علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تولید برق از ادرار با نخستین ژنراتور جورابی سوخت میکروبی جهان


ایسنا/ گروهی از محققان مرکز انرژی زیستی بریستول در دانشگاه غرب انگلستان در حال آزمایش یک جفت جوراب هستند که سلول‌های سوختی میکروبی کوچک شده در آنها تعبیه شده و از ادرار برای تولید برق استفاده می‌کنند.
سلول‌های سوختی میکروبی فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند و این اولین آزمایشی نیست که توسط این گروه به رهبری پروفسور ایوانیس ایروپولوس انجام می‌شود. در سال 2013، آنها یک تلفن همراه را با استفاده از ادرار در سلول‌های سوختی میکروبی کوچک شده نیرو‌دهی کردند.

این گروه ادعا می‌کنند که این جورابها نخستین مولد انرژی پوشیدنی در جهان هستند که از سوختهای میکروبی استفاده می‌کنند.

ادرار در واقع در سلول‌های سوختی میکروبی ذخیره می‌شود و برای راه اندازی یک ارسال کننده که سیگنال‌های بی‌سیم را به یک رایانه رومیزی ارسال می‌کند، استفاده می‌شود.

سلول‌های سوختی میکروبی، مواد آلی را مستقیما به برق تبدیل می‌کنند. در داخل سلول‌های سوختی میکروبی، مخلوطی از میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی عادی وجود دارد که پس از تغذیه از ادرار، الکترون آزاد می‌کنند. این فناوری به مدت 30 سال در حال توسعه بوده اما به دلیل وجود برخی مشکلات، هنوز موفق به پیدا کردن برنامه گسترده تجاری نشده است.

نتایج این پژوهش در مجله Bioinspiration و Biomimetics منتشر شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کوچکترین ژنراتور در تولید برق