاری و مشارکت همکاران سازمان و هنرمندان شریف و با خلق و اجرای آثار فاخر هنری، دومین سوگواره نمایشی و آئین های مذهبی خمسه به نحو شایسته برگزار و موجب رضایت حق تعالی و ائمه اطهار قرار گیرد.»

لازم به ذکر است علی اصغر خسروی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

دومین سوگواره نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» به دبیری علی اصغر خسروی از 8 الی 25 آذر ماه در بخش های صحنه ای، خیابانی، نقالی، تعزیه و ...در شهر تهران برگزار می‌شود. 222


ویدیو مرتبط :
تئاتر فاجعه سینما رکس