ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ترکی: به نظر من فغانی برترین داور ایران است/ چهار سال است که یک ریال هم به دستمزد داوران اضافه نشده


محسن ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتخابش به عنوان برترین داور نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران گفت: این نظر مسئولان بوده و نمی‌توانم اظهارنظر خاصی بکنم، البته به اعتقاد من، بهترین داور و بهترین کمک داور حال حاضر فوتبال ایران علیرضا فغانی و رضا سخندان هستند که هم‌اکنون در قطر به سر می‌برند.

وی ادامه داد: این نظر کارشناسان و مسئولان بوده و من و مجموعه داوری قطعاً در نیم فصل اول اشتباهاتی هم داشته‌ایم که سعی می‌کنیم این اشتباهات کم و کمتر شود. امیدوارم در نیم فصل دوم با همراهی و همفکری بیشتر مسئولان، جامعه داوری فضای آرام‌تر و بهتری را تجربه کند و ضریب اشتباهات داوری کم و کمتر شود. مسئولان و مربیان تیم‌ها نیز می‌توانند در این راه جامعه داوری و داوران را همراهی کنند که در این صورت شاهد فوتبالی به مراتب بهتر و از نظر داوری کم‌اشتباه‌تر خواهیم بود و تماشاگران می‌توانند از این فوتبال دلنشین لذت بیشتری ببرند.

ترکی با اشاره به انتخاب برترین داور پایان فصل گفت: داوری که پایان فصل به عنوان داور برتر انتخاب می‌شود ارزشمندتر است و من هم قطعاً تلاش خواهم کرد که این رقابت سالم را تا پایان فصل با سایر داوران داشته باشم. از نظر من همه داوران ایران خوب بوده‌اند، مخصوصاً داوران جوانی که در نیم فصل اول سوت زدند و نشان دادند که آینده روشنی پیش روی فوتبال ایران است. تا جایی که می‌توانیم باید به آنها کمک کنیم، ضمن اینکه اگر من عنوان برترین داور نیم فصل اول را کسب کرده‌ام، کمک‌داورهایم هم نقش زیادی در این موفقیت داشته‌اند.

ترکی با اشاره به برخی اشتباهات داوری در نیم‌فصل اول گفت: در دو سه هفته اشتباهات داوری رخ داد که این اشتباهات بیشتر ناشی از فشار روحی روانی بود نه مسائل فنی و گاهی داوری به دلیل خطای دید، مرتکب اشتباه می‌شد که این هم از نظر من بدشانسی این همکاران خوب من بوده است. وقتی یک نفر جلوی دید داور را بگیرد، ممکن است داور در یک لحظه صحنه را نبیند و مرتکب اشتباه شود که این هم بدشانسی همکارانم بود که چهار هفته‌ای برای باشگاهی خاص اشتباهات داوری اتفاق افتاد که بسیار هم بزرگ‌نمایی شد وگرنه همه داوران ما تلاش می‌کنند که بهترین قضاوت را داشته باشند.

ترکی در مورد اینکه دستمزد داوران در این فصل هم افزایش پیدا نکرده، گفت: چهار سال است که دستمزد داوران یک ریال افزایش پیدا نکرده است. شما به دستمزد داوران در چهار سال گذشته رجوع کنید و متوجه می‌شوید که یک ریال افزایش دستمزد برای داوران نداشتیم. این هم از اتفاقات نادری است که در فوتبال ما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در حالی که هزینه استخر و فیزیوتراپی نسبت به چهار سال خیلی افزایش پیدا کرده، اما دستمزد داوران ما زیاد نشده است، که این دستمزد هم با تأخیر پرداخت می‌شود، با این حال همچنان می‌گویم که داوران ما برای پول قضاوت نمی‌کنند، اما نباید از عشق داوران به قضاوت سوءاستفاده شود.

ترکی با تشکر از رسانه‌ها در حمایت از جامعه داوری گفت: امیدوارم این حمایت همچنان ادامه داشته باشد، زیرا رسانه‌ها با حمایت از داوران می‌توانند شرایط بهتری را برای داوران رقم بزنند.

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/SYWJRP


ویدیو مرتبط :
فرق کمیته داوران با دپارتمان داوران از نظر جناب خان