سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آنکارا: توافق لغو روادید اتحادیه اروپا و ترکیه در بن‌بست قرار گرفته است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه طی اظهاراتی از قرار گرفتن توافق مربوط به لغو روادید برای اتباع ترکیه در بن‌بست و لزوم یافتن فرمولی جدید از سوی کمیسیون اروپا برای حل این مسئله خبر داد.

بنابه گزارش خبرگزاری رویترز، «ولکان بزکر» طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: «من به نتیجه مداکرات بروکسل چندان خوشبین نیستم و ضروریست که اتحادیه اروپا فرمولی جدید بیابد.»

بر اساس این گزارش، دولت ترکیه بارها اعلام کرده که در صورت عدم لغو روادید برای اتباع ترکیه، توافق 18 مارس در خصوص کاهش موج مهاجرت‌ها به اروپا اجرایی نخواهد شد.

این در حالیست که اتحادیه اروپا که خواستار تجدیدنظر ترکیه در قانون تعریف تروریسم است، از آنکارا به دلیل قراردادن مخالفان دولت و برخی رسانه‌ها در این طیف انتقاد می‌کند؛ حال آنکه دولت ترکیه آن را امری اجتنا‌ب‌ناپذیر برای مبارزه با جدائی‌طلبان کرد و عناصر گروه تروریستی داعش می‌داند.

ترکیه و اتحادیه اروپا طی ماه مارس گذشته برای لغو روادید برای اتباع ترکیه در ازای توقف موج پناهجویان به اروپا و بازگرداندن آن‌ها از یونان به توافق رسیدند.

طبق این توافق، مهاجرانی که از 20 مارس به طور غیرقانونی وارد یونان شده‌اند، در صورتی که تقاضای پناهندگی نداده باشند یا با تقاضای آن‌ها مخالفت شده باشد، به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

این در حالیست که ترکیه تهدید کرده در صورت عدم پایبندی اتحادیه اروپا به وعده‌هایش درباره آزادسازی روادید، بازگرداندن پناهجویان را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
لغو تحریمها به زودی از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام